Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Forumnaam Asahiflex. Niet alleen liefhebber van busjes maar ook van klassieke camera's?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Inderdaad was ik tot voor kort een fervent verzamelaar van Pentax en de voorlopers ervan. Helaas is het financieel lastig om naast VW busjes ook nog een andere hobby te hebben.
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Na intensief gezocht te hebben denk ik toch te gaan voor een liefhebbersauto. Helaas wel de 88pk versie, maar met een vol jaar APK, reeds een oliekoeler gemonteerd, de EGR afgedopt en een katvervanger geplaatst, maar (nog) niet gechipt. Geen airco. Vind ik niet belangrijk voor een hobby-auto, het verbruik wel. Tevens cruise control waar ik eigenlijk niet zonder kan (sinds 2001 heb ik nog nooit een auto zonder CC gehad en zeker in deze tijd van max. 100 km/u is dat gewoon super ontspannen rijden.) Iemand trouwens een idee van het verbruik bij 100 km/u?Snautzer schreef: 16 okt 2020, 15:33 Ik zou in ieder geval de 102 pk acv motor of als je erge mazzel hebt dw 102 axl motor kiezen.
En dan maar hopen dat de rest ook goed uitpakt, ik zal hem zeker goed controleren.
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
1 op 100 mag je 1 op 13 denk ik wel halen op de lange stukken. Een cc is dacht ik ook bij de 88 pk makkelijk in te bouwen. Hendel is 80-100 eur.
Maar in je aanhef zeg je iets over trek gewicht 2000kg. Dan is 88 pk wel mager hoor.
Maar in je aanhef zeg je iets over trek gewicht 2000kg. Dan is 88 pk wel mager hoor.
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Top, waar kan ik tekenen?
De CC zit al op de beoogde auto.
Ja, 88pk is dan wel mager, maar het trekgewicht is eerder "nice to have" dan echt nodig. Een paar keer per jaar vervoer ik wel eens een eenvoudige auto op een ambulance, dat is in totaal dan eerder 1600kg dan 2000kg, al houdt dat met 88pk natuurlijk ook vast niet over. Ik ben zwakke T3's gewend dus het kan eigenlijk alleen maar meevallen. Bijvoorbeeld met mijn witte T3 camper (zie foto op de 1e pagina), toch ook geen lichtgewicht, heb ik eens een T1 op een ambulance getrokken en dat was echt wel prima te doen.
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Leuk dan toch? Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Een 88pk TDI heeft totaal geen moeite met aanhangers trekken , de kortere bakverhoudingen maken het echt een leuke trailertrekker .asahiflex schreef: 29 okt 2020, 15:17Top, waar kan ik tekenen?
De CC zit al op de beoogde auto.
Ja, 88pk is dan wel mager, maar het trekgewicht is eerder "nice to have" dan echt nodig. Een paar keer per jaar vervoer ik wel eens een eenvoudige auto op een ambulance, dat is in totaal dan eerder 1600kg dan 2000kg, al houdt dat met 88pk natuurlijk ook vast niet over. Ik ben zwakke T3's gewend dus het kan eigenlijk alleen maar meevallen. Bijvoorbeeld met mijn witte T3 camper (zie foto op de 1e pagina), toch ook geen lichtgewicht, heb ik eens een T1 op een ambulance getrokken en dat was echt wel prima te doen.
En indien toch nodig , even laten chippen en je hebt meer dan voldoende vermogen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Bedankt! Klinkt alsof dat een typisch VW iets is. Bij de T3 diesels zijn er ook vaak van die korte bakverhoudingen. Ze komen prima van hun plek maar een tussensprint zijn ze niet goed in :-)Pascal-141 schreef: 29 okt 2020, 15:52 Een 88pk TDI heeft totaal geen moeite met aanhangers trekken , de kortere bakverhoudingen maken het echt een leuke trailertrekker .
En indien toch nodig , even laten chippen en je hebt meer dan voldoende vermogen
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Nog bedankt voor alle tips en inzichten! Het is uiteindelijk deze '02-er T4 geworden. Wekenlang veel T4's bestudeerd en bekeken maar uiteindelijk gekozen voor deze waar naar mijn mening veel liefde in is gestopt voor wat betreft de techniek en het uiterlijk. Ik had echt geen behoefte aan een roestige T4 vol deuken, er is natuurlijk nog genoeg aan te doen maar dat betreft vooral de binnenkant (stoelen zijn niet mooi meer en instapschade).
Overigens: ik had al geen zware rechtervoet maar de prestaties van deze 88 pk'er vallen mij zeker niet tegen. In hoeverre de katvervanger en het afdoppen van de EGR daarin meehelpen weet ik niet (net als de geplaatste oliekoeler) maar het voelt allemaal vertrouwenwekkend aan en het rijdt alleszins beter dan mijn Suzuki Grand Vitara dat deed. Ik weet nu dat de meeste 4x4 SUV's ruk rijden, de Vitara zeker vanwege de starre achteras, dus het was een verademing om weer onafhankelijk geveerde achterwielen te hebben. Voor de gein heb ik op een stukje snelweg gereden met spoorvorming waarvan ik uit ervaring weet dat de Vitara dat haat (hij maakt dan als het ware een gevaarlijk sprongetje opzij) maar de T4 gaf geen kik.
Of die 18 inch Audi Rotor wielen blijvertjes zijn weet ik nog niet, maar het ziet er wel stoer uit eigenlijk.
Overigens: ik had al geen zware rechtervoet maar de prestaties van deze 88 pk'er vallen mij zeker niet tegen. In hoeverre de katvervanger en het afdoppen van de EGR daarin meehelpen weet ik niet (net als de geplaatste oliekoeler) maar het voelt allemaal vertrouwenwekkend aan en het rijdt alleszins beter dan mijn Suzuki Grand Vitara dat deed. Ik weet nu dat de meeste 4x4 SUV's ruk rijden, de Vitara zeker vanwege de starre achteras, dus het was een verademing om weer onafhankelijk geveerde achterwielen te hebben. Voor de gein heb ik op een stukje snelweg gereden met spoorvorming waarvan ik uit ervaring weet dat de Vitara dat haat (hij maakt dan als het ware een gevaarlijk sprongetje opzij) maar de T4 gaf geen kik.
Of die 18 inch Audi Rotor wielen blijvertjes zijn weet ik nog niet, maar het ziet er wel stoer uit eigenlijk.
- krekwakwol
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Van T3 naar T2b naar T1 naar T3 naar T3 naar T4?
Hoi, welkom hier met nu je T4, je hebt iid hele mooie bussen gehad, ik ben vorig jaar van een T4 bj. 91 met 78 pk naar een T5 bj. 2008 met 131 pk overgestapt, wat een verschil qua rijden, maar ik mis soms de nostalgie van de T4 nog wel.
Maar ben blij met onze T5, die inmiddels helemaal getransformeerd is tot camper.
Veel plezier met je "nieuwe" bus.
Maar ben blij met onze T5, die inmiddels helemaal getransformeerd is tot camper.
Veel plezier met je "nieuwe" bus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008