Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bekleding schuifdeur los

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Fokko Brandsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2019, 09:21

Re: Bekleding schuifdeur los

Bericht door Fokko Brandsma »

Zelfde probleem met de schuifdeur. Ontstaat denk ik door het dichtslaan van de schuifdeur; de bekleding klapt dan naar achteren. Bij mij sloot de deur dan niet meer met de afstandbediending: de bekleding neemt de vergrendelpen binnenin wat mee naar buiten waardoor de pen niet meer naar binnen wil. Hij blijft dan hangen op het metaal onder de bekleding. Met de hand lukt het dan wel, als je de bekleding even aandrukt.
Bekleding er uit gehaald. Alle plastic clips opnieuw verlijmd, zaten vrijwel allemaal los. De bovenkant van de bekleding dit onder twee metalen clips direct bij de ruit. Al met hielp het weinig, behalve dan dat ik nu weet waar de metalen profielen direct achter de bekleding zitten.
Jasicamp in Leek heeft parkers met afdekdop in diverse kleuren, ook in het fantastische VW grijs. Ik denk dat ik er daar twee van in zet, direct onder de bovenste kromming. Dan komt hij niet weer los. Lijkt me. Of dat lelijk is? Na een week weet je niet beter en het gedonder met de bekleding is afgelopen.
VW T4 California Exclusive 2003
Gebruikersavatar
Fokko Brandsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2019, 09:21

Re: Bekleding schuifdeur los

Bericht door Fokko Brandsma »

Zo, het gedoe met de schuifdeurbekleding is afgelopen. Met twee schroeven (zie mijn eerdere post) de bovenkant vastgezet in het metaal. De bekleding zit nu strak onder het raam. Elektrisch sluiten gaat nu natuurlijk weer prima: de pen zit nu immers goed gecentreerd boven het gat in het metaal er onder.
Of het mooi lijkt? Geen idee, ik zie het al niet meer. De afdekdopjes van de schroeven passen perfect in het interieur.
VW T4 California Exclusive 2003
Plaats reactie