Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer loslopende wielbouten help!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

na de vakantie mag ook hoor maar wil je graag helpen zo is ook geen doen. moet ergens of speling of afwijking zitten in het balanceren of dergelijke morgen mag eventueel ook hoor akkrum en me werk is maar stukkie en wil wel de uitdaging aan gaan om in iedergeval conclusie te trekken wat nu probleem is
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

lekker lullig van die garage..... HIJ monteerd die velg toch, en als die dan losloopt is het toch ZIJN fout? al doet ie dat tien keer achter elkaar, blijft het tien keer zijn fout...........

Maar als ie niet trilt met remmen en wel bij 80-130 dan lijkt het me een onbalans..... wellicht toch niet goed gebalanceerd of velg niet geod gecentreerd op de naaf.....

maar als ie toch geen garantie verleent en ik het niet af zou dwingen ging ik er inderdaad nooit weer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

bartt4 schreef:na de vakantie mag ook hoor maar wil je graag helpen zo is ook geen doen. moet ergens of speling of afwijking zitten in het balanceren of dergelijke morgen mag eventueel ook hoor akkrum en me werk is maar stukkie en wil wel de uitdaging aan gaan om in iedergeval conclusie te trekken wat nu probleem is
Zal even met mijn vrouw overleggen want krijg ook een monteur op de camping voor de caravan die hebben we net en daar moeten wat kleine dingen van worden verholpen.......

Roger B. (11)61 schreef:lekker lullig van die garage..... HIJ monteerd die velg toch, en als die dan losloopt is het toch ZIJN fout? al doet ie dat tien keer achter elkaar, blijft het tien keer zijn fout...........

Maar als ie niet trilt met remmen en wel bij 80-130 dan lijkt het me een onbalans..... wellicht toch niet goed gebalanceerd of velg niet geod gecentreerd op de naaf.....

maar als ie toch geen garantie verleent en ik het niet af zou dwingen ging ik er inderdaad nooit weer
Inderdaad erg lullig ik had dit ook niet van hem verwacht, maar goed wil het graag goed hebben moet veel lange afstanden rijden op de snelweg en dan is het frustrerend.
Het voelt voor een leek ook als onbalans, ik controleer iedere 300 kilometer ook de wielbouten, de ervaring van een wiel aflopen heeft wel een worse senario gevoel bij me achter gelaten! :muur
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Bart heb je een PB gestuurd maar weet niet of hij overkomt want hij blijft "hangen"........... :bonk
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door pluuke »

ff off topic:
Charles 1065 schreef:Bart heb je een PB gestuurd maar weet niet of hij overkomt want hij blijft "hangen"...........
Ik vind dat ook raar bij het sturen van een PB, je "bevestigd" (verzend op dat moment dus) en desondanks blijft het bericht in je "uit" box staan ( UIT(1) ). Maar in werkelijkheid is het bericht wel verzonden !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door sgsdebruijn »

pluuke schreef:ff off topic:
Charles 1065 schreef:Bart heb je een PB gestuurd maar weet niet of hij overkomt want hij blijft "hangen"...........
Ik vind dat ook raar bij het sturen van een PB, je "bevestigd" (verzend op dat moment dus) en desondanks blijft het bericht in je "uit" box staan ( UIT(1) ). Maar in werkelijkheid is het bericht wel verzonden !
zo werkt het gewoon, als hij daar weg is heeft diegene aan wie het bericht is verzondenhet bericht geopend, of hij het gelezen heeft blijft dan wel de vraag.

Charles, balen en onnodige frustraties als iemand zijn werk gewoon had gedaan, lijkt me dat als je hiervoor geen interesse hebt om die garage ff "aan te pakken" je al zorgen genoeg aan je hoofd hebt, sterkte prive
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door keestdi »

heb niet alle verslagen gelezen,1 remedie,als een velg blijft los lopen vern en niet anders. :T44EVER
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

sorry ook ff paar dagen weinig op de pc geweest. heb je bericht ontvangen. heb as week wel tijd hier voor weekend niet. ga morgen naar assen trucks kijken.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Prima hoorr Bart, je hebt als het goed is mijn nummer, voorkeur is voor donderdag, dan moet ik weer naar Nijmegen, kan dat niet ook geen probleem hoor! :T44EVER
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

hoe rijd het nu ??? ben wel benieuwd
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Het rijdt perfect, alleen tussen de 80 en 90 nog lichte trilling maar nog geen 5 procent van wat het was :wjw
Maar dat zit niet in de wielen/banden of balanceren!
Thankx Bart :T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

das die kleine hoogte slag in je achterbanden, maar gewoon oprijden. en tzt die eens vervangen.
mooi dat het opgelost is. was gezellig leuk kennis te maken. en blij dat het nu normaal rijd. :toppie .
gr bart t4
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

bartt4 schreef:das die kleine hoogte slag in je achterbanden, maar gewoon oprijden. en tzt die eens vervangen.
mooi dat het opgelost is. was gezellig leuk kennis te maken. en blij dat het nu normaal rijd. :toppie .
gr bart t4
en dan zijn we allemaal benieuwd, wat was de oorzaak van het trillen en heb je nog iets kunnen ontdekken wat het twee keer loslopen verklaren kon?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

gewoon niet goed vast gezet op juiste moment. eerste keer niet met moment sleutel gedaan. gewoon vast en rijden maar. tweede keer met 140 nm wat dus te laag was.
nu gewoon met 180nm en na 150 km ff checken wat wij altijd aangeven bij lichtmetaal. omdat daar een kleine kans bestaat dat het los kan lopen.
En dan het trillen. Het balanceren van alle vier de wilen was gewoon niet goed gebeurd. Zaten klopmen lood op door de gehele velg geplakt.
Alles gewoon verwijderd en netjes gebalanceerd. 1 band nog iets hoogste slag. deze zit achter is ook niet dusdanig erg dat het vervangen moet worden.
Ben blij dat alles nu gewoon rijd zoals het hoort.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door sgsdebruijn »

dus echt prutswerk van die garage met een hoop stress en ergernis als gevolg. mooi dat je de tijd ervoor hebt genomen!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie