Multivan Generation schreef: 06 dec 2019, 16:55
Henri m schreef: 05 dec 2019, 22:08
Als ik het dus goed begrepen heb zoek ik dus een goede lege T4 met camperkenteken en slaap hefdak
Henri
Ik weet niet of je specifiek een T4 zoekt.
Zelf zou ik mijn geld investeren in een T5 vanaf 2010,
dat is wat houdbaarder voor de toekomst
Hoe lang is een T5 vanaf 2010 euro 5 houdbaar? Na een aantal jaren mag je met euro 5 ook niet meer de steden in en er komen steeds meer steden bij met milieu zones....
In Denemarken bijvoorbeeld kom je dat duur te staan wanneer (je per ongeluk) een milieu zone in rijd, erg hoge boetes heb ik gelezen.
En dan de T6 euro 6, hoe lang kan je hier mee vooruit zonder ook daarmee geweerd te worden
Persoonlijk zou ik nog één keer willen investeren in een T6 of T6.1 California met een euro 6 D-temp diesel wanneer ik zeker weet dat ik de komende 10 jaar overal onbelemmerd rond kan rijden.
De overheid en dus ook Brussel blazen nu hoog van de toren ten aanzien van milieu maatregelen alsof alleen de elektrische auto zalig makend is, diegenen die er een bus camper op na willen houden hebben nu geen reële keus uit een betaalbare elektrische camper met acceptabele actie radius.
Voorlopig rijd ik nog zeker een jaar rond met mijn T4 om te beslissen wat te doen, gewoon doorrijden of afscheid nemen van mijn T4, vervangen door T6/T6.1 of een betaalbare elektrische auto met een caravan als dat mogelijk is??
In Nederland hoop ik nog lang te kunnen kamperen met mijn oude vertrouwdeT3 Club Joker(buiten de steden) tot de overheid dat ook onmogelijk maakt.
Ik ben nu zeer tevreden met mijn T4, rijd fantastisch, heeft mij in de afgelopen 10 jaar nog nooit in de steek gelaten, geen roest. Bij Poptop en mijn garage zeggen ze wanneer ik mijn geld in mijn zak wil houden gewoon moet doorrijden met mijn T4, alles wat daarna komt is veel minder betrouwbaar (lees duurder). Ook het kamperen met de T4 is tot volle tevredenheid, alles heeft zo zijn plekje....
Ik zou graag van anderen willen horen hoe jullie hier in staan met wat ons te wachten staat in de toekomst, wat is wijsheid??
Hopelijk begrijpen jullie mijn dilemma, een hobby is leuk maar moet wel mogelijk en betaalbaar blijven...
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)