Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MPH350 plintverwarming

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 677
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: MPH350 plintverwarming

Bericht door Jan anno NU »

Mooi
:toppie

Toch lekker als je er warm bij zit.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: MPH350 plintverwarming

Bericht door Hanz »

LindadeJong schreef: 12 apr 2023, 19:12 Het dieselverbruik valt mee zeggen ze en volgens mij hoef je niet perse aan de paal (Ik zal geen walstroom meer gebruiken :jumpklap ...dat woord heb ik trouwens ook via sites als deze..Ik kende het voorheen niet) te staan bij het gebruik. Hoewel ik dat nog het minst erg zou vinden. Ik denk dat het zo de beste oplossing is en hebben wij het in t voor en najaar niet koud meer😀
Dieselverbruik zal per type kachel wel wat variëren maar gemiddeld kan je rekenen met ongeveer drie uur op één liter diesel.
Dit soort kachels hebben meestal wel een minimale accuspanning nodig dus als je veel andere/zware verbruikers op de accu hebt of langer staat en de accu niet opgeladen wordt door te rijden kan het zijn dat je op een gegeven moment toch aan de paal moet als de spanning te veel zakt. Ik heb dat zelf overigens nog nooit meegemaakt, ook niet als de kachel een hele avond brandde.

'Walstroom' is een term uit de watersportwereld en 'aan de paal' is meer een camper/caravan term, maar we bedoelen hetzelfde en je kan dus beide gebruiken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3779
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: MPH350 plintverwarming

Bericht door krekwakwol »

LindadeJong schreef: 12 apr 2023, 19:12 De standkachel die onze camperbouwer erin gaat maken komt wel via Amazon maar heeft heel goede reviews en we hebben geen extra kosten gelukkig. Het kost ons alleen een dagje Drenthe zodat de camper daar is en ze hem onder de voorstoel kunnen plaatsen (die kan dan nog draaien weet ik inmiddels). Voor de bediening komt er een bedieningspaneeltje op het dashboard. Het dieselverbruik valt mee zeggen ze en volgens mij hoef je niet perse aan de paal (Ik zal geen walstroom meer gebruiken :jumpklap ...dat woord heb ik trouwens ook via sites als deze..Ik kende het voorheen niet) te staan bij het gebruik. Hoewel ik dat nog het minst erg zou vinden. Ik denk dat het zo de beste oplossing is en hebben wij het in t voor en najaar niet koud meer😀
Fijn dat er een nette oplossing is geboden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: MPH350 plintverwarming

Bericht door SyncRoon »

Ik kan er met de pet niet bij dat een 'camperbouwer' een amazon kachel inbouwt. (hoewel ik dat van die ondermaatse elektrische kachel ook niet snap) Ik zou dat persoonlijk enkel overwegen omdat ik handig ben en niet persé van zo'n kachel afhankelijk zou zijn. Want daar koop je niks voor om de eerstvolgende keer ergens op reis met een defecte kachel te staan. Ik hoop van harte dat je kachel storingsvrij blijft en je er veel plezier en warmte aan beleeft.
Groet, Ronald
Plaats reactie