Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen,
heb je links de massa van de deurkabelboom aangesloten?
Ja, alles is aangesloten, als ik de motor laat draaien krijg ik na een tijdje een knipperend lampje van de gloeiverwarming wat vroeger ook niet was :nuts heeft dit er iets mee te maken ?
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, ik denk dat er ergens een stekker los geschoten is of niet goed meer in de zekeringkast zit. normaal heeft het niks met mekaar te maken.
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, ik denk dat er ergens een stekker los geschoten is of niet goed meer in de zekeringkast zit. normaal heeft het niks met mekaar te maken.
Ok bedankt Oskar ga het controleren :werkaanT4
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Probleem was massakabel Oskar zoals je al voorgesteld had. Maar kon het probleem niet vinden :nuts alle stekkers en kabels zaten vast dus dit was het probleem niet. Dan maar beginnen meten met testlampje (heb geen multimeter of dergelijke) had massa en stroom aan alle stekkers die van de zekeringkast naar de deurkabelboom ging, direct na de stekkers die naar het portier gingen ook alles ok maar aan de aansluitstekker van raammotor wel stroom geen massa (kabelbreuk ???), cv motor had wel massa :nuts nu heb ik een massa brug gemaakt aan een vijs die de raammotor verstevigd (klein beetje opgeschuurd aan de deur en kabeloog bevestigd en brugje gemaakt naar stekker raammotor en alles werkt nu :yes

Ander vraagje, omdat ik de kabel met stekkers niet meer kon bestellen bij vw (niet meer verkrijgbaar) heb ik deze zelf gemaakt van A naar B stijl (schuifdeurcontact), vraagje is mag ik van bovenaan de B-stijl de 3-draden gewoon aftakken en verder leggen naar de achterklep ?
Zie foto voor wat ik bedoel, dit lijkt mij als leek een aftakking van de 3-draden :knipoog
Afbeelding

Nogmaals bedankt voor je hulp en sturing Oskar :jumpklap

Ander probleemje is dat mijn slotmechanisme niet degelijk meer werkt dus dit zal ik nog moeten vervangen :nuts

Volgende is de aangekochte AB voor de CV inbouwen :nuts
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, je kan de draden gewoon aftakken en verder leggen naar de achterklep. :werkaanT4
mooi dat de rest werkt! :jumpklap
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, je kan de draden gewoon aftakken en verder leggen naar de achterklep. :werkaanT4
mooi dat de rest werkt! :jumpklap
Mede dankzij jou Oskar :toppie met jouw tip wist ik welke richting ik moest zoeken, was zelf eerder aan het denken dat ik iets verkeerd aangesloten had maar was niet het geval. Nadien dacht ik bedieningsunit defect, maar simpel gewoon geen massa :nuts
Ok gewoon aftakken en al in de kofferklep leggen, dan kan ik verder met de binnenafwerking :yes

:zwaai
Plaats reactie