Wij vinden het zonder juist zo kaal....Jan anno NU schreef: 20 okt 2023, 17:09 Het mooiste is toch wel zonder fietsenrek, na gebruik weer verwijderen.
![]()

Wij vinden het zonder juist zo kaal....Jan anno NU schreef: 20 okt 2023, 17:09 Het mooiste is toch wel zonder fietsenrek, na gebruik weer verwijderen.
![]()
Ja ik weet het, staat op de planning.Hanz schreef: 01 nov 2023, 17:31 Heel vervelend natuurlijk maar ernstiger is de roestvorming aan de wielkastrand. Ik zou daar snel iets aan (laten) doen, misschien kan het nu nog zonder laswerk weer strak gemaakt worden.
Helaas, oppervlakkige roest komt alleen voor op het oppervlak van blank metaal. Als roest door de laklaag heen komt dan is het niet oppervlakkig meer maar heeft het zich eerst al ingevreten in het metaal. Daarom snel behandelen dan kan je het metaal misschien nog blank krijgen en genoeg dikte overhouden. Als er eenmaal gaten in vallen of het wordt te dun dan zal je een nieuwe rand moeten lassen.Dropmans schreef: 01 nov 2023, 21:50 Het is denk ik wel oppervlakkig nog, de randen zijn wel nog hard,
Dan zal ik moeten kijken of ik met de kerstvakantie een stukje loods op het werk vrij kan krijgen voor herstelwerkenHanz schreef: 02 nov 2023, 14:02 Helaas, oppervlakkige roest komt alleen voor op het oppervlak van blank metaal. Als roest door de laklaag heen komt dan is het niet oppervlakkig meer maar heeft het zich eerst al ingevreten in het metaal. Daarom snel behandelen dan kan je het metaal misschien nog blank krijgen en genoeg dikte overhouden. Als er eenmaal gaten in vallen of het wordt te dun dan zal je een nieuwe rand moeten lassen.
Dat weet ik niet, ga ik na vragen.Erdem50 schreef: 23 nov 2023, 10:01 Opzich niks geks natuurlijk voor een ‘oude’ bus.
Pakking kleppendeksel is geen los onderdeel bij een 2.5TDI. Hoe gaan ze dat oplossen?
En zeker, zeker! ook de koppelingshulpcilinder later vernieuwen als de bak er toch af ligt. Anders kan die er binnenkort weer af, want lekken gaat ie, vroeger of later.Dropmans schreef: 23 nov 2023, 09:55
Gelijk met de koppelingsplaten word ook de drukgroep, massavliegwiel en keerring krukas vervangen.
Waar zit dat ergens?pwhooftman schreef: 23 nov 2023, 23:08En zeker, zeker! ook de koppelingshulpcilinder later vernieuwen als de bak er toch af ligt. Anders kan die er binnenkort weer af, want lekken gaat ie, vroeger of later.Dropmans schreef: 23 nov 2023, 09:55
Gelijk met de koppelingsplaten word ook de drukgroep, massavliegwiel en keerring krukas vervangen.
Ik heb er niet meer specifiek naar gevraagd, maar de afkomende rubberen afdichting lag bij de onderdelen die er af waren gekomen.Erdem50 schreef: 23 nov 2023, 10:01 Opzich niks geks natuurlijk voor een ‘oude’ bus.
Pakking kleppendeksel is geen los onderdeel bij een 2.5TDI. Hoe gaan ze dat oplossen?