Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vervangen motorblok T4
Re: vervangen motorblok T4
Over revisie gesproken....kijk hier maar eens voor de prijzen.... http://www.holthuizen.nl/content/vw-transporters.php
Re: vervangen motorblok T4
Geen idee, ben géén agent maar wanneer ik het via de RDW weet zal oom agent het daar toch ook wel kunnen navragen, niet?Roger B. schreef:en hoe zit het met het verschil tussen wat RDW en APK vinden en wat de politie kan bekeuren?
Maar Roger, je hoeft me niet te geloven hoor. Laat je alleen maar weten wat ik momenteel weet en wat ik gevraagd bij de RDw.
Dit ivm het ombouwen van een mercedes 300Te naar een 300TD.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vervangen motorblok T4
Graag een antwoord hierop, voordat het vergeten wordtMultivan Generation schreef:Elan schreef:Vergete hierboven te noemen:
Het verschil in vermogen mag niet meer als 40% zijn toegenomen op het oorspronkelijke vermogen.
Binnen die marge maakt het niet uit of het een diesel of benzinemotor betreft die je inbouwt.
Is het verschil méér als die 40% moet je de auto wel technisch opnieuw laten keuren in Lelystad.
In een bijv. 2.0 benzine kun je dus zonder pardon een 2,5 TDi plaatsen, ongeacht welke motorcode.
Waar haal je dit vandaan? Heb je een linkje met de exacte beschrijving?
Bijvoorbeeld voertuigreglement hoofdstuk 6 paragraaf... etc?
Dan kunnen wij het ook eens nalezen...
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vervangen motorblok T4
Zoals ik al diverse malen heb genoemd; Vragen aan de keurmeester bij het RDW!
Ik heb het van de chef bij mijn lokaal station in Rijen.
Wil je het nummer? 09000739. Is landelijk
Vragen naar een keurmeester, en deze legt het je haarfijn uit.
Succes
Ik heb het van de chef bij mijn lokaal station in Rijen.
Wil je het nummer? 09000739. Is landelijk
Vragen naar een keurmeester, en deze legt het je haarfijn uit.
Succes
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vervangen motorblok T4
dat is een beetje te eenvoudig antwoord,
jammer...
Had het liefst een artikelnummer gehad zodat ik het na kon lezen...
jammer...
Had het liefst een artikelnummer gehad zodat ik het na kon lezen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vervangen motorblok T4
Sorry, maar ik heb zo'n boek niet... Is ook niet te doen als er maandelijks iets verandert.
Maar, waarom een te eenvoudig antwoord? Zo moeilijk is het toch niet er een belletje aan te wagen? Kost je hooguit € 0,50 Dan heb je zekerheid, en hoef je mij niet meer te geloven op mijn mooie blauwe ogen![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Maar, waarom een te eenvoudig antwoord? Zo moeilijk is het toch niet er een belletje aan te wagen? Kost je hooguit € 0,50 Dan heb je zekerheid, en hoef je mij niet meer te geloven op mijn mooie blauwe ogen
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Re: vervangen motorblok T4
met een klein beetje googelen kom je er wellicht ook.
Ik vond deze link. Niet helemaal volledig, maar wordt er wel wijzer van.
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?t=3544
Of vertrouw je die ook niet?
Ik vond deze link. Niet helemaal volledig, maar wordt er wel wijzer van.
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?t=3544
Of vertrouw je die ook niet?
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vervangen motorblok T4
heb helaas slechte ervaringen met RDW en dit soort uitlatingen.
zelf twee keer meegemaakt en meerdre verhalen van soortgelijke ervaringen gehoord.
gevraagd bij de RDW (keuringsstation) of een bepaalde aanpassing door de beugel kon voordat ik met de auto op keuring ging (auto met die aanpassing notabene erbij!), "nee meneer dat is geen punt dat wordt gewoon goedgekeurd zo". Kom je een week later voor de keuring wordt ie er op afgekeurd omdat het niet volgens de regels is......
alsnog verbouwen, nog een keer op keuring en extra kosten.........
als je het niet schriftelijk met naam en toenaam van de persoon erbij hebt heb je geen poot om op te staan en ben je overgeleverd aan het inzicht van de keurmeester die je auto op dat moment keurt.
EN dan heb je nog de verschillen tussen wat de RDW goed vindt en wat de Douane (en politie?) goed vinden.
Het keurignswezen is helaas voor mensen die daar niet dagelijks in verkeren een grijs wereldje waarin je van niemand een sluitend antwoord kunt krijgen MET schriftelijke bevestiging.
zelf twee keer meegemaakt en meerdre verhalen van soortgelijke ervaringen gehoord.
gevraagd bij de RDW (keuringsstation) of een bepaalde aanpassing door de beugel kon voordat ik met de auto op keuring ging (auto met die aanpassing notabene erbij!), "nee meneer dat is geen punt dat wordt gewoon goedgekeurd zo". Kom je een week later voor de keuring wordt ie er op afgekeurd omdat het niet volgens de regels is......
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
als je het niet schriftelijk met naam en toenaam van de persoon erbij hebt heb je geen poot om op te staan en ben je overgeleverd aan het inzicht van de keurmeester die je auto op dat moment keurt.
EN dan heb je nog de verschillen tussen wat de RDW goed vindt en wat de Douane (en politie?) goed vinden.
Het keurignswezen is helaas voor mensen die daar niet dagelijks in verkeren een grijs wereldje waarin je van niemand een sluitend antwoord kunt krijgen MET schriftelijke bevestiging.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: vervangen motorblok T4
Daar moet ik je gelijk in geven. De ene of de andere keurmeester zit vaak wel wat verschil in qua meegaandheid.
Ik stel mijn vraag meestal aan de betreffende chef daar op het keuringsstation.
Wanneer ik de afspraak daar maak, en de dienstdoende keurmeester twijfelt, laat ik hem informeren bij zijn chef.
Ik moet ook wel toegeven dat het een dotje scheelt wanneer je er regelmatig komt, en je de mensen daar wat beter kent..
Maar goed, hoe je het ook wend of keert; regels zijn regels en elke keurmeester dient zich daaraan te houden, net als jij en ik.
Goed is dus goed, en fout is fout....maar soms stiekum ook nog goed!![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Ik stel mijn vraag meestal aan de betreffende chef daar op het keuringsstation.
Wanneer ik de afspraak daar maak, en de dienstdoende keurmeester twijfelt, laat ik hem informeren bij zijn chef.
Ik moet ook wel toegeven dat het een dotje scheelt wanneer je er regelmatig komt, en je de mensen daar wat beter kent..
Maar goed, hoe je het ook wend of keert; regels zijn regels en elke keurmeester dient zich daaraan te houden, net als jij en ik.
Goed is dus goed, en fout is fout....maar soms stiekum ook nog goed!
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vervangen motorblok T4
zoek hier maar eens:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf
Is de versie die per 1 mei 2009 van kracht is![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Hierin wordt gerefereerd naar 80/1269/eeg
http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/s ... hett&lg=nl
punt 6 is interessant..
Deze is ook interesant ook voor ombouwers:
http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=504
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf
Is de versie die per 1 mei 2009 van kracht is
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Hierin wordt gerefereerd naar 80/1269/eeg
http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/s ... hett&lg=nl
punt 6 is interessant..
Deze is ook interesant ook voor ombouwers:
http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=504
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 20 jul 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vervangen motorblok T4
Ten eerste: de RDW kent zijn eigen regels niet.
Waar ik werk keuren wij vrachtautos die wij opbouwen. Speciaal bouw. Het ligt vaak aan de keurmeester hoe het goedgekeurd wordt. Zo plakken wij reflectoren op de wielnaven omdat we anders niet aan de 3 meter max komen. Als de auto op kenteken staat mag het 4 meter max zijn...
Maar iig, meer dan 25% vermogenstoename moet geherkeurd worden. Als je al een typegoedkeuring heb, kan dat vrij makkelijk met een verklaring van de importeur volgens mij. Als je geen typegoedkeur heb moet het hele voertuig geherkeurd worden en dat is nogal duur.
Met de APK is een ander motorblok geen enkel probleem. Er wordt niet naar cilinders of codes gekeken, alleen een roetmeting op een diesel en hij mag geen brandstof lekken.
mvg Rick
Waar ik werk keuren wij vrachtautos die wij opbouwen. Speciaal bouw. Het ligt vaak aan de keurmeester hoe het goedgekeurd wordt. Zo plakken wij reflectoren op de wielnaven omdat we anders niet aan de 3 meter max komen. Als de auto op kenteken staat mag het 4 meter max zijn...
Maar iig, meer dan 25% vermogenstoename moet geherkeurd worden. Als je al een typegoedkeuring heb, kan dat vrij makkelijk met een verklaring van de importeur volgens mij. Als je geen typegoedkeur heb moet het hele voertuig geherkeurd worden en dat is nogal duur.
Met de APK is een ander motorblok geen enkel probleem. Er wordt niet naar cilinders of codes gekeken, alleen een roetmeting op een diesel en hij mag geen brandstof lekken.
mvg Rick
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vervangen motorblok T4
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf
Hoofdstuk 6 artikel 6.3 pagina 177 en 178..
Daarin staat dus geen 40% maar 20% vermeld... !!!
Hoofdstuk 6 artikel 6.3 pagina 177 en 178..
Daarin staat dus geen 40% maar 20% vermeld... !!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vervangen motorblok T4
word jij er wijzer van?Multivan Generation schreef:zoek hier maar eens:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf
Is de versie die per 1 mei 2009 van kracht is
Hierin wordt gerefereerd naar 80/1269/eeg
http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/s ... hett&lg=nl
punt 6 is interessant..
Deze is ook interesant ook voor ombouwers:
http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=504
Ik lees me suf, maar kan niets concreets vinden..
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Als jij iets hebt gevonden, kopieér het eens aub..
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vervangen motorblok T4
ik ben er veel wijzer van geworden ja...
Zoals(ander onderwerp) dat R134A verboden gaat worden...
Maar doe jij even een belletje naar de RDW, en vraag welk wetsstuk, welk hoofdstuk en welk artikelnummer,
dat zou het voor ons wat gemakkelijker maken?
Jij was namelijk zo stellig...
Ik kan snel veel informatie tot me nemen, maar na 2,5 uur spitten nog niet echt het juiste artikel gevonden waarin 40% staat vermeld, of 30% vermogenstoename...
Zoals(ander onderwerp) dat R134A verboden gaat worden...
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Maar doe jij even een belletje naar de RDW, en vraag welk wetsstuk, welk hoofdstuk en welk artikelnummer,
dat zou het voor ons wat gemakkelijker maken?
Jij was namelijk zo stellig...
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Ik kan snel veel informatie tot me nemen, maar na 2,5 uur spitten nog niet echt het juiste artikel gevonden waarin 40% staat vermeld, of 30% vermogenstoename...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vervangen motorblok T4
Klopt, ik kan ook idd die 40% niet vinden.
Wel ook die 20%, maar die wordt telkens doorverwezen naar andere artikelen.
Heb denk ik ook net zo lang als jij er op zitten lezen, en ben er een beetje scheel van!
Zal het nog eens precies navragen bij de RDW
Wel ook die 20%, maar die wordt telkens doorverwezen naar andere artikelen.
Heb denk ik ook net zo lang als jij er op zitten lezen, en ben er een beetje scheel van!
![fun :gekte](./images/smilies/gekte.gif)
Zal het nog eens precies navragen bij de RDW
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!