Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

We zijn straks de klos.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: We zijn straks de klos.

Bericht door frank884 »

Oviivo schreef:
Endebendebus schreef:Krijg een rendez-vous gevoel :groteogen en voorzie een run op roetfilters :wjw
Rendez-vous?

Samenkomen met een roetfilter? Geen goed idee, alleen af-fabriek roetfilters tellen, blijkbaar :nuts

een T4 van 2001 tot einde productie kan maximaal een euro 3 zijn
roetfilter is niet mogelijk want die zit te ver van het spruitstuk af en wordt niet Heet genoeg
en met een roetfilter (mijn vrachtwagen heeft er eentje kun je van euro 3 naar euro 4 en meer niet!!!)
het moet minimaal euro 5 zijn.

http://www.autoweek.nl/nieuws/33272/aut ... n-tot-2017
De mrb gaat in 2017 voor alle auto's met 2 procent omlaag. Dieselauto's die niet aan de Euro V-norm (5 mg fijnstof/km) voldoen gaan echter vanaf 2019 een mrb-boete betalen van 15 procent inclusief de opcenten

Als het 15% alleen wordt dan gaat dat nog wel 135 ------> 155 euro/ maand
maar de opcenten die we nu niet betalen erbij dan is het 182 euro ipv 135 + nog 15% dan wordt het 210 euro/ mnd
ipv nu 135 en dan is het wel voorbij om nog in 2016 zo'n oude wagen te rijden voor zoveel MRB !!
de meeste T4's zijn in 2019 toch al zo oud dat het beste er wel vanaf is.....

een Euro 4 :T54LIFE daar zou ik dus nu niet veel geld meer voor betalen of je moet die op het bedrijf kunnen rijden anders ----> export het moet dus minimaal een euro 5 zijn.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: We zijn straks de klos.

Bericht door frank884 »

frank884 schreef:
Oviivo schreef:
Endebendebus schreef:Krijg een rendez-vous gevoel :groteogen en voorzie een run op roetfilters :wjw
Rendez-vous?

Samenkomen met een roetfilter? Geen goed idee, alleen af-fabriek roetfilters tellen, blijkbaar :nuts

een T4 van 2001 tot einde productie kan maximaal een euro 3 zijn
roetfilter is niet mogelijk want die zit te ver van het spruitstuk af moet worden gemonteerd en daardoor wordt die niet Heet genoeg (verstoppen) en met een roetfilter (mijn vrachtwagen heeft er eentje (voor de duitse mout) kun je van euro 3 naar euro 4 en meer niet!!!) het moet minimaal euro 5 zijn.

http://www.autoweek.nl/nieuws/33272/aut ... n-tot-2017
De mrb gaat in 2017 voor alle auto's met 2 procent omlaag. Dieselauto's die niet aan de Euro V-norm (5 mg fijnstof/km) voldoen gaan echter vanaf 2019 een mrb-boete betalen van 15 procent inclusief de opcenten

Als het 15% alleen wordt dan gaat dat nog wel 135 ------> 155 euro/ maand
maar de opcenten die we nu niet betalen erbij dan is het 182 euro ipv 135 + nog 15% dan wordt het 210 euro/ mnd
ipv nu 135 en dan is het wel voorbij om nog in 2016 zo'n oude wagen te rijden voor zoveel MRB !!
de meeste T4's zijn in 2019 toch al zo oud dat het beste er wel vanaf is.....

een Euro 4 :T54LIFE daar zou ik dus nu niet veel geld meer voor betalen of je moet die op het bedrijf kunnen rijden anders ----> export het moet dus minimaal een euro 5 zijn.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: We zijn straks de klos.

Bericht door Endebendebus »

whizzi schreef:Bedoel je niet Déjà vu ? :yes
Ja hahaha idd...
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie