Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trekkacht weg en rauw lopen
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Diamantplaatje zat er wel tussen ,maar zo als gezegd ,had het idee dat centrale bout niet vast genoeg zat ! Lek test lijkt mij inderdaad een goeie optie ! Nokkenas had overigens geen zichtbare schade!
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Nokkenas zie je eigenlijk nooit wat aan nadat de kleppen de zuiger geraakt zouden hebben. Dat vastdraaien is in ieder geval net zo belangrijk als het diamantplaatje. Je hebt door dit soort acties wel weer een hoop schade.......Jan H schreef:Diamantplaatje zat er wel tussen ,maar zo als gezegd ,had het idee dat centrale bout niet vast genoeg zat ! Lek test lijkt mij inderdaad een goeie optie ! Nokkenas had overigens geen zichtbare schade!
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Na veel onderzoek en sleutel werk zijn we er achter dat de br.st.pomp direct na de start
erg vervroegd .
O.a volgende gecontroleerd.
_statische timing = oke
_naaldhoogte sensor (85 ohm )
_brandstofpomp op testbank geen bijzonderheden ,(getest op een bank met aansluiting voor stekker pomp )
_aan vcds dan krijgen we de vermelding ;.buiten meet bereik .
_ het betreft een omgebouwde Ajt naar Acv d.w.z. hardware en software .
Wie heeft enig idee ?
Gr. Jan h.
erg vervroegd .
O.a volgende gecontroleerd.
_statische timing = oke
_naaldhoogte sensor (85 ohm )
_brandstofpomp op testbank geen bijzonderheden ,(getest op een bank met aansluiting voor stekker pomp )
_aan vcds dan krijgen we de vermelding ;.buiten meet bereik .
_ het betreft een omgebouwde Ajt naar Acv d.w.z. hardware en software .
Wie heeft enig idee ?
Gr. Jan h.
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Wat is de dynamische waarde van de brandstofpomp(dus zonder software compensatie) en hoeveel heeft de auto nu gereden?
Mogelijk is er een temperatuur sensor defect,
of is de brandstofpomp gewoon aan revisie toe..
Mogelijk is er een temperatuur sensor defect,
of is de brandstofpomp gewoon aan revisie toe..
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Probeer eens een andere ecu.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Als je met dynamische waarde , met vcds gemeten tijdens stationair bedoeld , weet ik het niet , want in de grafiek geeft hij aan :buiten meetbereik! Temp.sensor niet geprobeerd, pomp heeft 170dkm en zeker geen overmatige slijtsporen , pomp ligt op dit moment uit elkaar bij dieselservice!I
Is temp.sensor door te meten ?
Is temp.sensor door te meten ?
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Ecu heb ik nie zomaar liggen ! ![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Temperatuursensor wordt meteen als fout herkent tijdens uitlezen.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Welke zit erin?Jan H schreef:Ecu heb ik nie zomaar liggen !
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Als van de twee sensoren in dat kunstof huis de 4 pins voor de ecu is,dan staat er
behalve het onderdeel nummer niet meer op dan : luxembourg !
behalve het onderdeel nummer niet meer op dan : luxembourg !
Re: Trekkacht weg en rauw lopen
Dit zijn beide temp. sensoren die de watertemp. meten. De temp.sensor voor de brandstof zit in de pomp.Jan H schreef:Als van de twee sensoren in dat kunstof huis de 4 pins voor de ecu is,dan staat er
behalve het onderdeel nummer niet meer op dan : luxembourg !
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM