Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 synchro

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Mijn ACV draait net geen 2800 rpm bij 120 km en net geen 3000 rpm bij 130 km. De auto staat op standaard 195x70 conti's.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

stomstomstom....

net even teruggerekend vanaf de 4000 toeren = 140 km/uur

dan rijdt mijn T4 ACV 102pk ook 2800 toeren bij 120 km/uur

de 3200 toeren die ik in mijn hoofd heb is het toerental bij 104 km/uur dat ik het meest voor me zie op de snelweg :happy
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jurrie
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 feb 2007, 12:02
Locatie: anna paulowna

Syncro

Bericht door jurrie »

Hoi, mijn 2.5 benzine rijdt 80 bij 2100 toeren. Zal er morgen op letten bij 100 en 120. Korte 1, 2 klopt. Pas in zijn 4 kan ik doortrekken naar 120. Gr. Jurrie
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

Bericht door de Masseur »

Hey Pim328 - zoals altijd een erg strak antwoord! daar heb je iets aan. je weet echt waar je het over hebt. goed om een VW monteur onder de leden te hebben!

onze synchro (van kennis) in Oostenrijk rijdt al 8jaar of zo zomer en winter de bergjes op en neer. sneeuw of geen sneeuw
over wegen waar je niet eens wilt wandelen = met deze T4 wordt een berghut bevoorradt! bier, drank, eten naar boven - afval ed naar beneden..... - nooit problemen! tenminste de aandrijving niet. zoals eerder te lezen WEL alle dichtingen ed goed nakijken. eens lekkage - altijd lekkage (net als de citroens met hydr. vering)
in principe is de visco-koppeling erg sterk. 1e 2e versnelling is korter - trekt lekker op..

groet Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Plaats reactie