Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elektrische storing thermotop c

vragen over de T5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Elektrische storing thermotop c

Bericht door heemskerk »

Misschien té simpel voor woorden maar toch even melden: Heb je de temperatuurregelknop van je kachel wel op heet staan (en niet op koud)? Ik heb ook een af-fabriek Webasto en kan de temperatuur van de standkachel regelen met de temperatuurknop. Wanneer ik de standkachel aan zet en de temperatuur op koud zet krijg ik hetzelfde effect als wat jij omschrijft (blijvend moduleren).
Bertvdboon
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016, 13:58

Re: Elektrische storing thermotop c

Bericht door Bertvdboon »

He Heemskerk, hartelijk dank voor je meedenken. Maar wij hebben een climatronic systeem dus daar is niks aan te regelen. Als de kachel aangezet wordt door mij staat er HE in het scherm en blaast de aanjager. En ik ben zeer met u eens dat er geen circulatie plaatsvind. Alleen de leidingen gaan het schutbord in dus als ik daar verder ga zoeken zal ik eerst even wat achtergrondinformatie moeten inwinnen. Maar tot aan het interieur van de bus werkt alles zoals bedoeld dus nu binnen verder. Ik ga ff op het forum op zoek hoe en waar de kachelradiator zit. Dan hoef ik niet lukraak te beginnen met demonteren.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Elektrische storing thermotop c

Bericht door heemskerk »

Oké. Heb je al eens een scan gemaakt, uitgelezen? Webasto zit ook op de CAN, ook eens ventielen en kleppen van climatronic checken in VAG-COM.
Bertvdboon
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016, 13:58

Re: Elektrische storing thermotop c

Bericht door Bertvdboon »

Dat is een goed idee ja. Ik heb geen enkel vertrouwen in de lokale Volkswagen dealer omtrent het zoeken naar storingen maar ik ken een goed klein garage bedrijf die ook vagcom heeft. Ik zal daar eens beginnen.
Plaats reactie