Pascal-141 schreef: 09 aug 2020, 10:05
Spijtiggenoeg geen LED koplampen , maar dat heb je met een stockwagen , dan moet je nemen wat er staat
Ik zag hier wel potentieel in als mijn nieuwe ’werkpaard’ .
De koplampen zouden wel verbeterd zijn t.o.v. de t6?
Of bedoelen ze enkel dat de basisversies nu ook h7 ipv h4 hebben?
Ik heb geen klachten over de koplamp verlichting in het donker .
Maar als er binnen x-aantal tijd een LED ombouwkit zou op de markt komen , zou ik dat waarschijnlijk wel doen , want de LEDs zijn mooier . Op mijn Crafter heb ik ze ook .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
jan2009 schreef: 09 aug 2020, 18:58
Dat is toch wel de manier om een auto te kopen .
Na een handtekening zo de showroom uit rijden.
Om met die dikke prijskaartjes ook nog vele maanden te moeten wachten dat is echt klantonvriendelijk.
Ik had geen zin om er een te bestellen op maat , en dan tot 2021 te moeten wachten op levering . Volgens de VW dealer draait de fabriek al geruime tijd slechts op 20% , de toeleveranciers kunnen niet op tijd leveren wegens Corona .
Dus koos ik voor een stockwagen . Kun je trouwens mooie koopjes mee doen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
knappe bak pascal alvast veel plezier ermee tevens een vraagje de banden welk merk is het en hoe staat het met de rol geluiden
de reden dat ik het vraag is mijn voor banden zijn een beetje oud bj 2011
En verzekering technisch voor de camper verzekering een heikel punt dus nou ben ik in voor de off Road banden waar ik trouwen nooit het terrein in kom maar het oog wil ook wat dus .
maar ben een beetje bang voor extra geluid dus al ervaring
jan2009 schreef: 09 aug 2020, 18:58
Dat is toch wel de manier om een auto te kopen .
Na een handtekening zo de showroom uit rijden.
Om met die dikke prijskaartjes ook nog vele maanden te moeten wachten dat is echt klantonvriendelijk.
Weet er helaas alles van. 10 maart jl. getekend voor een T6.1 en volgende week eindelijk levering. Als het aan de dealer lag hadden ze aflevering nog willen uitstellen naar eind augustus 'want druk'.
jan2009 schreef: 09 aug 2020, 18:58
Dat is toch wel de manier om een auto te kopen .
Na een handtekening zo de showroom uit rijden.
Om met die dikke prijskaartjes ook nog vele maanden te moeten wachten dat is echt klantonvriendelijk.
Ik had geen zin om er een te bestellen op maat , en dan tot 2021 te moeten wachten op levering . Volgens de VW dealer draait de fabriek al geruime tijd slechts op 20% , de toeleveranciers kunnen niet op tijd leveren wegens Corona .
Dus koos ik voor een stockwagen . Kun je trouwens mooie koopjes mee doen.
Mooie auto, proficiat. Wij gaan vanaf volgende week ons geluk beproeven. Vandaag een bodembeschermplaats besteld ; zit er gewoon niet onder standaard.
luisenbos schreef: 11 aug 2020, 16:11
knappe bak pascal alvast veel plezier ermee tevens een vraagje de banden welk merk is het en hoe staat het met de rol geluiden
de reden dat ik het vraag is mijn voor banden zijn een beetje oud bj 2011
En verzekering technisch voor de camper verzekering een heikel punt dus nou ben ik in voor de off Road banden waar ik trouwen nooit het terrein in kom maar het oog wil ook wat dus .
maar ben een beetje bang voor extra geluid dus al ervaring
De banden zijn General Grabber AT3 , deze zijn qua geluid identiek aan de Dunlop winterbanden die ik er eerst onder had . Ze maken dus eigenlijk nagenoeg geen extra geluid .
Ik had deze banden ook al onder mijn T4 ,en ben er super tevreden van.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bvddobb schreef: 09 aug 2020, 15:04
Daar heeft u een mooie bus aan, Pascal!
Ben wel benieuwd hoe dat zit met die grotere wielen/banden. Je leest zo vaak op forums dat als je ook maar iets veranderd aan je bus, dat in België meteen tot afkeuring leidt. Is dat dan niet zo? Of weet u de weg gewoon beter?!
Net volgend antwoord gekregen van Keuring Geel:
"Beste,
Bij N1 is er geen controle op bandenafmeting (overeenstemming met de voorgeschreven banden)
Met vriendelijke groeten
Uw correspondent...blabla"
Dit is toch weer typisch Belgisch? nu ja, komt me dan misschien nog goed uit
Die grabber op 18" lijkt me ideaal 25mm grotere diameter, dus 1,25cm grotere wang, die op 17" hebben een nog grotere omtrek ben bang dat 235/65R17 niet past zonder aan onderstel te werken
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
bvddobb schreef: 09 aug 2020, 15:04
Daar heeft u een mooie bus aan, Pascal!
Ben wel benieuwd hoe dat zit met die grotere wielen/banden. Je leest zo vaak op forums dat als je ook maar iets veranderd aan je bus, dat in België meteen tot afkeuring leidt. Is dat dan niet zo? Of weet u de weg gewoon beter?!
Net volgend antwoord gekregen van Keuring Geel:
"Beste,
Bij N1 is er geen controle op bandenafmeting (overeenstemming met de voorgeschreven banden)
Met vriendelijke groeten
Uw correspondent...blabla"
Dit is toch weer typisch Belgisch? nu ja, komt me dan misschien nog goed uit
Die grabber op 18" lijkt me ideaal 25mm grotere diameter, dus 1,25cm grotere wang, die op 17" hebben een nog grotere omtrek ben bang dat 235/65R17 niet past zonder aan onderstel te werken
Er word vaak 245/65R17 gemonteerd , dus 235/65R17 zal ook wel lukken
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
De eerste 2500km met deze nieuwe T6.1 zitten er inmiddels op , en mijn ervaringen tot nu zijn :
-de T6.1 mag dan misschien afstammen van de T5 , maar het is zeker geen T5 meer , er is (vooral onderhuids) toch best veel anders/verbeterd (ik heb vroeger ook een paar T5 gehad , naast mijn T4's en kan dus goed vergelijken)
-deze T6.1 voelt veel "lichter" aan dan de T5 , voelt minder "lomp" aan (ondanks hetzelfde gewicht , ongeveer 2Ton)
-betere geluidisolatie dan de T5 , stiller in de cabine
-deze 150pk DSG voelt ook sneller aan dan mijn vorige T5 die +160pk had (130pk gechipt )
-meer koppel/trekkracht onderin dan de 2.5tdi uit de T5
-wegligging is ook verbeterd , betere schokdemping en houd zich ook beter in de bochten
-verbruik is ook iets minder
-het elektrisch bekrachtigd stuur werkt super licht
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Blij om te lezen dat er zo veel positieve verbeteringen te melden zijn t.o.v. de eerdere uitvoeringen en zo zou het altijd moeten zijn.
Vraag me alleen af hoe deze 110 kW zich motorisch gaat houden op termijn wanneer 'men' er stevig mee gaat rijden terwijl de bus zwaar beladen is eventueel i.c.m. met een aanhanger (i.p.v. je rijstijl aan te passen) ; ik weet eerlijk gezegd niets van de motorische vernieuwingen t.o.v. van de oudere 2.0 TDI. Weet jij iets meer of jij er een gedachte over ? Of denk je dat we het het olieslurp probleem, om er maar eentje te noemen, ook bij deze uitvoering gaan zien ?
Tricolore schreef: 17 aug 2020, 10:59
Blij om te lezen dat er zo veel positieve verbeteringen te melden zijn t.o.v. de eerdere uitvoeringen en zo zou het altijd moeten zijn.
Vraag me alleen af hoe deze 110 kW zich motorisch gaat houden op termijn wanneer 'men' er stevig mee gaat rijden terwijl de bus zwaar beladen is eventueel i.c.m. met een aanhanger (i.p.v. je rijstijl aan te passen) ; ik weet eerlijk gezegd niets van de motorische vernieuwingen t.o.v. van de oudere 2.0 TDI. Weet jij iets meer of jij er een gedachte over ? Of denk je dat we het het olieslurp probleem, om er maar eentje te noemen, ook bij deze uitvoering gaan zien ?
het olieprobleem doet zich nagenoeg alleen voor bij de bi-turbo uitvoeringen , niet bij de versies met 1 turbo . Dat was bij de T5gp en T6 ook al zo .
Op het gebied van levensduur van deze 2.0tdi blokjes ben ik heel optimistisch , deze lopen makkelijk 5-600.000km zonder enig probleem. Ik heb deze 2.0tdi ook in mijn Amarok , die ik gebruik voor het zwaardere sleepwerk (zware aanhangers) en deze heeft ondertussen ook al meer dan 250.000 probleemloze kilometers , en zonder enig olieverbruik .
In mijn nieuwe Crafter heb ik ook deze 2.0tdi motor , Crafter weegt leeg 3050kg + 3000kg aan aanhanger erachter , en die doet dat ook veel vlotter dan verwacht.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper