Multivan Generation schreef:de vermogens die jij gebruikt, daarvoor is de D+draad ongeschikt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
spanning 12V alleen met draaiende motor
- de smederij
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
gebruik de D+ alleen om een relais te bekrachtigen anders niets.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
Als je de waterstof toevoegt via het luchtinlaattraject vindt de chemische reactie met zuurstof daar toch al plaats?
Ik denk dat er dan water(damp) toegevoegd wordt in de verbrandingskamers.
Logischer lijkt mij om de waterstof in de dieselleiding vlak voor de brandstofpomp toe te voegen (want geen zuurstof).
Of zie ik dat nu verkeerd?
Egbert
Ik denk dat er dan water(damp) toegevoegd wordt in de verbrandingskamers.
Logischer lijkt mij om de waterstof in de dieselleiding vlak voor de brandstofpomp toe te voegen (want geen zuurstof).
Of zie ik dat nu verkeerd?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
die reactie vind niet zomaar plaats daar is een ontsteking bij nodig, alleen het samenvoegen van waterstof en zuurstof is niet genoeg.Egbert&Manon schreef:Als je de waterstof toevoegt via het luchtinlaattraject vindt de chemische reactie met zuurstof daar toch al plaats?
Ik denk dat er dan water(damp) toegevoegd wordt in de verbrandingskamers.
Logischer lijkt mij om de waterstof in de dieselleiding vlak voor de brandstofpomp toe te voegen (want geen zuurstof).
Of zie ik dat nu verkeerd?
Egbert
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
Knallgas (met dubbel l) is een mengsel van waterstofgas en zuurstofgas. Dat komt dus uit de waterstofgenerator. Bij de electrolyse ontstaat aan de ene zijde van de plaat (anode of kathode of andersom) zuurstofgas en aan de andere zijde waterstofgas. Dit gas mengt zich weer.Egbert&Manon schreef:Als je de waterstof toevoegt via het luchtinlaattraject vindt de chemische reactie met zuurstof daar toch al plaats?
Ik denk dat er dan water(damp) toegevoegd wordt in de verbrandingskamers.
Logischer lijkt mij om de waterstof in de dieselleiding vlak voor de brandstofpomp toe te voegen (want geen zuurstof).
Of zie ik dat nu verkeerd?
Egbert
Ook ontstaan andere "bij"producten. zoals bij het gebruik van natriumchloride (als electrolyt): chloorgas
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Maar dit is nu wel heel off-topic
![fun :jump](./images/smilies/jumpie.gif)
Grt Thomas
- Bijlagen
-
- Mijn eigen dry-cell
- IMG_1380.jpeg (40.97 KiB) 680 keer bekeken
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
Dank u voor de uitleg ![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- de smederij
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
hallo lezers
Ik zie dat thomas ook al opschiet met zijn project het begint zo ongeveer op een scheikunde les te lijken .
Zo leer ik ook weer wat bij.
Vandaag weer een paar honderd kilometer erbij gereden en ik moet zeggen het loopt allemaal heel erg vlot .
Het gaspendaal moet ik zo ongeveer met mn teen bedienen bij een constante snelheid .
de motor loopt ook stationair heel soepel rond en ik ben ook heel vlot weg .
zelfs het stapvoets rijden gaat gewoon goed geen haperingen of andere waarnemingen.
Nu is het wachten op hoeveel kilometers ik nu per liter kan rijden want daar is het om te doen
maar ook dit weet ik gauw genoeg.
ik laat ook de uitstoot even meten met en zonder waterstof want ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat
De eerste testritten geef ik zelf een ruime voldoende
Ik zie dat thomas ook al opschiet met zijn project het begint zo ongeveer op een scheikunde les te lijken .
Zo leer ik ook weer wat bij.
Vandaag weer een paar honderd kilometer erbij gereden en ik moet zeggen het loopt allemaal heel erg vlot .
Het gaspendaal moet ik zo ongeveer met mn teen bedienen bij een constante snelheid .
de motor loopt ook stationair heel soepel rond en ik ben ook heel vlot weg .
zelfs het stapvoets rijden gaat gewoon goed geen haperingen of andere waarnemingen.
Nu is het wachten op hoeveel kilometers ik nu per liter kan rijden want daar is het om te doen
maar ook dit weet ik gauw genoeg.
ik laat ook de uitstoot even meten met en zonder waterstof want ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat
De eerste testritten geef ik zelf een ruime voldoende
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
ik zou er pas iets over schrijven als je een tiental tankvullingen leeg gereden hebt..
Dan kun je het een beetje uitmiddelen.
Nu rijd je toch anders als dat je normaal doet..
Dan kun je het een beetje uitmiddelen.
Nu rijd je toch anders als dat je normaal doet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: spanning 12V alleen met draaiende motor
Ondertussen ruim twee maanden verder....
Kunnen en willen de "waterstof-rijders" al iets zeggen over hun ervaringen, verandering van verbruik, etc.?
Ik ben nieuwsgierig en serieus geïnteresseerd.
Alvast bedankt !
Kunnen en willen de "waterstof-rijders" al iets zeggen over hun ervaringen, verandering van verbruik, etc.?
Ik ben nieuwsgierig en serieus geïnteresseerd.
Alvast bedankt !
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.