Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mazout lek - VERVOLG: OPGELOST

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Multivan Generation »

sneller niet en goedkoper vrees ik ook niet
heb je enig idee was een verstuiverleiding kost nieuw?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door SCOTT »

Juist, de leiding durf ik niet losmaken. ik werk geregeld in hydraulische sector, met deze koppelingen, en als zoiets begint te lekken (ook al is de vastheid van de wartel gecontroleerd) heeft dat meestal een reden lijkt me.... doorgeschuurd van trillingen....

ik ga wel even in de week prijsvragen bij VW dealer en bestellen natuurlijk....
als ik iets vervang is het OEM.



grtzz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door SCOTT »

Ahja, ik hou jullie wel op de hoogte van de kostprijs.....
grtzz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Elan »

Als ik me niet vergis was dat ca. 60 euro, maar zat per cilindernummer wel wat schelen wellicht ivm andere vorm/lengte.
Laten maken kostte me 40 euro zónder bon
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door SCOTT »

Elan schreef:Als ik me niet vergis was dat ca. 60 euro, maar zat per cilindernummer wel wat schelen wellicht ivm andere vorm/lengte.
Laten maken kostte me 40 euro zónder bon

tis de achterste cilinder, de verste dus, dus de duurste :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Elan »

Precies als bij mij dus..
Of het de duurste is weet ik niet, want die logica 'de verste dus de duurste' gaat niet altijd op bij de vw dealer.
Een maand of 2 a 3 geleden was er één bij PON op voorraad. Hoop dat ie er nog is.
Dat er maar één is, blijkt wel uit dat het niet zo vaak voorkomt volgens mij, maar goed...

Je moet gewoon doen waar jij jezelf het best bij voelt.
Succes
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Roger B. (11)61 »

Elan schreef:Precies als bij mij dus..
Of het de duurste is weet ik niet, want die logica 'de verste dus de duurste' gaat niet altijd op bij de vw dealer.
Een maand of 2 a 3 geleden was er één bij PON op voorraad. Hoop dat ie er nog is.
Dat er maar één is, blijkt wel uit dat het niet zo vaak voorkomt volgens mij, maar goed...

Je moet gewoon doen waar jij jezelf het best bij voelt.
Succes
zat Scott niet in België, dan heeft ie niets met PON-voorraden te maken toch?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door SCOTT »

ja, ik ben belg.

normaal is het bij ons, vandaag voor half 5 bestellen, morgen om 8u daar, specialere stukken ka het iets langer duren (2-3dagen) .....
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Elan »

Roger B. schreef:
Elan schreef:Precies als bij mij dus..
Of het de duurste is weet ik niet, want die logica 'de verste dus de duurste' gaat niet altijd op bij de vw dealer.
Een maand of 2 a 3 geleden was er één bij PON op voorraad. Hoop dat ie er nog is.
Dat er maar één is, blijkt wel uit dat het niet zo vaak voorkomt volgens mij, maar goed...

Je moet gewoon doen waar jij jezelf het best bij voelt.
Succes
zat Scott niet in België, dan heeft ie niets met PON-voorraden te maken toch?

Ik weet niet of PON de Benelux doet of enkel NL, geen idee maar wanneer er in NL maar één is zullen er in Belgie wel 20 liggen, denk je niet?
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Multivan Generation »

Even mijn logica.
De lengte van de verstuiver leidingen is voor alle verstuivers even lang.
Dit omdat de brandstofpomp een slag doet,
waarna alle verstuivers met die slag voorzien worden van brandstof.

Alleen de vorm is anders..

Of heb ik het mis?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door harry t5 191 »

In principe maakt het niks uit of de leiding 5 of 8cm is.
De opbrengst van de pomp komt er simpel gezegd aan één kant in en er komt aan de andere kant evenveel uit.
Toch zal er inderdaad in de praktijk niet veel lengte verschil zijn.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door René »

leidingen zijn niet evenlang.

Aaangezien een vloeistof niet samen drukbaar ( samenpersbaar) is komt er idd net zoveel vloeistof uit als in. (zoals hierboven reeds beschreven was.)

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Multivan Generation »

begrijp ik dan goed,
dat als de leiding vol met brandstof zit, dat dan de lengte niet meer uitmaakt?
De druk van de pomp zorgt er dan voor, dat wat er aan de ene kant ingaat,
komt er aan de andere kant uit.

Een tijdje terug heb ik een verstuiver leiding aan moeten passen,
ik had ze even vlug opgemeten, beetje lastig met de bochten,
maar ze leken me allemaal ongeveer even lang.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Pascal-141 »

Elan schreef:Ik weet niet of PON de Benelux doet of enkel NL, geen idee maar wanneer er in NL maar één is zullen er in Belgie wel 20 liggen, denk je niet?
PON doet enkel NL
D'Ieteren doet enkel Belgie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: mazout lek - VERVOLG: NIET OPGELOST

Bericht door Roger B. (11)61 »

Om het inspuittijdstip zo nauwkeurig mogelijk te houden zullen de inspuitleidingen doorgaans voor elke cilinder (nagenoeg) even lang zijn. Ondanks dat door het "niet"samen persbaar zijn de inspuithoeveelheid niet veranderd kan een (fors) lengteverschil tussen de cilinders wel voor verschillende "vertragingen" zorgen in het inspuittijdstip (en bij 4000 toeren is een klein verschil in tijd al aardig wat in graden krukasverdraaiing)

Overigens is het niet zo dat de pomp één slag maakt voor alle cilinders en dat verdeelt, voor elke cilinder maakt de plunjer in de inspuitpomp een slag, wel is het telkens een andere leiding waar ie zijn gecomprimeerde diesel heen perst
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie