Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

demonteren instapbakken

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Oviivo »

Rogier663 schreef:He Oviivo

We dwalen een beetje af van de vraag van de oorspronkelijke toppic-starter maar die omgevingsverlichting in mijn spiegels wilde ik ook aan gaan beginnen!!

Ik heb twee super witte velle leds gehaald met een weerstand en wilde deze onderin de buitenspiegels gaan plaatsen, deze leds geven licht genoeg!!

Ik wilde ze ook op de binnenverlichting aan gaan sluiten, enige nadeel is dat wanneer je de binnenverlichting aanzet met de knop op de binnenverlichting bij de binnenspiegel dan gaat ook de verlichting achterin de DC branden en ook bij de instapbak van de schuifdeur, als je de leds hierbij aansluit gaan onder het rijden ook de leds in de buitenspiegels aan, is niet echt veilig onder het rijden. Ik bedacht mij er dan een afval relais tussen te plaatsen die bij het omdraaien van het contactslot deze draad dus onderbreekt. Zo kan je onder het rijden altijd de binnenverlichting aanzetten zonder dat de leds in de spiegel gaan branden.

Hoever ben je met je voorbereidingen? Wat voor verlichting was jij van plan te gaan plaatsen?? Ben benieuwd naar jouw oplossingen.

Ik ben wel bang dat de spiegels gaan fluiten, dit kan al gebeuren door klein schroef gaatje in spiegel zie: http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... piegel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Rogier
Begin ff een nieuw topic en ik zal zeker antwoorden. :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

Ik heb even gekeken en er zit inderdaat een grijze bl met een paarse sluitclip.
Nu begrijp ik die sluitclip niet zo, want ik kan het blokje los halen door 2 klemmetjes (gewoon zelfde kleur grijs) er zit een paars rechthoekje qua vorm aan de zijkant.
Ik denk dat dat de klip is.
Maar kan die draden niet vinden.
omdat het best koud was ben ik niet gaan meten met de spanningsmeter.
Binnenkort een schuur/garage lekker uit de wind en kou.

wordt vervolgt......
Plaats reactie