Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

vragen over de T5
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door borka »

Hallo,

Ik heb de kabel boom met de omvormer en de stekkers door het bedrijf dat ook het alarm en de parrot ( tel. aansluiting) heeft in gebouwd laten aan sluiten .
Bleek achteraf maar 10 min. werk. Maar om dat door het alarm en tel. alles al zo vol zat durfde ik zelf dat er allemaal niet tussen te proppen,Maar degene die dat gedaan heeft weet waar alles zit .Zodoende was het zo gebeurd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een multivan heb , mischien is het bij bv. een transporter makelijker en bij een high line nog moeilijker dat weet ik niet .


groeten , borka.
marcoT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008, 14:53

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door marcoT5 »

:klappen
Laatst gewijzigd door marcoT5 op 16 feb 2008, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
marcoT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008, 14:53

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door marcoT5 »

PS de cam-module die ik heb werkt ook het MFD scherm tussen de kloken bij multivan of touareg
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door Gerard 136 »

Mijn nieuwe California is afgeleverd, met RNS510. :klappen Direct even een CANbus adapter opgehaald, ertussen geprikt en voila! Het werkt. Alleen de boordcomputer geeft geen info, en de op/neer knop op de stuurbediening werkt niet. Is er iemand (met een andere adapter) waarbij die knoppen wel werken?? :adhd De volume knoppen wel. Verder werkt alles perfect! Werkelijk een prachtig apparaat. Even een SD kaartje volgegooid met MP3 muziek, en erin geprikt, en je ziet de artiest, titel enz. netjes in de folders. :yes

Ik ben nu bezig mijn Nokia bluetooth carkit in te bouwen, maar ik kwam tot de ontdekking dat de mute draad van D-stekker naar de C-stekker verhuisd is. :bonk Dus morgen eerst even een nieuw (kleiner) contact vingertje voor de stekker kopen.

Ik zie trouwens ook dat de RNS510 4 draden voor de telefoon heeft. R+, R-, L+ en L-. De L draden waren bij mijn RNS2 de NAV audio aansluitingen. Dus ik ga maar voor de zelfde TEL draden (R+ en R- op 12 en 6) Als iemand hier andere suggesties voor heeft hoor ik dat graag!

De radio komt dus van de dealer, en is versie H72/522. Ook Cartronic had die versie liggen. De SW 1000 versie heb ik dus niet gevonden . Misschien bestaat die nog niet voor de T5 versie? En anders laat ik de software upgraden zodra ik iemand met de juiste CD tegenkom. Misschien de dealer binnenkort of een WJW lid?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
iceman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008, 19:36

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door iceman »

Hallo MarcoT5,
Ik heb voor mijn T5-california een RNS-510 besteld, nu ben ik op zoek naar een geschikte can-bus 1.6 naar 2.0 interface.
Ik vroeg me af of jouw can-bus module/interface geschikt is voor T5-california? Kan je aangeven of naast de MFD scherm het multifunctionele stuurwiel ook werkt (radiozenders en volume etc.)?
marcoT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008, 14:53

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door marcoT5 »

Kijk even op http://www.icsline.com en bel of mail hem even. Hij kan het zeker maken MVG marco
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door Gerard 136 »

De omvormer die ik heb bestaat uit een verloopkabeltje met aftakking naar de converter. Als je de originele stekker voorzichtig onder de plastic versteviging doorhaalt zodat hij vanaf de linkerkant komt, kun je de stekkers en de converter netjes naar links wegbergen.

Let er op dat de kabel dus eerst zover mogelijk wordt weggewerkt naast de radio voordat je hem er helemaal induwt. Let ook op de antennekabels. tussen de achterzijde van de radio en het frame zit geen enkele ruimte, dus mag daar ook geen draad lopen.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door Johan nr.46 »

Bij mij zit de omvormer er nu ook tussen. Hij werkt super, echt heel mooi.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door Gerard 136 »

Voor diegenen die het toestel niet bij de dealer besteld hebben en geen handleiding hebben hier het artikelnummer zodat je hem bij de dealer kunt bestellen: 281.552rn5.32 (kost ongeveer 10 euro)
Hallo Schildertje, Is dat bestelnr. voor een Nederlandstalige handleiding? Ik heb bij mijn RNS510 de Engelstalige handleiding gekregen, met Franstalige afbeeldingen. Dus als hij echt in het Nederlands is ga ik hem ook bestellen bij mijn dealer. :jump
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: verloop can bus 1.6 naar 2.0 wie weet waar te verkrijgen

Bericht door Gerard 136 »

PS de cam-module die ik heb werkt ook het MFD scherm tussen de kloken bij multivan of touareg
Hallo MarcoT5,

Heb jij een (achteruitrij)camera op je RNS510 aangesloten? Op welke ingang?
En begrijp ik het goed dat bij jou ook het MFD werkt met je RNS510? Dan ben je de eerste!
Verteeeeeeel !! :gekte :gekte :gekte
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Plaats reactie