Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtvering in T4 uit 2000?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Luchtvering in T4 uit 2000?

Bericht door Multivan Generation »

sgsdebruijn schreef:Zit dan nog wel een extra lip onder
blikje is ook wat ingedeukt, dus dat compenseert weer wat :bifun
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Luchtvering in T4 uit 2000?

Bericht door doka Rick »

Hallo Transporterfun,

zelf heb ik een T4 dubbelcabine pick-up waar ik voorheen een camper-unit bij had. dat was voor mij ook de reden om luchtvering te monteren. Het hele jaar een comfortabele achteras en als de camper er op staat een voertuig dat door de last niet achterover hangt.

Als ik het een beetje begrijp gaat het je om comfort en dat kan op meerdere manieren behaald worden. Banden zijn ook van invloed hierop: een stevige wang is mooi voor een strak bochtengedrag maar geeft ook meer door van de "weg" b.v.
de stabilisator op de vooras (en/of achteras) is ook van invloed: als er eer sterke stabi onder zit dan zal de bump die rechts in de straat zit ook doorgegeven wordt naar de linkerkant.

Als mij op de zaak gevraagd wordt naar een "probleem auto" te kijken worden deze zaken (en meer) ook mee genomen in het advies.

Ik las dat je iemand gesproken hebt bij VB en dat deze je prijs gegeven heeft van een luchtveringset van een T5 voor zowel voor en achteras (4C). misschien is het handig als je mij een PB stuurt dan kan ik eens kijken wat er te doen is voor de achteras van jouw bus.

Even terug naar mijn auto: het systeem kan 90mm heffen en 100mm zakken. Er zit een automatische hoogte regeling op die zorgt dat onafhankelijk van de belading de rijhoogte gelijk blijft; dus ook de inveerweg zodat de bumps in de weg door de vering opgenomen kunnen worden. Bij een schroefgeveerd voertuig is de rijhoogte bij meer belading lager dus zal het aanslagrubber eerder de draagarm raken en dat voel je.

Ik merk het wel als er nog interesse is in luchtvering onder jouw bus.

Groeten RIck
Plaats reactie