Als je een voltmeter hebt, sluit deze dan aan op de accu.
Kijk wat er gebeurt tijdens voorgloeien en starten.
Het wordt dan een stuk duidelijker.
IK spreek uit ervaring
Erik-368 schreef:Als ik 's ochtends naar mijn werk ga, dat is om 07:00 uur, koude start helemaal uit
1X gloeien en dat loopt niet zo lekker, maar na 2 a 3 minuten loopt hij weer goed.
Het is een 1.9TD uit 1995.
ik denk dat de verstuivers vervangen moeten worden maar dat doe ik in de zomer wel.
dan is het beter weer.
heb je al eens brandstofsijsteem reining toe gevoegt, wil ook wel eens helpen
zo zat ik me al tijdje af te vragen wat dit voor soort hendel was.....sjook (choke) leek me niet juist, want diesel als brandstof. maar heeft het echt zin deze( koude) start vervroeger ook te gebruiken als de t4 2.4 diesel gewoon goed start ook als vriest het dat het kraakt. ik heb deze hendel nu paar keer gebruikt met als gevolg dat mijn gaskabel blijft hangen en de motor onnodig toeren maakt bij doorschakelen. ....dat wordt deze week de boel ff goed nakijken...
vraag:ik dacht als het vriezen kom ik in de problemen.
nee hoor kouder starten lopen dus de gloeispiralen zijn goed,wat kan het dan zijn dat hij met deze temp 7 graden moeilijker start.
keestdi schreef:vraag:ik dacht als het vriezen kom ik in de problemen.
nee hoor kouder starten lopen dus de gloeispiralen zijn goed,wat kan het dan zijn dat hij met deze temp 7 graden moeilijker start.
Den zo te lezen en het te volgen dat je lekje hebt in een leiding meestal toevoer leiding van filter naar je brandstof pomp das de doorzichtige soms in je tank zelf.
vreemd als het koud is starten en goed ,loopt even ongelmatig maar is zo weer over.hoe kun je bij de toevoerleiding van de tank komen vloer er uit of zo.
je kunt de tank veel gemakkelijker bereiken van onder af
tank zoveel mogelijk leeg zuigen
wagen op oprij bokken zetten of put
vulopening losmaken (borg ring)
beugels los
en dan op een palletwagen met wat pallets erop voorzichtig laten zakken
ivm leidingen