Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Marks T5 California Beach Edition TSI
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Nou, mooi dat het gelukt is!
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Waar in twente rijd je rond?
Hoe rijdt dat nu een benzine t5??
Hoe rijdt dat nu een benzine t5??
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Ja is toch altijd fijnHielke H schreef: Nou, mooi dat het gelukt is!
En nog bedankt voor de complimenten! We zijn er erg blij mee!
Enschede. Jij in Hengelo toch?RITC schreef: Waar in twente rijd je rond?
Lekker! Best wat koppel onderin de toeren (max koppel is 350 Nm) en als je doortrekt sleurt hij er nog meer aan! Eerst maar even zo rondtoeren en later misschien nog eens chiptunen. Alleen met software haal je er al 250pk en 400Nm uit! We waren al wat verwend met de Ford S-max 2.5 turbo (220 pk 5-cilinder en 600 kilo lichter dan de T5) en pk's heb je niet snel te weinigHoe rijdt dat nu een benzine t5??
Laatst gewijzigd door MarkV op 14 jun 2019, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Klopt helemaal.
Als er een nieuwe bus komt dan word het benzine uitvoering.
Als er een nieuwe bus komt dan word het benzine uitvoering.
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Paar plaatjes die ik voor onze vrienden van de Belastingdienst heb gemaakt. Ik ben nog in afwachting van de beslissing voor het kwarttarief.
Het fabriekshefdak
Het fabriekshefdak
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
En dit was 2 weken geleden, probeerkampeerweekend!
Niet al te ver weg geweest, naar Camping De Roos in Beerze. Mooi in de natuur, aan de Vecht gelegen.
Het is goed bevallen in de T5! Vrouwlief en ik sliepen boven, twee kids in het bed beneden en de jongste in een hangmat boven de voorstoelen.
De tipi is met 5 meter doorsnee lekker ruim en staat supersnel. De bodem kan ingeritst blijven en er zit maar één paal in. Haringen rondom erin en hoppa!
Niet al te ver weg geweest, naar Camping De Roos in Beerze. Mooi in de natuur, aan de Vecht gelegen.
Het is goed bevallen in de T5! Vrouwlief en ik sliepen boven, twee kids in het bed beneden en de jongste in een hangmat boven de voorstoelen.
De tipi is met 5 meter doorsnee lekker ruim en staat supersnel. De bodem kan ingeritst blijven en er zit maar één paal in. Haringen rondom erin en hoppa!
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Zo’n tipi tent vind ik er altijd gezellig uitzien. Weer eens wat anders als de standaard tunnel tenten.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Zo, de Belastingdienst heeft het kwarttarief goedgekeurd. Duurde even, maar wel fijn.
Inmiddels met de T5 op vakantie naar Oostenrijk geweest. Volgepakt met 130 tot 150 km/h over de Autobahn, geen centje pijn.
We zaten in Karinthië aan de Milstätter See. Mooie omgeving en het water in het meer is 27 graden. Elke ochtend een heerlijke frisse duik!
Voor de actieve vakantiegangers is Karinthië wel een aanrader. Het is nog mooi puur en niet zoals in Tirol vergeven van de skidorpen die zomers toch wat minder charmant zijn.
Voor 30 euro per persoon (en kinderen zelfs gratis) koop je een Kärntencard, waarmee je de skiliften in kan en in de bergen kunt rondwandelen, of terug naar beneden wat we een aantal keer gedaan hebben. ]
En met die Card kun je ook de nodige bergpassen op! Muhaha zeg, dat is echt fantastisch met een 204 pk TSI!
Op de Goldeck Alpenstrasse zag ik een Audi A3 achter ons rijden in de spiegels, en die heb ik even waar voor zijn geld gegeven hahaha! Omdat vrouw en kids het tempo nog binnen redelijke grenzen hielden liet ik de A3 na 6 hairpins maar even voorbij. Maar aan zijn gezicht te zien kon hij wel waarderen dat zo'n busje lekker vlot omhoog blafte
Het bleek trouwens een S3 te zijn...
Ik ben maar eens gaan nadenken over een setje Bilstein B14, dat zal nog wat fijner rijden denk ik de volgende keer.
Inmiddels met de T5 op vakantie naar Oostenrijk geweest. Volgepakt met 130 tot 150 km/h over de Autobahn, geen centje pijn.
We zaten in Karinthië aan de Milstätter See. Mooie omgeving en het water in het meer is 27 graden. Elke ochtend een heerlijke frisse duik!
Voor de actieve vakantiegangers is Karinthië wel een aanrader. Het is nog mooi puur en niet zoals in Tirol vergeven van de skidorpen die zomers toch wat minder charmant zijn.
Voor 30 euro per persoon (en kinderen zelfs gratis) koop je een Kärntencard, waarmee je de skiliften in kan en in de bergen kunt rondwandelen, of terug naar beneden wat we een aantal keer gedaan hebben. ]
En met die Card kun je ook de nodige bergpassen op! Muhaha zeg, dat is echt fantastisch met een 204 pk TSI!
Op de Goldeck Alpenstrasse zag ik een Audi A3 achter ons rijden in de spiegels, en die heb ik even waar voor zijn geld gegeven hahaha! Omdat vrouw en kids het tempo nog binnen redelijke grenzen hielden liet ik de A3 na 6 hairpins maar even voorbij. Maar aan zijn gezicht te zien kon hij wel waarderen dat zo'n busje lekker vlot omhoog blafte
Het bleek trouwens een S3 te zijn...
Ik ben maar eens gaan nadenken over een setje Bilstein B14, dat zal nog wat fijner rijden denk ik de volgende keer.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
En wat is nu het gemiddelde benzineverbruik?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Oeps, trage reactie... Maar wel wat meer data beschikbaar intussen.
1 op 10 is goed mogelijk, maar dan is het wel maximaal 110 km/u.
Het gemiddelde tijdens de vakantie was iets van 1 op 8. Dat is inclusief Autobahn met 130 en af en toe een uitschieter naar boven, wat bergpassen met sportievere rijstijl, maar ook stukken sloom sightseeing tempo.
Veel minder zuinig kan overigens ook gemakkelijk hoor
Eigenlijk zou een LPG-installtatie ideaal zijn, maar dat is wel een forse investering. Zo gek veel kilometers per jaar rijden we er ook niet mee, ik schat maximaal 12.500 km.
1 op 10 is goed mogelijk, maar dan is het wel maximaal 110 km/u.
Het gemiddelde tijdens de vakantie was iets van 1 op 8. Dat is inclusief Autobahn met 130 en af en toe een uitschieter naar boven, wat bergpassen met sportievere rijstijl, maar ook stukken sloom sightseeing tempo.
Veel minder zuinig kan overigens ook gemakkelijk hoor
Eigenlijk zou een LPG-installtatie ideaal zijn, maar dat is wel een forse investering. Zo gek veel kilometers per jaar rijden we er ook niet mee, ik schat maximaal 12.500 km.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Mocht je ooit voor een lpg installatie gaan dan is de Prins VSI2 wel een aanrader. Ik heb een prins installatie icm met een 2.0 Tsi in mijn Passat CC. bevalt erg goed. Systeem spuit nog een 10% benzine bij om de hogedrukpomp en de kleppen te smeren/koelen.
Autospeciaal in Uden Is zeer gespecialiseerd, heeft mijn set een upgrade gegeven toen ik een K04 turbo gemonteerd had en de bestaande injectoren te kort schoten.
Autospeciaal in Uden Is zeer gespecialiseerd, heeft mijn set een upgrade gegeven toen ik een K04 turbo gemonteerd had en de bestaande injectoren te kort schoten.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Die Prins installaties ken ik uit mijn Volvo V70 periode, het bedrijf in Uden trouwens ook. Staan erg goed bekend inderdaad, ook in de Volvo-scene.
Maar vanwege de weinige kilometers per jaar is het niet heel interessant voor ons. Dan steek ik dat geld denk ik liever in een andere turbo, downpipe, intercooler en chip op maat
Maar vanwege de weinige kilometers per jaar is het niet heel interessant voor ons. Dan steek ik dat geld denk ik liever in een andere turbo, downpipe, intercooler en chip op maat
Laatst gewijzigd door MarkV op 26 jan 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Wagner intercooler nemen, past perfect. Heb ik ook op beide bussen en op de passat CC. Voor de turbo kun je een TTE of LOBA nemen.
Laatst gewijzigd door edjeraketje op 26 jan 2020, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Ik zat nog even te denken, dat wanneer je een gebruikte Miltek downpipe met 200 cells kat zoekt en die te pas laat maken en dat icm met een chip je rond een 260 pk uitkomt en een 420/440 nm koppel. Stuk goedkoper als een dikkere turbo en toch meer plezier. Software is ongeveer een €300/350 en mocht je een adres voor de downpipe/uitlaat nodig hebben dan weet ik wel wat.
Gr Ed
Gr Ed
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat