Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vredestein banden onder bussie goed idee ?

vragen over de T5
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door fiddler »

ratlookcalifornia schreef:Heb al weer de nodige zomerbanden van Continental versleten ondanks een vrij normale rijstijl ( setjes sportcontact 5) en loop daar aardig op leeg merk ik.. :knipoog
?? Had op mijn 1998 T4 2.5 tdi standaard bestelwagen Conti's af-dealer, zomer dus. Die hebben 10 jaar en meer dan 120.000 km eronder gezeten, en zijn uiteindelijk vervangen omdat het rubber langs de zijranden van het profiel begon te scheuren, profiel zelf was nog steeds OK. Wel altijd rustig en niet zwaar beladen gereden. Heb nu af dealer all season Conti's, maken wel wat meer herrie, maar de politie schijnt ze ook te gebruiken. - F
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

?? Had op mijn 1998 T4 2.5 tdi standaard bestelwagen Conti's af-dealer, zomer dus. Die hebben 10 jaar en meer dan 120.000 km eronder gezeten, en zijn uiteindelijk vervangen omdat het rubber langs de zijranden van het profiel begon te scheuren, profiel zelf was nog steeds OK. Wel altijd rustig en niet zwaar beladen gereden. Heb nu af dealer all season Conti's, maken wel wat meer herrie, maar de politie schijnt ze ook te gebruiken. - F[/quote]


Inderdaad gaan de standaard conti`s ( in 16 inch) een eeuwigheid mee,....echter als je de conti sportcontact in bijvoorbeeld 18 inch neemt dan merk je dat die veel zachter rubber hebben , geweldige wegligging maar weinig kilometers dus........
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ronald tdi »

ook ik heb de Michelin agilis 51.
ben een rustige rijder en nooit zwaar beladen we gebruiken de bus privé.
maar wel veel stads werk.
heb nu een dikke 60.000 km en de nopjes zijn nog niet bereikt.
Ze bevallen mij goed.
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door Pieternel »

Goedenmiddag, minder lawaai van de banden lees ik steeds,
dus kan de muziek dan wat zachter. :ikrij
Plaats reactie