Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wat is beter in de markt, handgesch. of automaat ?
- HP Hulscher
6 bak van de t5 rijdt geweldig. Nu een automaat, rijdt ook goed, het is ff wennen. Mijn klacht is dan ook vooral dat ie veel meer zuipt. In mijn geval (maar hij is nog nieuw, misschien wordt het nog beter) scheelt het zo'n 200 km op een tank!! Als ik dat had geweten was ik er niet voor gegaan, maar die afweging moet iedereen voor zichzelf maken. succes!!
Als je voor rijcomfort gaat, is de automaat de beste keuze. Ga je voor economisch rijden, dan is de handgeschakelde 6-bak de beste optie. In dit laatste geval kun je de meerprijs van de automaat en de meerkosten voor het hogere brandstofverbruik sparen en eventueel uitgeven aan een navigatiesysteem of een standkachel

automaat vind ik persoonlijk veel prettiger rijden, vooral met die vele file's is automaat rijden geweldig!
had voorheen een toyota hi ace benzine ,en die was hopeloos met file rijden.
heb met t5 schakelen geen ervaring, maar het lijkt me onmogelijk dat die beter zou bevallen als die ik nu heb(174 pk automaat)
had voorheen een toyota hi ace benzine ,en die was hopeloos met file rijden.
heb met t5 schakelen geen ervaring, maar het lijkt me onmogelijk dat die beter zou bevallen als die ik nu heb(174 pk automaat)
- HP Hulscher
Ik denk dat iedereen wel een automaat zou willen, kijk maar naar Amerika daar rijden alleen maar automaten, en zou je daar een hand bak willen, dan moet je daar nog meer voor betalen, maar diegene die hier een hand bak wil, zal dit alleen maar doen omdat hij wat goedkoper uit is, en omdat een eventuele reparatie hem/haar afschrikt, maar als het puur om het rijden gaat, dan is er niets beter dan een automaat.
everybody wants to be an american? Don't think so...Rotor schreef:Ik denk dat iedereen wel een automaat zou willen, kijk maar naar Amerika daar rijden alleen maar automaten, en zou je daar een hand bak willen, dan moet je daar nog meer voor betalen, maar diegene die hier een hand bak wil, zal dit alleen maar doen omdat hij wat goedkoper uit is, en omdat een eventuele reparatie hem/haar afschrikt, maar als het puur om het rijden gaat, dan is er niets beter dan een automaat.
Ik heb een voor een handbak gekozen, maar niet omdat die goedkoper is. Akkoord, een automaak is comfortabeler, maar als het op rijden aan komt dan wil ik zelf beslissen welke versnelling wanneer! Zeker als we de goed geasfalteerde snelwegen verlaten en de bergpasjes opzoeken

Het is vooral een persoonlijke keuze, moest budget geen rol spelen en ik een multivan business kon bestellen, dan nog zou ik geen automaat nemen.
- harry t5 191
Maarten, wel eens gereden in een T5 automaat ?
Als ik in de bergen rijd, zeker met caravan, dan gebruik ik gewoon de manuele stand, met name bij afdalen !
Ga zo probleemloos over de St. Gotthardpas......
Als ik in de bergen rijd, zeker met caravan, dan gebruik ik gewoon de manuele stand, met name bij afdalen !
Ga zo probleemloos over de St. Gotthardpas......
Laatst gewijzigd door Guus NLB op 24 nov 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yasmine D & Wesley V
- HP Hulscher