Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bed maken achterin m'n T4, mag dat?

vragen over de T4
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Het schijnt dat Douane en Belastingdienst in dit geval dezelfde instantie zijn/is.

Hoe het zit met dubbele cabine is misschien weer een heel ander verhaal, ik heb het in mijn geval over enkele cabine, 2 zitplaatsen voorin, met tussenschot verwijderd. Misschien maakt het al of niet hebben van een lange wielbasis bus ook nog wat uit met betrekking tot laadoppervlak.

Je zou toch mogen verwachten dat ergens netjes en duidelijk een openbaar stuk tekst beschikbaar is waar de regeltjes in staan.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Harm schreef:Het schijnt dat Douane en Belastingdienst in dit geval dezelfde instantie zijn/is.

Je zou toch mogen verwachten dat ergens netjes en duidelijk een openbaar stuk tekst beschikbaar is waar de regeltjes in staan.
Belastingdienst makkelijker kunnen we t niet maken pfffffffff :bifun
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Of je dat tussenschot zonder meer mocht verwijderen waag ik ook te betwijfelen, hangt er van af of ergens vermeld is dat ie een tussenschot heeft. de laadruimte is lang en hoog genoeg om er geen te hoeven voor grijs kenteken regels.

Aan weerszijden ramen in je laadruimte bij een enkelcabine mag volgens mij absoluut niet voor het grijs kentekenverhaal (allen bij DC, maar das weer andere inrichting)

Een bed vast inbouwen geeft inderdaad problemen mbt grijskenteken/camper perikelen. Camper is bpm plichtig, grijs kenteken niet)

Met betrekking tot inrichtingseissen grijs kenteken en afmetingen laadruimte en die dubbele laadvloer :

Zolang de laadvloer niet vast gemonteerd is (dus zonder gereedschap te verwijderen) en dan de afmetingen van de laadruimte nog aan de eissen van het grijs kenteken voldoen is er niets aan de hand.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Zo, ik heb zonet een prettig gesprekje gehad met een terzake deskundige bij de Douane. Bovendien blijken er op de website van de Douane een aantal duidelijke overzichten te zijn betreffende de inrichtingseisen.

Wat voor mijn situatie in ieder geval duidelijk is:

- Verwijderen tussenschot enkele cabine geen probleem
- Extra zijramen geen probleem
- Geen vaste stoelen in de laadruimte maken (was ik ook niet van plan)
- Een vast bed is niet toegestaan
- Ik mag wel de kast maken voor m'n modelzwevers over de volle lengte van de laadvloer en deze ook vastmaken aan de carosserie.
- Ik mag een matras vervoeren maar het moet niet direct herkenbaar zijn als een direct te beslapen bed als je op de weg zou worden gestopt voor een controle. Dat je op de plaats van bestemming vervolgens een bed creëert is geen probleem.

Hier een link over de BPM-regels voor bestelauto's:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-05.html#P52_4505

Gelijk ook maar een link voor de eisen aan kampeerauto's:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-0 ... P150_10881

Wat wellicht overigens interessant is. Wordt je een eerste keer gesnapt met een inrichting van je bestelauto die niet volgens de regels is dan kun je een 'informatieformulier inrichtingseisen bestelauto' krijgen waarop staat waaraan je inrichting niet voldoet. Je krijgt dan de eenmalige kans om de inrichting aan te passen aan de eisen. Dit geldt niet voor iedereen en of je er recht op hebt is ook niet duidelijk.
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-3 ... P553_49769
Plaats reactie