Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GESTOLEN VW T5 4motion

vragen over de T5
Yonas
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2015, 23:49

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Yonas »

Wie kan mij uit legen hoe ik de brandstof kan onderbreking welk kabel is het .bj 2012 Gp diesel.

:wjw
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door schnarf »

t-vierder schreef:http://www.gpsshop.nl/product/595765/ca ... ultra.html

Ik heb net deze week bovenstaand apparaat gekocht. Voor proef heb ik hem met plakband aan de achterkant tegen de hemel geplakt. Hij werkt wel, maar geeft niet precies de juiste positie weer. Scheelt zomaar een 100 meter aan schat ik. Misschien komt dat door teveel metaal in de buurt van het apparaat. Ik zal binnenkort eens een plekje in het dashboard zien te vinden. Kijken wat er dan gebeurt. Ik vind het overigens al heel knap dat zo'n ding nog iets doorgeeft. Het is nog niet zo lang geleden dat gps-ontvangst gewoon onmogelijk was als de antenne niet buiten of op zijn minst achter glas was opgesteld, maar dit kleine apparaatje kan dus gewoon door het dak heen ontvangen.

als je dat kastje gewoon onder je dashboard kastje plaatst met z,n antenne richting hemeldoet hij het veeeeeel beter hoor, je ontvangt sattelieten echt niet door metaal heen , hoogstens door wat reclecterend signaal :toppie

Ik maak zelf regelmatig startonderbrekers met een relais op brandstof pomp of kontakt.
is misschien 15 euro materiaal en een uurtje werk
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door t-vierder »

Ik heb dat ding een paar dagen geleden niet onder maar voor het dashboardkastje geplaatst. Het resultaat is ongeveer hetzelfde als plaatsing tegen de hemel, m.a.w. niet perfect.Voordeel is echter dat het een klein apparaatje is dat niet snel wordt gevonden, ook omdat het batterijen heeft i.p.v. stroomvoorziening uit de auto, in tegenstelling tot apparaten die waarschijnlijk beter werken, maar waar twee antennes op aangesloten moeten worden en stroom uit de auto nodig hebben en dus moeilijker te verstoppen zijn.

Maar laten we niet vergeten dat dit eigenlijk symptoombestrijding is en dat we beter kunnen zorgen dat ons karretje niet gestolen kan worden. En dan is een onderbreking van startmogelijkheid of brandstofvoorziening een uitstekend middel.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
bertdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2010, 23:28

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door bertdb »

Gewoon de afstandsbediening NIET gebruiken! Deze is is absoluut niet veilig, had ik zoals ik mijzelf reeds had voorgenomen, de batterijen eruit gehaald dan hadden we waarschijnlijk onze T5 nog....
Plaats reactie