Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Op zoek naar een goeie krik

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 212
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Op zoek naar een goeie krik

Bericht door Ali_Blabla »

Gister dan eindelijk met hulp van mijn schoonvader de eerste keer zelf de winterbanden eronder gezet. Uiteindelijk viel t allemaal heel erg mee.
Potkrikje van Conrad voldoet goed, een houten blokje er nog even extra bij is wel handig maar hij haalt t qua hoogte in principe wel. Kan ik die standaardkrik weglaten.
Ik kwam er alleen achter dat ik geen goeie losse dop had EN geen kruissleutel, dus die moest ik nog ff halen. Niet gechecked welke maat ik moest hebben en kon t zo snel ook niet online vinden. De gok genomen met een setje met verwisselbare doppen (dop 19 moest ik uiteindelijk hebben) en een andersoort sleutel ter vervanging van de kruissleutel; zoiets maar dan slagje groter volgens mij http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8013 ... l?ref=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Neemt weer iets minder ruimte in en de arm is kort of lang te maken waardoor je ook nog wat meer kracht kan zetten.
Momentsleutel is handig maar kan op zich ook best zonder.
Laat alles nu lekker in de bus liggen, kan ik zelf s een band wisselen als t nodig is.
Hopelijk vanavond setje sneeuwkettingen scoren en ik kan op wintersport.
Dank voor de hulp iedereen!
Plaats reactie