Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glijgoten t4 multivan

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glijgoten t4 multivan

Bericht door Multivan Generation »

Okee, duidelijk.
De aluminium lijsten voor op de vloer, zijn volgens mij niet meer leverbaar en hadden ook maar 3 vergrendelings posities.
Wel kon je die met wat inventiviteit verrijken met meer vergrendelings posities door er extra vergrendelings gaten in de maken.

De rugleuning van die stoelen is veel hoger,
Dus het zou zo maar kunnen dat je te hoog uitkomt ten opzichte zichte van de hemel.
Wel vond en vind ik ze beter zitten als de normale voorstoelen.
Ik heb zo'n stoel in huis als bureau stoel in gebruik..

Als ik jou was, dan zou ik de bestuurdersstoel verwijderen en jouw stoel er eens in zetten om te kijken hoe je uitkomt.

EDIT:
linkje

hier per stuk te koop

misschien met te veel onderdelen

Beste aanbieding in mijn ogen


normaal begin je met deze op de bodem te lassen en dan de glijgoten daarop monteren maar ik weet even niet of dat voor de voorzijde ook moet.
Bijlagen
20240527_184755.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
LUGTIGHEID
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2024, 12:27

Re: glijgoten t4 multivan

Bericht door LUGTIGHEID »

Multivan Generation schreef: 27 mei 2024, 18:50 Okee, duidelijk.
De aluminium lijsten voor op de vloer, zijn volgens mij niet meer leverbaar en hadden ook maar 3 vergrendelings posities.
Wel kon je die met wat inventiviteit verrijken met meer vergrendelings posities door er extra vergrendelings gaten in de maken.

De rugleuning van die stoelen is veel hoger,
Dus het zou zo maar kunnen dat je te hoog uitkomt ten opzichte zichte van de hemel.
Wel vond en vind ik ze beter zitten als de normale voorstoelen.
Ik heb zo'n stoel in huis als bureau stoel in gebruik..

Als ik jou was, dan zou ik de bestuurdersstoel verwijderen en jouw stoel er eens in zetten om te kijken hoe je uitkomt.

EDIT:
linkje

hier per stuk te koop

misschien met te veel onderdelen

Beste aanbieding in mijn ogen


normaal begin je met deze op de bodem te lassen en dan de glijgoten daarop monteren maar ik weet even niet of dat voor de voorzijde ook moet.
Heel heel bedankt voor deze reactie! Zeer verhelderend en fijn te weten dat ik er altijd nog een fijne 'rolstoel' van kan maken haha.
Ik zal hem er inderdaad eens inzetten en te kijken hoe of wat. Het lijkt dat de rails toch niet bedacht zijn voor de bestuurders plaats...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glijgoten t4 multivan

Bericht door Multivan Generation »

LUGTIGHEID schreef: 27 mei 2024, 19:13 ... Het lijkt dat de rails toch niet bedacht zijn voor de bestuurders plaats...
Dat weet ik wel zeker.
Ook is het nooit zo leverbaar geweest of gekeurd/toegelaten.
Montage eventueel met veel sika, maar dan wel de stoel al op de glijgoten zetten,
en dat geheel in de auto tillen (zwaar!) daarna weet je pas meer en wat je volgende stap wordt.

Mocht je meer willen weten of andere foto's zoeken, dan gewoon vragen..

Er zijn een aantal forumleden die ooit hun T4 hebben omgebouwd naar T4 multivan 2 interieur,
maar dan werden die stoelen wel in het passagiersgedeelte gebruikt.
Maar heb toen veel detail foto's gemaakt.

Groetjes Peter
PS vandaar dat ik precies wilde weten waar je naar op zoek was..
Bijlagen
glijgoot, 4x hetzelfde
glijgoot, 4x hetzelfde
basis of grondplaat, specifiek voor een bepaalde positie, 4 verschillende platen
basis of grondplaat, specifiek voor een bepaalde positie, 4 verschillende platen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie