Nou, daar ben ik weer...
Ben zojuist teruggebeld door de RDW en het komt op het volgende neer;
Het verschil tussen 40% en 20% ligt volgens de beambte ook aan het bouwjaar van de betreffende auto.
T/m 1998 = 40% en jonger = 20%.
Verschillen zitten niet alleen in vermogensstijging, maar óók in het vermogen verminderen. De grens is dus die 20% óf 40% marge. Omhoog of omlaag doet er niet toe
Maar.. het RDW zou het RDW niet zijn wanneer ze het zichzelf én ons niet moeilijker zouden maken, want
Bij elke motorische verandering dien je dat toch bij de RDW te melden. Dil komt dan NIET op je kenteken te staan, maar in een soort van dossier over de betreffende auto.
Dit dossier kan indien gewenst door de verzekeringsmaatschappij opgevraagd worden wanneer ze het niet vertrouwen bij schade.
Bij de schouwing door de RDW wordt dus ook
NIET gekeken of je remmen, chassis of dergelijke wel voldoen, er wordt alleen gekeken of de motor deugdelijk is ingebouw, en geen brandstof/olie etc. verliest.
Motorcodes zijn ook niet relevant, want deze blijft immers ook gelijk na montage van een turbo etc.
Switchen van benzine naar diesel of andersom, en het vermeerderen of verminderen van cylinderaantal; géén probleem zolang alles er maar netjes en goed (lees vast en veilig) ingebouwd zit en géén lekkages vertoont.
Bij verandering hiervan wordt uiteraard wél het kenteken aangepast.
De reis naar Lelystad hoeft overigens in géén van de gevallen meer gemaakt te worden. Alles kan voortaan ook gewoon bij je regio RDW station
Het mooiste is nog gewoon dat het voor de APK allemaal niet uitmaakt, al heb je er 200PK bij..
APK is toch RDW? Zij doen in ieder geval de steekproeven :klappen
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, want ik ben er klaar mee ondertussen
Succes allemaal en doe er je voordeel mee.
Geloof je me niet, ook goed...
Het beste lijkt het me dat ieder voor zich de RDW even belt wanneer je voor zo'n klusje komt te staan.
Blijkbaar zijn er voor ieder geval weer uitzonderingen, dus laat jezelf gewoon even goed informeren voor die € 0,50 die het telefoontje kost
ook al wordt dat door sommigen Kort door de bocht gevonden!