Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Technische vraag - krukas - kleppen enz..

vragen over de T4
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door dennisvt4 »

bij mij is er na lekkage een nieuwe cilinderkop erop gekomen a 800 euro
koppakking 60 euro
nog een cilinderkoppakkingset 82 euro
en kopbouten 22,50

die krukaspoelie koste 162. euro en zo zatten er nog meer spanrollen/poelies op

oja alles zonder btw en zonder korting

(dit was jammer genoeg niet alles )
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door bartt4 »

Denk een hele nette prijs globaal 600 voor revisie en onderdelen en 500 loon reken 10 uren ongeveer 50 per uur. Is een heel net bedrag vind ik. en garantie van een jaar. Jij kan strakkies weer leker toeren in je busje :zwaai :zwaai

Hier nog ff adres voor motorbanden voor nette prijzen. http://www.debandenman.nl/

groetjes bartt4
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

Hoi Bart,

Bedankt voor de link, ik had ondertussen deze gevonden http://www.motorbandenmarkt.nl/ en als je .be plaatst krijg je dezelfde site in het Frans, nu kan ik vergelijken :yes

Ik reken er blijkbaar wel goed op los terwijl jij het een pak simpeler beschrijft, loon = zoveel ( globaal ) en dan heb je 600 revisie en onderdelen, inderdaad een net bedrag ik had het zo dus nog niet bekeken :bonk

En Dennisvt4, bedankt voor de opgegeven prijzen ik was de kost van de kopbouten nog vergeten, dat zijn rekbouten en moeten dus ook vervangen worden, 10 stuks aan 22.50 Euro rare prijs 2.25 per stuk, die cilinderkop van 800 Euro, revisie neem ik aan of nagelnieuw ?
Die krukaspoulie kost hier dan weer 200 Euro ofwel heeft hij de spanrol er bijgerekend.

Ik ga niet meer rekenen ik weet hoeveel ik donderdagavond mag neertellen en dat is al geld genoeg, het spijtige is dat je nooit kan voorspellen wanneer er zo iets gebeurd, het scheeld het tienvoud in kosten :ie

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door bartt4 »

Ja ik reken globaal zoals ik ook op me werk reken rond de 48 euro per uur overhouden dan heb je globaal een goede omzet.
Bandenmarkt kan inderdaad ook maar bandenman is goedkoper en heeft altijd frissebanden en geen 2 jaar oude dotnummers.
Vooral met motor wel belangrijk want banden die 2 a 3 jaar lggen worden beetje harder en dus gladder wat bij een motor niet geheel onbelangrijk is.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

bartt4 schreef:Ja ik reken globaal zoals ik ook op me werk reken rond de 48 euro per uur overhouden dan heb je globaal een goede omzet.
Bandenmarkt kan inderdaad ook maar bandenman is goedkoper en heeft altijd frissebanden en geen 2 jaar oude dotnummers.
Vooral met motor wel belangrijk want banden die 2 a 3 jaar lggen worden beetje harder en dus gladder wat bij een motor niet geheel onbelangrijk is.
Bedankt voor de aanvulling, mogen banden dan nog verkocht worden als ze 2 jaar oude dotnummers hebben ?
Ik zal dan wel eens bij bandenman wat opzoeken, ik moet ook nog verzending rekenen of afhaling.

Een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door dennisvt4 »

die 800 euro was voor een nieuwekop, oude was niet meer te gebruiken, daarbij kwam ook nog eens 5 keer revisie / vervangen inspuiters en 5 keer gloeistiften a 17 euro per stujk, waarbij de inspuiters ook alweer bijna 500 euro ex btw betekende
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

dennisvt4 schreef:die 800 euro was voor een nieuwekop, oude was niet meer te gebruiken, daarbij kwam ook nog eens 5 keer revisie / vervangen inspuiters en 5 keer gloeistiften a 17 euro per stujk, waarbij de inspuiters ook alweer bijna 500 euro ex btw betekende
5x revisie :ie niet veel geluk gehad blijkbaar, en zie mij hier klagen met mijn "krukasprobleem" :groteogen

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door bartt4 »

Freelancer schreef:
bartt4 schreef:Ja ik reken globaal zoals ik ook op me werk reken rond de 48 euro per uur overhouden dan heb je globaal een goede omzet.
Bandenmarkt kan inderdaad ook maar bandenman is goedkoper en heeft altijd frissebanden en geen 2 jaar oude dotnummers.
Vooral met motor wel belangrijk want banden die 2 a 3 jaar lggen worden beetje harder en dus gladder wat bij een motor niet geheel onbelangrijk is.
Bedankt voor de aanvulling, mogen banden dan nog verkocht worden als ze 2 jaar oude dotnummers hebben ?
Ik zal dan wel eens bij bandenman wat opzoeken, ik moet ook nog verzending rekenen of afhaling.

Een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Ja mogen gewoon verkocht worden advies leeftijd banden 6 jaar Bij mij op me werk ouder dan halfjaar retour leveransier die ze dan weer op de markt brengt bij paralel handelaren.
Opzich niks mis mee hoor vaak wat goedkoper maar vooral bij motor en zekers een snelle wou ik geen risico lopen.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door dennisvt4 »

5x revisie niet veel geluk gehad blijkbaar, en zie mij hier klagen met mijn "krukasprobleem"

Mvg.
Freelancer aka Pascal.




het is ook een keus geweest om alles te laten doen wat de monteur nodig achte
een verstuiver wordt dus ook slecht en als je dan een verkeerd verstuiverbeeld hebt kan je dus ook verkeerde verbranding waardoor je dus ook schade kan krijgen

enja als alles dan open ligt :nuts ,

alles bij elkaar heeft het wel wat gekost ja, en bij mij begon het als vage koelvloeistof klachten, staat ook nog wel in mijn vorige berichten het hele verhaal
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

Ik zit hier met twee schermen op :wjw op het ene staat de topic waar ik nu schrijf, op de andere ben ik een verhaal aan het nalezen, ik heb nog niet alles uit het forum gelezen maar via gebruikersnaam zal ik eens kijken waar je verhaal terug te vinden is.
In elk geval hoop ik de juiste keuze gemaakt te hebben door te luisteren naar "mijn" mekanieker 2x revisie zie ik niet zitten, al weet je dat uiteraard nooit op voorhand, 1 jaar garantie is dan wel een kleine geruststelling.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

UPDATE woensdag 11/02/'09

Morgen zal ik terug kunnen rijden, vandaag wordt het meeste nog gemonteerd, de krukaspoulie zag ik nergens liggen, de spanrol en riemen ook niet, het krukasvlak was nog niet geslepen. enkele foto's van vandaag.

Nieuwe klepstoters :
Afbeelding

Nieuwe kleppen, en gevlakt, mooi hé :klappen :
Afbeelding

Zicht op onderblok : je kan goed zien waar de kleppen de zuigers hebben geraakt :ie :
Afbeelding

Nieuwe koppaking en kop bouten :
Afbeelding

Pakkingset :
Afbeelding

Door het raam van de garagepoort :
Afbeelding

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Pascal-141 »

Wow , zo een "indruk" van de kleppen in de zuigers !
En dan zegt die van de garage dat er niks zou zijn aan het onderblok ??
Zou kunnen ,maar ik denk dat die zuigers (en vooral de zuigerstangen) een ferme klap gekregen hebben , en ik hoop voor jou dat ze niet krom zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

Pascal-141 schreef:Wow , zo een "indruk" van de kleppen in de zuigers !
En dan zegt die van de garage dat er niks zou zijn aan het onderblok ??
Zou kunnen ,maar ik denk dat die zuigers (en vooral de zuigerstangen) een ferme klap gekregen hebben , en ik hoop voor jou dat ze niet krom zijn .
Hoi naamgenoot, :knipoog

Ik heb nog veel meer foto's van de zuigers in 'close up' het ziet er erger uit op foto dan in werkelijkheid, de flits speelt een grote rol, het is namelijk zo dat ik met een vod over de zuiger wreef en de afdruk was al niet meer te zien, de mekanieker wist te zeggen dat de kleppen vlak boven de zuigers staan haaks dus, daardoor is er aan het onderblok niets geraakt, hij heeft eventuele speling gemeten en is vrij zeker van zijn bevindingen. ( alles binnen de normen )
Ik heb een jaar garantie, eigenlijk ben ik dan al vrij gerust, alsook omdat ik de motor van dichtbij heb gezien, de foto's bedriegen wel, buiten de oppervlakkige afdruk is er geen schade vast te stellen, moesten de kleppen nu niet haaks gestaan hebben zou het een heel ander verhaal zijn, ik heb vroeger de kop van een boxer motor afgehaald en daar kon je de bramen niet meer van de zuigers krijgen.

Ook als opmerking : zo is de staat zonder de kop en er is er met geen vinger aangeweest, originele koppaking ligt er ook nog op, na de paar foto's, opgekuist en lijkt als nieuw, niet zo als de kop maar het scheelt niet veel, en dan carter eraf gehaald en toen is hij bijna een uur bezig geweest met meten met allerhande gereedschap dat ik zelfs nog niet heb gezien :groteogen, ik ben er niet bijgebleven want ik ben koffie gaan drinken op de andere afdeling bij de verkoper van het demontage centrum.
Ik kijk nooit te lang op iemands vingers :wjw ik heb dat ook niet graag.

Hij heeft me wel uitdrukkelijk gezegd van de inspuiting en turbodruk af te blijven de eerste 10.000 Km, anders vervalt de garantie zonder pardon :politie maw een dikke maand rondrijden :bifun

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door dennisvt4 »

als ik jou cilinderkop zie dan heeft een td dus veel verschillen, de verstuivers en gloeistiften zitten bij mij veel dichter bij een klep, vandaar dat het dus sneller scheurt
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Technische vraag - krukas - kleppen enz..

Bericht door Freelancer »

dennisvt4 schreef:als ik jou cilinderkop zie dan heeft een td dus veel verschillen, de verstuivers en gloeistiften zitten bij mij veel dichter bij een klep, vandaar dat het dus sneller scheurt
En ook meer oliekanalen in de cilinderkop ( als ik mij niet vergis ), het meest voorkomend bij de TD is scheuren tussen 2 kleppen, ( bij mij ook het geval maar kan geen kwaad ), en het loskomen van de 'brandplaatjes'.

Mvg.
Freelancer aka Pascal
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie