Dus , als ik het goed begrijp , ben je nu naar een niet officiele VW dealer geweest , en heb je nog méér betaald dan bij de officiele dealer ?robertTREBOR schreef:busje terug van 130 dkm beurt bij ABC
7.5 ltr. nw. olie , interieur filter en luchtfilter verv. en een nw. APK. a 501 euro inkl. btw.
brandstoffilter niet verv., wel vreemd .
de R. aandrijfas op mijn verzoek gecheckt was helemaal als nw. nog.
het slechte aanslaan heeft zich niet meer herhaald , motor slaat nu steeds direct aan, vreemd !
ik moet in de gaten houden of het motorolie peil stijgt dat zou indicatie zijn voor lekkende ringetjes bij de pompverstuivers.
omdat ik nu voor het eerst buiten de dealer om voor onderhoud ben gegaan is me mobiliteits garantie om zeep.
bij de dealer was ik 414 euro inkl. btw kwijt 8-2012 voor exact dezelfde werkzaamheden apk ,dezelfde filters + wel het brandstoffilter !!
en met gratis wegsleepservice /mobiliteitsgarantie als je stil komt te staan.
Al met al gemengde gevoelens of het nu wel een wijs besluit is geweest de dealer vaarwel te zeggen.![]()
p.s.
Ook vreemd bij ABC moest ik me Xenon lampen uit me lampunits omruilen voor halogeen omdat deze uitgaan als je grootlicht
aanzet, en ga je dan weer terug van groot naar Xenon dim dan duurt het paar sec. voor de lampen op volle sterkte zijn.
Bij hun APK afkeur, de vw dealer keurde me bus gewoon goed 8-2012 met de Xenons erin

Ik heb vorige week toevallig ook het onderhoud gedaan van mijn T5 : motorolie (longlife III) , oliefilter, pollenfilter ,luchtfilter vervangen . Dat kostte me alles bij elkaar nog niet eens 100eur en de klus was geklaard op pakweg 30-40 minuten .
(Motorolie en filter vervang ik om de 15000km , kost toch niks , en wil graag altijd "verse" olie in mijn auto .)