Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Endebendebus reloaded...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

In plaats van een vast raam hebben wij een schuifdeur links, dus dat was nog even spannend. maar volgens de geleerden (Pascal)
is de gat maat gelijk. Alleen de staande voor en achterkant zijn dikker. Gelijk even passen, voor zover dat ging met die 10 schroefeindjes. Oh jee: die staande stukjes worden zichtbaar achter het raam, die dus zwart gemaakt.
Aftekenen waar de gaten geboord moeten worden. Beetje gepiel.. :lach En een paar maten groter geboord dan de M6 waar ik mee begon.(uiteindelijk M8 geworden) :bonk
Bijlagen
lijkt groot (is het ook )
lijkt groot (is het ook )
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ook maar voor de vier staande draadeindjes gaatjes geboord. Ook al zitten deze in een soort dichte kokers en kan er geen moer op. Gelijk primer erop tegen de roest duivel, en natuurlijk eerst alle boorrommel weggezogen.
Bijlagen
Lekker bezig en drogen
Lekker bezig en drogen
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Aan het raam zelf heb ik alleen een hoekje uit het geleide-railtje moeten slijpen omdat deze niet ging passen.
Met zwarte sikaflex besloten het raam te lijmen ipv het standaard pakkingsetje. Ik voelde mij niet helemaal zeker dat dit af zou dichten daar de vier staande bevestigings bouten niet kunnen worden aangedraaid. Ook is het natuurlijk een schuifdeur en geen vast raam. Er komt dus meer kracht op.
Wel lastig waarschijnlijk om het raam te demonteren voor het een en ander maar dat zien we dan weer :nuts
Bijlagen
Binnenzijde
Binnenzijde
zit erin
zit erin
klein hoekje eruit
klein hoekje eruit
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door erik988 »

Ha Thomas,
Dat ziet er strak en stralend uit! Wat een mazzel dat die carglassmeneer je zo eventjes heeft geholpen. Het kostte mij destijds zeker 2 en een half uur... (maar dat kwam vooral door het ruwe knabbelwerk dat ik in de kit tegen kwam... ruit was eerst een dicht paneel geweest :-( ) Het is ontzettend handig zo'n schuifraam, vooral als je aan het koken bent. Geniet er van!
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ha Erik
Ja zeker nu met de jonge labrador aan boord is er nooit teveel frisse lucht :alarm
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door odorf »

Endebendebus schreef: Met zwarte sikaflex besloten het raam te lijmen ipv het standaard pakkingsetje. Ik voelde mij niet helemaal zeker dat dit af zou dichten daar de vier staande bevestigings bouten niet kunnen worden aangedraaid. Ook is het natuurlijk een schuifdeur en geen vast raam. Er komt dus meer kracht op.
Wel lastig waarschijnlijk om het raam te demonteren voor het een en ander maar dat zien we dan weer :nuts
Verstandig om het te lijmen, die pakkingen kunnen op den duur toch rottig gaan doen. Al is de constructie van het schuifraam wel anders dan een klapraam. Beter zekerheid! En het eruit halen is met wat moeite met kit denk ik ook wel weer te doen. Maar ja, wil je dat nog? :knipoog

Mooie klus! en een helder verslag!

Succes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door spyke »

En mijn vraag is het een betje werkbaar? oftewel blijft het goed zitten ik ben NL nu ook bezig vandaar.
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

spyke schreef:En mijn vraag is het een betje werkbaar? oftewel blijft het goed zitten ik ben NL nu ook bezig vandaar.
Het is goed te doen :gekte Maar ik heb het raam en de kit laten wegsnijden, volgens mij het meeste werk.
De ramenboer gebruikt ook sikaflex, dus geen probleem. Zit als een huis, ik ben bang zo vast, dat als het er ooit uit moet het een hele klus gaat worden. Doe jij een schuifraam in plaats van een vast raam? Of ga je een stuk blik wegknabbelen...Das wel meer werk! :zwaai
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door spyke »

Bedoelde eigenlijk de gordijnrails. :toppie
Endebendebus schreef:Daarna voorzichtig met een verfstripper de strip voorzichtig verwarmd en in vorm gebracht. Toevallig had ik van een oude rail nog runnertjes liggen zonder wieltjes, maar die dingetjes die precies in het profiel glijden. Dat heeft geholpen met het in model krijgen van het zachte pvc. Hier en daar nog plaatselijk zachtjes verwarmen om een oneffenheid weg te kunnen "runnen". Op het laatst met een schuurpapiertje de laatste stroefheden gepoetst.
Goed ontvetten (sikaprimer) en een beetje opruwen en daarna met witte sikaflex de rail gelijmd. Nu nog een hor-gordijn maken. :toppie

Tip: sikaflex laat zich prima bewaren in de vriezer.
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ahaaa :gekte
Dat is een beetje pielen met de verfstripper, vooral niet te warm en veel geduld.
Met de runnertjes de rail als hij nog zacht is in vorm blijven runnen totdat het runbaar blijft.
met Sika erop lijmen...daar kun je aan gaan hangen hoor :jumpklap
Succes man! :toppie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door spyke »

heb de mal al klaar dus ik kan eerdaags beginnen.
bedankt voor je tip :toppie
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Vlak voor de vakantie nog bezig geweest met lades onder het bed. Een frame gemaakt wat zelf op balkjes steunt, en feitelijk ook zelf een lade is, en dus bij niet in gebruik uit de auto genomen kan worden. Daarin lopen op dunne strookjes teak twee lichtgewicht lades. Voor de kleding. Ideaal! :yes
Bijlagen
IMG_1756.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

aldus..
Bijlagen
IMG_1757.jpeg
IMG_1758.jpeg
IMG_1759.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Trouwens per toeval een mooie camping met uitzicht op zee en een zwembad in Bretagne. Klein en niet duur. Camping Les Madieres te Pordic. 48 34'56 N 002 48'18 W een aanrader :zwaai
Bijlagen
Even een korte broek pakken...
Even een korte broek pakken...
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Bart H »

Ziet er allemaal netjes uit !

Ook een beetje de inrichting die ik in gedachtte heb volkedig breedte het bed met daaronder lades.
Wel wil ik het bed op een frame welke omhoog scharniert met gasveren zodat je van binnenuit ook in de bovenste lades kan.

Fijne vakantie !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie