Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Komt iemand deze T4's bekend voor?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Bericht door Stijn-71 »

:bifun :bifun :bifun

maarja het blijft rood :lach :lach :lach
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Hallo Ahmet,

Na het gewouwel over schuifdeuren een antwoord over de motor.

Ik heb slechte ervaring met de 2.4 diesel. Bij hogere km stand wil de koppakking of de cylinderkop nog wel een kapot. Is ook niet de zuinigste.
De 1.9 schijnt betrouwbaarder. De TD is dan de beste keus, omdat die meer vermogen heeft als de gewone 1.9. De 1.9TD is eventueel ook de chippen voor extra vermogen omdat die electronisch is aangestuurd.
Let wel op of die van '95 ook een echte TD is, want naar wat ik begrepen heb is de TD vanaf '96 gebouwd.
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Aan Leo 45:

ja, en je kunt toch nog altijd "rood aanlopen"...... :lach

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10829
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Eldert 895 schreef:Hallo Ahmet,

Na het gewouwel over schuifdeuren een antwoord over de motor.

De 1.9TD is eventueel ook de chippen voor extra vermogen omdat die electronisch is aangestuurd.
Excuseer ?? Een 1.9TD chippen ???
Een 1.9TD is een "antieke motor" , daar zit helemaal geen elektronica op ... Dus het enige wat je kan doen is die chip in het handschoenkastje leggen om ze niet te verliezen :lach
Een TD kun je makkelijk wat extra vermogen geven door de turbodruk manueel wat aan te passen , en de dieselpomp ook wat op te schroeven , de werkwijze daarvoor vind je elders op deze site goed beschreven.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Inderdaad Excuseer!!

Krijgt ie van mij een zak chips d'r bij. Paprika?
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10829
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Eldert 895 schreef:Inderdaad Excuseer!!

Krijgt ie van mij een zak chips d'r bij. Paprika?
Ja, paprika is OK :lach , alhoewel ... peper&zout ook wel lekker is ... :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Heren interessante discussie over de 1.9TD!
Hoe kan ik de turbodruk aanpassen of de dieselpomp op schroeven?? Heb volgens mij alles al na gezocht op Weetjewel dus ben zeer benieuwd!
Alvast dank!! Charles :bonk
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

ja die rodce T4 is erg mooi maar zo ver verlagen is ver van prakties :P. heb de mijne maar 5cm omhoog gehaald eerst was die namelijk 10cm van de grond. Heb er een koni verlagins setjes onder zitten en schroefset :P
Plaats reactie