Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie verversen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie verversen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door vw_s »

nee dat is dus niet juist.
Dat vermoeden had ik al... Maar ik was bij de VW- dealer dus ik denk, zal wel goed zijn... Helaas!
Ik heb voor de zekerheid bij de automaterialen handel ook een filter gehaald, ik moest toch nog olie hebben. Daar kreeg ik de FRAM PH 4854.
De filter die ik bij de dealer kreeg heeft nummer 074 115 562, Filtereinsatz.

Oh, olie heb ik trouwens van 5W40 van MPM, speciaal voor licht belaste VAG diesel motoren gekocht.
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Olie verversen

Bericht door SCOTT »

vw_s schreef:
ligt er aan wat voor filter je bedoelt..oliefilter? geen inleg element maar metalen cilinder die je ergens tegenaan schroeft
Ik had een oliefilter aangegeven bij de dealer. Ik meende ook dat het een metalen cilinder moest zijn, maar ik kreeg toch een filter als zeg maar een luchtfilter mee.

Aaah ene van bilzen, :zwaai

Als het voor je T4 2.5 TDI is , breng dan de oliefilter maar terug, want je moet een metalen cartridge hebben...

Waar ben je geweest voor je filter??
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door vw_s »

Aaah ene van bilzen, :zwaai

Als het voor je T4 2.5 TDI is , breng dan de oliefilter maar terug, want je moet een metalen cartridge hebben...

Waar ben je geweest voor je filter??
Ik ben bij mijn schoonouders om de hoek geweest bij Ploemen in Rothem (Maastricht).
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Olie verversen

Bericht door repelsteeltje »

repelsteeltje schreef:
Roger B. (11)61 schreef:111 euro voor 20 liter
minimaal 12 euro toeslag voor verzendkosten (ze geven alleen oostenrijk aan(12 euro) binnen duitsland is het gratis)
10W40 ook in 20 liter verpakking (eerlijker vergelijken)

74 euro voor 20 liter
in deze advertentie geeft ie wel aan wat verzending naar NL kost: 16,00 euro
dus eerlijk vergelijk:

90 euro voor 20 liter (ook hier moet je dus wel voor 3,5 á 4 keer verversen kopen)

127 euro voor Longlife tov 90 euro voor gewone olie dan is longlife toch eventjes 1,4 keer zo duur......
ga je kijken zonder verzendkosten (111 longlife tov 74 gewoon) kom je nog ongunstiger uit: 1,5 keer zo duur

Dus... JA Longlife olie is (nog steeds) duur(der dan gewone olie), en ik blijf voorkeur hebben de olie gewoon wat vaker te verversen.


Overigens zijn zijn olieprijzen wel akelig voordelig (oké je moet er 20 liter ineens voor afnemen, maar voor de prijs waar je elders 6 liter voor koopt is dat geen straf lijkt me)

Iets verderop in de advertentie staat keurig de volgende regel: Versand nach Österreich, Belgien und in die Niederlande für 16,- € (12,- € für jeden weiteren 20-L Kanister)


Idd is de longlife volsyntheet 2x zo duur als de 10w40; en iets duurder dan de synthethische 5w40.


Prijs is akelig goedkoop; zeker voor wat hij bied. Hier in het landje van de belastingregeltjes verkopen ze een niets zeggend merk longlife III 5w30 met een lading korting die ik krijg bij een automateriaalzaak toch niet voor minder dan € 10,50 ex de btw in 5 liter kannen..... Schatting is dat ik zo'n 4 jaar doe met het vaatje. Hebben we het nog niet over de prijs bij meneer vw :bonk


Op mijn werk koop ik vaker grotere hoeveelheden olie in bij een der grote leveranciers, ook die kan met een 20 liter vatje vloeibaar goud niet onder de literprijs van 10 euro komen......(alles ex transport en ex btw) Pas als je 200 :groteogen liter afneemt is er te praten.......
Kortom, ik kom nergens onder de prijs van 10 euro ex btw.


Maar goed, ik zal mijn ervaring met deze olieboer delen; alstie betrouwbaar leverancier blijkt meld ik het. Kunnen meer hun voordeel mee doen of een vaatje kopen samen met iemand in de buurt of zo.

Keurige verkoper, keuirg geleverd. niets mis mee dus; binnen een week was alles rond.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie verversen

Bericht door Roger B. (11)61 »

vw_s schreef:
Aaah ene van bilzen, :zwaai

Als het voor je T4 2.5 TDI is , breng dan de oliefilter maar terug, want je moet een metalen cartridge hebben...

Waar ben je geweest voor je filter??
Ik ben bij mijn schoonouders om de hoek geweest bij Ploemen in Rothem (Maastricht).
dat is (of in elk geval was een VAG dealer....zou je toch verwachten dat die weten wat je moet hebben :bonk :bonk :bonk maar een oliefilter voor de TDI is in ELK geval een metalen cilinder en geen los inlegelement (welk van de foto's had je nou gekregen?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Olie verversen

Bericht door vw_s »

dat is (of in elk geval was een VAG dealer....zou je toch verwachten dat die weten wat je moet hebben :bonk :bonk :bonk maar een oliefilter voor de TDI is in ELK geval een metalen cilinder en geen los inlegelement (welk van de foto's had je nou gekregen?)
Er hangen nog altijd de VW/Audi borden bij hun op, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat ie zijn dealerschap verloren heeft...
De filter die ik heb gekregen was deze; http://cgi.ebay.de/VW-Olfilter-Filterel ... 3a4c9dbd47
Ik heb over zijn schouder mee gekeken en dit stond inderdaad in de VAG software als filter voor ACV motor. De andere filter (metalen bus) bleken ze de dag erna, toen ik de bovenstaande filter terug kwam brengen, niet voorraad te hebben...
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Olie verversen

Bericht door SCOTT »

vw_s schreef:
dat is (of in elk geval was een VAG dealer....zou je toch verwachten dat die weten wat je moet hebben :bonk :bonk :bonk maar een oliefilter voor de TDI is in ELK geval een metalen cilinder en geen los inlegelement (welk van de foto's had je nou gekregen?)
Er hangen nog altijd de VW/Audi borden bij hun op, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat ie zijn dealerschap verloren heeft...
De filter die ik heb gekregen was deze; http://cgi.ebay.de/VW-Olfilter-Filterel ... 3a4c9dbd47
Ik heb over zijn schouder mee gekeken en dit stond inderdaad in de VAG software als filter voor ACV motor. De andere filter (metalen bus) bleken ze de dag erna, toen ik de bovenstaande filter terug kwam brengen, niet voorraad te hebben...

Die filter die je hebt meegekregen , dient voor de golf 4 (ik herken de filter uit mn golf tijdperk) :knipoog
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

zo eentje moet in de ACV van de T4

http://www.mijnalbum.nl/Album=XIIJCEXR" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Olie verversen

Bericht door SCOTT »

frank884 schreef:zo eentje moet in de ACV van de T4

http://www.mijnalbum.nl/Album=XIIJCEXR" onclick="window.open(this.href);return false;

Juist, da zijn de gemakkelijkste he :toppie :knipoog
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Plaats reactie