dus denken wij ook klokkenhuis
Maar eigenlijk wilde ik meer zekerheid want dat is K>>K>>>K Klus
Maar ik denk niet dat ik er onderuit kom.
Ed wanneer kom je???
Laatst gewijzigd door LAYCA op 10 apr 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de blauwe draad geen spanning dat word draadje volgen en op zoek naar onderbreking, voor zover ik weet zit er ter hoogte van de starmotor een connector en vandaar naar de centraalkast(zekeringkast) dit is ook een doorverbinder tussen de diverse elektrische onderdelen dus niet alleen ten behoeve van zekering en relais(vandaar ook de spaghetti van draad)en vandaar 1 van de stekkers naar het instrumentbord
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Goede tip
Ben gelijk onder de bus gaan kijken.
De dynamo heeft bij deze bus een "boompje" dat achter het blok langs richting bestuurderszijde.
Goed gekeken of er onderweg iets is beschadigd maar deze "boom"verdwijnt door het schutboord bij zekeringskast.
Maar onderweg geen andere verbindingen of bijgevoegde draden gevonden.
Volgens mij gaat de 'blauwe' draad van de pulsgever dynamo naar de zekeringkast.
Vandaar uit wordt hij verdeeld.
- Klokkenpaneel (acculampje)
- Achter de radio
Nu gebeurd het vaak dat de blauwe draad wordt gebruikt als pulsgever voor een relais.
Bij een tweede accu bijvoorbeeld.
Denk eens goed na of je dit hebt en er ergens kortsluiting is.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Toen ik daar mee klaar was bleek de sluiting toch weer buiten de bushbush te zitten.
Dus die kabel gevolgd ....kwam onder accu uit en ging richting voorverwarming motor.
Steker van kachel daar zat het probleem.
De oorzaak is ontstaan na inbouw van een vervanger voor kachel bij een bedrijf.
Deze hebben nagelaten de kabels vast te leggen en een van de kabels lag op de kachel en is vast gesmolten.
Met als gevolg een behoorlijke sluiting.
Bijlagen
Laatst gewijzigd door LAYCA op 11 apr 2017, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.