Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 1995 Westfalia gestolen

vragen over de T4
CamperBob

Re: t4 1995 Westfalia gestolen

Bericht door CamperBob »

Martens-Tvier schreef: 01 nov 2024, 09:38 FWIW: nav. dit verhaal gister een simpele Tag bij de Action gehaald (€5.95), aangemeld op m’n IPhone en in de onze T4 gelegd. We hadden die avond toevallig een afspraak in Amsterdam en de bus ergens bij een metrostation geparkeerd. De lokatie van de bus werd netjes om de zoveel minuten doorgegeven terwijl wij een paar kilometer verderop (Afas Live) waren. Lijkt goed te werken dus.
Deze heb ik ook, ergens achter de zijwand verstopt en met ductape vastgezet. Werkt echt heel erg prima :)
1.9D T4 uit 2001
de Viking

Bericht door de Viking »

Blijf het vreemd vinden.
Als ik een vraag stel over hoe het kan dat je camper gestolen is, m.a.w. hoe was je beveiliging was op het moment van diefstal, kan krijg je nooit antwoord.
Ook nu reageert Maarten niet.
Blijkbaar durven ze het niet te vertellen dat ze nalatig zijn geweest in de beveiliging ?
Een AirTag is maar een schijnbeveiliging.
Dan is er voor mij maar 1 conclusie, eigen schuld dikke bult ??

Maar in dit geval is gelukkig z'n bus terug.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Wallietax

Bericht door Wallietax »

Maarten was het laatst online op 29 Oktober

Dus die heeft je vraag ook niet gezien dat zal ongetwijfeld de reden zijn.

Gr.wallietax😎
websurfer

Bericht door websurfer »

Merk dat wel vaker, wel posten als er een issue is maar verder geen bijdrage aan het forum leveren of reacties plaatsen als het opgelost is of niet meer bestaat
komen vaak niet verder dat 2-5 posts
jammer want dat nieuwe bijdrages/posters houden dit forum ook levendig
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

de Viking schreef: 05 nov 2024, 14:32
Blijkbaar durven ze het niet te vertellen dat ze nalatig zijn geweest in de beveiliging ?
Vooropgesteld dat je met je fikken van een ander zijn spullen moet blijven. Wanneer heb je genoeg beveiliging of wanneer zou je niet nalatig geweest zijn bij diefstal. Je auto op slot moet afdoende zijn, dat verzekeraars meer eisen hebben doet daar niks aan af. Een tracker is ook geen beveiliging maar een hulpmiddel voor opsporing. Ben je aan je spullen gehecht en kan je ontvreemding ervan niet veroorloven dan is 1+1 wel handig. Goede beveiliging en mogelijkheid om terug op te sporen. En beide weten de grijpgraagjes ook wel raad mee.
Groet, Ronald
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

de Viking schreef: 05 nov 2024, 14:32 Blijf het vreemd vinden.
Als ik een vraag stel over hoe het kan dat je camper gestolen is, m.a.w. hoe was je beveiliging was op het moment van diefstal, kan krijg je nooit antwoord.

Beetje suggestieve opmerking als je het mij vraagt.
Wellicht is één en ander nog niet duidelijk en of nog in onderzoek?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ilja1974

Bericht door Ilja1974 »

Onze bus konden wij all-risk verzekeren zonder dat daar extra beveiliging voor nodig was.
Mensen moeten ook gewoon met hun takken van andermans spullen afblijven.
Maar als men echt het oog op jouw eigendom heeft laten vallen dan wordt het ook een lastig verhaal…
Jaren terug werden bij de verzekeringen voor Harleys ook met steeds meer dingen aangescherpt en geeist ter voorkoming van diefstal…
En uiteindelijk zijn ze daar vanaf gestapt omdat ze er achter kwamen dat als het dievengilde jouw voertuig echt wilde hebben ze het toch wel lukte..
De enige lui die je nog wel eens kunt afschrikken zijn de gelegenheids diefjes maar de echte mannen of vrouwen…
peetjeadhdtje

Bericht door peetjeadhdtje »

de Viking schreef: 05 nov 2024, 14:32 Blijf het vreemd vinden.

Hij heeft je vraag niet gelezen omdat hij het laatst actief was op 29 oktober.
Soms moet je op dit forum opnieuw inloggen en daar heeft niet iedereen meteen zin in.

Ieders bus kan gestolen worden hoe goed je hem ook beveiligd. Mijn bedrijfswagen werd op klaarlichte dag met loeiende alarminstallatie een gele autoambulance vrachtwagen opgetrokken die met oranje zwaailichten de weg blokkeerde. De buurt dacht dat er iets mis was met het alarm en dat ze daarom werd weggesleept.

In mijn privé bus heb ik op makkelijk vindbare plaatsen een airtag en een Samsung smart tech "goed" verstopt en hoop ze daarmee voldoende te hebben afgeleid voor een zoektocht naar mijn echte gsm tracker.
Volgens mij kun je een gsm tracker niet opsporen en alleen maar jammen.
eindgebruiker

Bericht door eindgebruiker »

Voor een gsm tracker heb je wat meer apparatuur nodig dan alleen een iPhone, maar ook die kun je opsporen. Alles wat een signaal verstuurt kun je opsporen. En tijdens de diefstal kun je gewoon standaard alles jammen.
Martens-Tvier

Bericht door Martens-Tvier »

Over trackers: ik had mijn bustracker in de auto van m’n vrouw laten liggen (testje) en toen zij met die auto, zonder mij naar het werk reed, mekkerde haar iPhone dat ze werd gestalkt door een AirTag.

Als dat ook gebeurt als iemand de bus steelt, dan hebben de dieven natuurlijk snel door dat er een AirTag in zit.

Ik moet nog kijken of ik die stalkbeveiliging kan uitzetten. Ik snap trouwens wel dat Apple dat heeft Ingebouwd…..
T4 California Event 2.5 TDi 2003
eurocook

Bericht door eurocook »

Je kan bij de AirTag de luidspreker verwijderen.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Martens-Tvier

Bericht door Martens-Tvier »

eurocook schreef: 09 nov 2024, 22:39 Je kan bij de AirTag de luidspreker verwijderen.
Groet Eurocook
Vast, maar dat is niet wat ik bedoel.
Als een iPhone-gebruiker in een auto rijdt waar mijn AirTag in zit, en ikzelf zit niet in die auto, dan krijgt die iPhone-gebruiker op zijn/haar iPhone een alarm dat er een onbekende AirTag meereist. Ant-Stalking noemt Apple dat.
T4 California Event 2.5 TDi 2003
eurocook

Bericht door eurocook »

:zwaai
Martens-Tvier schreef: 09 nov 2024, 22:44
eurocook schreef: 09 nov 2024, 22:39 Je kan bij de AirTag de luidspreker verwijderen.
Groet Eurocook
Vast, maar dat is niet wat ik bedoel.
Als een iPhone-gebruiker in een auto rijdt waar mijn AirTag in zit, en ikzelf zit niet in die auto, dan krijgt die iPhone-gebruiker op zijn/haar iPhone een alarm dat er een onbekende AirTag meereist. Ant-Stalking noemt Apple dat.
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Plaats reactie