Hoe we het voor elkaar krijgen een verbruik van 9L/100km te realiseren ? Tja , ik wou dat ik zo zuinig kon rijden met mijn T5 ...WouterW schreef:[Wil de boel wel eens omdraaien (de welbekende knuppel in 't hoenderhok):
Hoe krijgen mensen het voor elkaar om met een lege bus zonder aanhanger, ongeacht of 't een 1.9/2.0 of 2.5 ongeacht welke kleur de TDI letters hebben een verbuik te realiseren van 9,0 L/100 ..km?
.
Voor de tuning (en leeghalen van de DPF) kwam het verbruik niet eens onder de 10a 10,5L/100km , nu na de tuning en met lege DPF zit sinds een paar weken het gemiddelde verbruik rond de 9,2L/100km .(ondanks dat ik de extra PK's ook wel vaak gebruik)
Waarom ik geen 6,7L/100km verbruik ? omdat ik GAS geef !

Maar als ik vergelijk met mijn oude T4 , met zelfde rijstijl was dat toch 1L/100km minder bij eenzelfde rijstijl.
Maar de tuning heeft mijn T5 zeker wel een stuk zuiniger gemaakt , en hij rijd ook een stuk soepeler nu . Ben dus best tevreden dat ik de tuning heb laten uitvoeren. Vooral het feit dat ik de DPF heb leeggehaald en dat de regenereercyclus nu uitgeschakeld werd is een grote stap vooruit , dat ding regenereerde om de 500km (te herkennen aan de trillende en onregelmatig draaiende motor bij stationair , en aan het hoger verbruik : verbruik ging tijdens regenereren van 0,8L/u naar 1,2 L/u)