Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gekende problemen T6?

vragen over de T6
Tess
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jun 2024, 17:04

Re: Gekende problemen T6?

Bericht door Tess »

Hanz schreef: 01 jul 2024, 19:36
Tess schreef: 01 jul 2024, 19:24 Is benzine ook geen stuk goedkoper dan diesel in Scandinavië?
Ja hoor, ik ben ook verliefd op het hoge noorden…
In Zweden kost de diesel ongeveer hetzelfde als in Nederland en benzine is maar een paar cent duurder.
In Noorwegen is de diesel duurder dan bij ons maar het verschil tussen diesel en benzine is ongeveer hetzelfde, benzine zo'n 20 cent duurder dan diesel.
Benzine goedkoper dan diesel heb ik in Scandinavië nog niet meegemaakt.
Ah kijk eens aan! Bij mij is het intussen al even geleden, we waren toen met een diesel die ze graag dronk, dus het pikte soms wel even… 😅
freek
Berichten: 693
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Gekende problemen T6?

Bericht door freek »

Als verbruik niet interessant is dan zullen de brandstofprijzen jou ook wel niet boeien :knipoog
Scheelt bij die 8000km vakantiekilometers toch zo'n 500,-.
Kan je leuke dingen mee doen.
Overigens is de CO2 uitstoot ook rechtevenredig met het verbruik. Zou ook een argument kunnen zijn...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Tess
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jun 2024, 17:04

Re: Gekende problemen T6?

Bericht door Tess »

freek schreef: 01 jul 2024, 21:25 Als verbruik niet interessant is dan zullen de brandstofprijzen jou ook wel niet boeien :knipoog
Scheelt bij die 8000km vakantiekilometers toch zo'n 500,-.
Kan je leuke dingen mee doen.
Overigens is de CO2 uitstoot ook rechtevenredig met het verbruik. Zou ook een argument kunnen zijn...
Binnen België kan ik een tankkaart gebruiken 😇 Buiten België is het zelf betalen helaas! Vakantie is vakantie, even gek doen.

Op “gevoel” neig ik naar de diesel hoor, nieuwer enzo. Ik heb gewoon bang van die roetfilter 😂. Langs de andere kant heb ik ook geen kennis van VW-benzinemotoren. Oude bmw 6cil kunnen goed wat km’s aan, ook de bezinevarianten, maar VW? Ik heb er geen kennis van. 🤷🏼‍♀️

De prijs van de T6 die ik ga bekijken ligt ook wat hoger, maar die is 7 jaar “moderner”. Ik ga proberen nog eentje proef te rijden in de buurt, dan kan ik zaterdag al vergelijken (normaal bezoek ik eerst de benzine, vervolgens pas de diesel).
Tsport
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2016, 18:37

Re: Gekende problemen T6?

Bericht door Tsport »

Turbo benzinemotoren met Euro6 hebben toch ook een roetfilter? Tenminste, dat begreep ik terwijl ik een beetje de T7 hybride multivan ontwikkelingen volg alvast voor over een paar jaar. Misschien moet je schoorsteen over een paar jaar ook wel een roetfilter, dus om daar nou bang voor te zijn.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW
Tess
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jun 2024, 17:04

Re: Gekende problemen T6?

Bericht door Tess »

Tsport schreef: 01 jul 2024, 23:42 Turbo benzinemotoren met Euro6 hebben toch ook een roetfilter? Tenminste, dat begreep ik terwijl ik een beetje de T7 hybride multivan ontwikkelingen volg alvast voor over een paar jaar. Misschien moet je schoorsteen over een paar jaar ook wel een roetfilter, dus om daar nou bang voor te zijn.
Het is een t5 benzine waar ik naar ga kijken, dus ook een euro 5.
Ik ga beiden bekijken, de t6 diesel is qua interieur echt een plaatje, exact wat ik wil!
Beiden zijn de lange versie, dus da’s ook perfect. De t5 heeft ramen (=meer licht voor de hondjes), de t6 heeft leder (meer luxe voor het baasje). Beiden hebben een camera, airco en zetelverwarming. De t5 heeft iets meer km’s dan de t6, maar de prijs is ook lager, maar misschien niet laag genoeg gezien de leeftijd? 🤷🏼‍♀️
Plaats reactie