Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Sebuzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2024, 18:20

Re: Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

Bericht door Sebuzzz »

Hoi! Ik overweeg een T4 2.4 benzine aan te schaffen. Ik rij nu een T5 2.0 benzine en die maakt nogal veel toeren als je op de snelweg 120 wilt rijden. Verder een heerlijke bus, maar de herrie mag wat minder. Nu zie ik dat de 2.4 vrijwel de zelfde kw/pk's levert, maar deze wordt op dit forum beschreven als een 'lage toeren' motor. Dan denk ik dat de 2.4 ltr minder toeren maakt op de snelweg bij 120/130, maar wel wat dorstiger is (1 op 7?). Heb ik gelijk, en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?

Ik ga met regelmaat heen en weer naar Oostenrijk/Zwitserland, dus maak aardig wat kilometers, maar wil tegelijkertijd wel de stad in kunnen met de bus. Ik ga 'm overigens ombouwen tot camper.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je de versnellingsbak aan passen zodat die minder toeren maakt?
Of eventueel een 6 versnellingsbak monteren als je die nog niet hebt.

Om van een T5 benzine alleen voor herrie en toeren richting een T4 te willen, zou ik af raden. Geluidsisolatie is ook een optie immers.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10855
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

Bericht door Pascal-141 »

Sebuzzz schreef: 07 jul 2024, 15:05 Hoi! Ik overweeg een T4 2.4 benzine aan te schaffen. Ik rij nu een T5 2.0 benzine en die maakt nogal veel toeren als je op de snelweg 120 wilt rijden. Verder een heerlijke bus, maar de herrie mag wat minder. Nu zie ik dat de 2.4 vrijwel de zelfde kw/pk's levert, maar deze wordt op dit forum beschreven als een 'lage toeren' motor. Dan denk ik dat de 2.4 ltr minder toeren maakt op de snelweg bij 120/130, maar wel wat dorstiger is (1 op 7?). Heb ik gelijk, en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?

Ik ga met regelmaat heen en weer naar Oostenrijk/Zwitserland, dus maak aardig wat kilometers, maar wil tegelijkertijd wel de stad in kunnen met de bus. Ik ga 'm overigens ombouwen tot camper.
Een 2.4 benzine in een T4 ? Dat zal wel een 2.5i zijn wat je bedoeld .

En van een T5 benzine naar een T4 benzine gaan voor minder geluid ? Dat gaat heel erg tegenvallen ... De 2.5i in de T4 is inderdaad een ”traagloper ” (in de zin van dat die motor het prettigste rijd bij lage toeren , en ook niet graag in hoge toeren wil) , maar dat wil niet zeggen dat die met lage toeren draaien op de snelweg.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Sebuzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2024, 18:20

Re: Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

Bericht door Sebuzzz »

Thanks, dat is duidelijke taal! Goed om te weten. Een andere versnellingsbak is een beetje buiten m'n straatje eerlijk gezegd... maar thanks voor de tip. Het is inderdaad een 2.4 trouwens. Toch nog even verder zoeken.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Meningen T4 2.5 benzine automaat Carthago 1991

Bericht door Hanz »

Jouw benzine motor van 1991 is een AAF motor van 2461cc. Die wordt een 2.5 genoemd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie