Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

topsnelheid 174pk 6 aut.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Zó zit het:

Bericht door dvr »

Pascal-141 schreef:
Guus NLB schreef:
Ik heb indertijd tijdens het op en neer rijden naar Hannover, hele stukken volgas kunnen rijden :ikrij maar als de weg maar ietsje hobbelig wordt o.i.d., moet je met handen en voeten sturen :ie .
Niet al te hard rijden dus, daar zijn deze auto's echt niet op gebouwd ! :gif
.
Een LWB T5 174PK , +/- 6cm verlaagd en met 20" velgen erop , rijd als een trein op rails bij hoge snelheden ...
Maar uiteraard ... met standaardbanden en niet verlaagd stelt de wegligging helemaal niks voor .
En als je in de remmen moet?????? :huilen
dvr nr 285
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Guus NLB »

Vering en stabílisators origineel, banden toen 235/17, nu 255/18 maakt echt geen verschil in stabiliteit. Bij geen een auto. Verlagen / stabi's aanpassen natuurlijk wel.

Bijna 200 is voor een T5 meer als hard zat. Vergeleken met veel andere auto's waar ik
mee (proef-)gereden heb (ver over de 250 km/h) moet je echt niet harder willen. Trouwens het duurt ook veel te lang eer je die snelheid echt bereikt, je hebt er geen zak aan. Flink kunnen accelereren is prettig.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door vaniac »

Het ligt er al helemaal aan waar je je T5 voor gebruikt en hoe de toestand van de wegen is. Ik ben veel onderweg op secundaire wegen in de Belgische Ardennen. Ten eerste kun je daar niet hard rijden en ten tweede zijn de wegen daar zo slecht dat elke extra cm bodemvrijheid is meegenomen. Een soepele vering en soepele banden zorgen ervoor dat je nieren het overleven en dat je T5 niet uit elkaar valt :goodidea :goodidea :goodidea :goodidea :goodidea
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Pascal-141 »

Guus NLB schreef:Vering en stabílisators origineel, banden toen 235/17, nu 255/18 maakt echt geen verschil in stabiliteit. Bij geen een auto. Verlagen / stabi's aanpassen natuurlijk wel.
Inderdaad : 1velgmaatje groter is amper voelbaar. Maar van de standaard 16" naar de huidige 10"brede 20-duimsvelgen , dát voel je hoor. :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zó zit het:

Bericht door Pascal-141 »

dvr schreef:En als je in de remmen moet?????? :huilen
Ja, en ? Wil je zeggen dat een T5 remmen heeft die niet voldoen ? :nuts
De T5 waar ik het over heb , is niet gechipt , dus volgens mij zullen de originele remmen er zeker wel op bemeten zijn om een T5 tot stilstand te brengen. :knipoog

Ik ga er uiteraard wel mee akkoord dat een auto waar (bvb) 30 extra PK's uitgehaald worden , dan ook de remmen een upgrade verdienen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Ruud PS »

Ik ben een poosje afwezig geweest, hebben ze de website gewijzigd!
Maar goed, een late reactie dus (zal wel niemand meer lezen).
Vroeger, in mijn oude vertrouwde T5 transporter had ik een VDO navigatie. In alle opzichten perfect, in acht nemende dat het ding al vijf jaar oud was.
Nu, in mijn Multivan, de orginele kleurennavigatie, kan niet tippen aan het oude VDO systeem. Bijvoorbeeld je echte actuele snelheid meten is er niet bij.
Dus geachte forumleden kan ik jullie niet mededelen hoe hard mijn Multivan rijdt. Maar over remmen aangepast aan de topsnelheid kan ik wel wat zeggen. Als je het sportonderstel bij de Multivan hebt besteld, zit daar ook een forser remsysteem onder. Remschijven met grotere diameter, wat helaas weer consequenties heeft voor je wielen, kleiner dan 17" past er niet meer onder. Maar het remmen zou in ieder geval beter moeten zijn dan standaard.
Met de vorige T5 heb ik af en toe op de Duitse snelweg dik over de 190km gereden. Duurt gruwelijk lang voor je die snelheid bereikt, je hoopt dat de snelweg niet ineens ophoud, maar om nou te zeggen, dat het dan nog comfortabel en ontspannen rijdt, nou nee.
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door T30 Sportline »

Hallo,

130 pk heeft bij mij op de teller 204 gereden, maar ja de vraag is wel wat zou er op de gps staan..

De meeste mensen willen het maar niet geloven, kwestie van goed inrijden :ikrij
Plaats reactie