Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

vragen over de T4
Tsport
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2016, 18:37

Re: Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

Bericht door Tsport »

Regio Arnhem, dan zou je nog Pouw Doetinchem Voltastaat nog telefonisch kunnen polsen, als je het hele verhaal vertelt, wat er al is vervangen.
Hij is zeker deskundig en betrouwbaar. Geen belang bij. Succes ermee.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW
Carolive
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 08:53

Re: Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

Bericht door Carolive »

Bedankt!
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

Bericht door Bas_Caravelle »

Beste Carolive,

Slaat de auto goed aan? Op benzine en lpg?

De auto heeft een Digifant systeem met vacuum regeling. Zijn al je vacuumslangen al vervangen voor silicone varianten?

Loopt de auto goed en stabiel stationair ( rond de 850-900 tpm )

Is de gasklep potentiometer al vervangen? ( als deze versleten is, gaat je gasklep schommelen/weet de ecu niet goed in welke stand de klep staat.

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5i 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5i Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Carolive
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 08:53

Re: Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

Bericht door Carolive »

Bas_Caravelle schreef: 06 aug 2024, 12:59 Beste Carolive,

Slaat de auto goed aan? Op benzine en lpg?

De auto heeft een Digifant systeem met vacuum regeling. Zijn al je vacuumslangen al vervangen voor silicone varianten?

Loopt de auto goed en stabiel stationair ( rond de 850-900 tpm )

Is de gasklep potentiometer al vervangen? ( als deze versleten is, gaat je gasklep schommelen/weet de ecu niet goed in welke stand de klep staat.

Gr Bas
Dank je wel Bas, een hele mooie aanvulling op de andere tips!
Maar ik geef het helaas op. Ook omdat het garagebedrijf het te druk heeft en niet meer weet wat verder te doen.
Ik zet de bus op marktplaats met vermelding van het euvel: https://link.marktplaats.nl/m2148352531

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken! Dat stelde ik echt op prijs!
Groetjes, Roby
JacoMeerveld
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2021, 09:45

Re: Arch! Na waslijst aan reparaties nog steeds een stotterende motor

Bericht door JacoMeerveld »

Bij mijn T3 benzine en LPG-injectie had ik ooit gelijke problemen; de oorzaak bleek meerdere massa kabels kapot/geoxideerd/versleten e.d.

De digifant maakt veel gebruik van massa gestuurde sensoren e.d. ook de injectoren hebben allen hun eigen massa...

Bij mij was het 3 weken zoeken en na 8 versleten massa punten gefixt te hebben reedt ie weer als een zonnetje...
...super irritant, super intensief....
Sterkte
Helder
Jaco

soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Plaats reactie