Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoop T4

vragen over de T4
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Ik zal even kijken.

Maar nu breekt mijn klomp. De derde auto met ook al eigenaar sinds juni 2012...
http://link.marktplaats.nl/590606833" onclick="window.open(this.href);return false; eigenaar sinds juni 2012
http://link.marktplaats.nl/593821591" onclick="window.open(this.href);return false; eigenaar sinds juni 2012
http://link.marktplaats.nl/592130570" onclick="window.open(this.href);return false; eigenaar sinds juni 2012

Ligt het aan mij of is dit wel heeeeeeeeel raar :nuts
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Harry 341 schreef:Kijk eens in de "te koop "rubriek...staat een mooie T4...
grtz.Harry
Ik ga kijken
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: aankoop T4

Bericht door ailko vos »

de links even bekeken. de eerste heeft een flink portie spuitwerk en uitdeuken nodig en de tweede is waarschijnlijk ingevoerd want het kenteken klopt niet met het aanggeven bouwjaar
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Denk dat het invoeren klopt inderdaad. Dit zegt RDW:

Kenteken
Merk Handelsbenaming
Historie Datum eerste toelating 14-02-2001
Datum aanvang laatste tenaamstelling 13-06-2012
Datum eerste afgifte Nederland 09-05-2003
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee

Bedankt voor het meekijken. Die deuken had ik nog geeneens gezien op de wazige foto's....
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als het een ingevoerde is.....wordt het daar een slechtere auto van dan?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: aankoop T4

Bericht door repelsteeltje »

dat er iets mankeert aan geimporteerde wagens is gewoon een bruine beren verhaal. bij onze oosterburen is een en ander niet minder, maar misschien wel meer op orde dan in ons landje...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat bedoel ik....niks mis mee, en indien wel, dan had dat ook met origineel nl auto kunnen gebeuren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: aankoop T4

Bericht door matje86 »

:driveT4 :T44EVER worden toch allemaal ingevoerd :ie
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: aankoop T4

Bericht door repelsteeltje »

klein voorbeeld:

in duitsland wordt de verkopende partij indien dit een branche gerelateerd bedrijf is geacht kundig te zijn. deze goede man tekent op de koopovereenkomst hiervoor en verklaard dat hij op de hoogte is van gebreken enz. en niets achter houd. Hij is voor eventueel makementen die op dat vlak boven komen binnen redelijke termijn aansprakelijk. Dit is een standaard layout die je op elke factuur voor een voertuig tegenkomt. (heb ze hier nog wel liggen)

Met het eeuwige verhaal wat je in nederland krijgt van wij hebben dat niet kunnen weten enz. kom je daar niet weg.

Uiteraard als je problemen hebt geld het duits recht (of ander land waar je de wagen koopt) Ervaring leert dat het eigenlijk altijd zonder tussenkomst van anderen prima met de verkopende partij is op te lossen. Op de een of andere manier hebben ze er de pest aan als er iets niet goed is en zijn zeer behulpzaam.

Alleen kopen van een duits particulier zou wel eens anders in elkaar kunnen zitten, daar heb ik geen ervaring mee. Van particulieren zie je wel vaker dat ze consignatieverkoop via een plaatselijk autobedrijf doen. (wagen blijft op hun naam, bedrijf verkoopt hem en pakt een provisie op no cure no pay) Zou met dezelfde aansprakelijkheid te maken kunnen hebben.
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Ik vind niet erg dat ie geimporteerd is, maar het bouwjaar ligt wel 3 jaar ouder dan de opgegeven bouwjaar. In de advertentie stond 2004 terwijl hij uit 2001 is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop T4

Bericht door Multivan Generation »

Gewone T4's zijn er tot 2003, de campers nog tot 2004.
Dus is het kenteken nieuwer dan is hij ingevoerd.

wellicht als geheugensteuntje. :knipoog

Voor de T4 geldt ook: 65kW 75 kW en 111 kW, wat overeenkomt met 88 pk of 102 pk of 151 pk..(voor de TDI's)
Bij de T5 liggen die getallen net even anders, dus zo kun je ze ook onderscheiden(lees: uit elkaar houden)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: aankoop T4

Bericht door repelsteeltje »

B_Liefde schreef:Ik vind niet erg dat ie geimporteerd is, maar het bouwjaar ligt wel 3 jaar ouder dan de opgegeven bouwjaar. In de advertentie stond 2004 terwijl hij uit 2001 is.

eerste toelating staat altijd op het kenteken, en ook eerste toelating in nederland. En op de rdw site ook terug te vinden. Nooit kopen zonder papieren gezien te hebben......
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: aankoop T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Voor de T4 geldt ook: 65kW 75 kW en 111 kW, wat overeenkomt met 88 pk of 102 pk of 151 pk..(voor de TDI's)
Bij de T5 liggen die getallen net even anders, dus zo kun je ze ook onderscheiden(lees: uit elkaar houden)
en wat dacht je van...ze zien er totaal anders uit?

Afbeelding
Een T4 met facelift neus (wijsneus)

Afbeelding
Een t4 met korte neus



Afbeelding
een T5 zonder facelift

Afbeelding
een T5 GP (met facelift
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Nu gooi ik even de knuppel in het VW hok ;-) Waarom zou ik voor een T4 kiezen ipv een Renault Trafic?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: aankoop T4

Bericht door matje86 »

al op de trafic club geweest? :bifun :bifun
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie