Henk, ho-ho-ho rustig, relaxt, down 2 earth.....niet te hard van stapel, maar goed voorbereiden. Er komt toch wel iets meer bij kijkenHenk-1 schreef:![]()
![]()
![]()
Hoi Geert ik dacht dat ik een AXC motorblok had, maar je hebt helemaal gelijk. Heb dus een BRR motorblok, weer wat geleerd.
Roetfilter dus niet leeghalen maar verwijderen , en een buis gaan plaatsen.
Dat ga ik doen Geert, bedankt voor de tip.
Ik ga even uitzoeken wat ik allemaal moet doen , want een roetkat verwijderen kan ik zelf wel .
Flexen en lassen is geen probleem.
Maar dingen uit zetten in de software enz ...
Bedankt voor de info Geert![]()

https://www.facebook.com/vagtechniek/ph ... =3&theater


En verder het advies om de koelslangen van de EGR d.m.v. een pijpje met elkaar door te verbinden.
EGR koelers gaan behoorlijk vaak koelvloeistof lekken.
Als de EGR tevens uit de software wordt geprogrameerd, heb je deze potentiele storingsbron ook niet meer nodig.
Meestal wordt dit tegelijkertijd gedaan met een DPF software aanpassing.
Onderstaande komt uit een goed hart met de beste bedoelingen:
Realiseer a.u.b. je 1 ding: Met aangepaste ECU-software kun je een auto maken maar ook breken.
Ga niet naar de eerste beste, of goedkoopste software-bakker, maar naar iemand die geheel gespecilaseerd is op VAG.
Goed geprogrameerde software is van essentieel levensbelang voor het goede functioneren van een hardwarematige modificatie. Daarom verwijs ik je ook naar specialisten zoals Jos-Br & Jeroen Dik (JD-Engeneering) of (Turbo)Johan van Vught.
Want er wordt wat afgemodderd........


Helaas te vaak meegemaakt, door schade en schande wijzer geworden.
