Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2400d turbo plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

@Egbert.. Ja dat kan, maar dan moet iemand wel de computer aanpassen zodat ie niet meer kijkt naar de startblokkering

@Rick de 2,4 heeft het wat koeling betreft al heel zwaar zonder een turbo, als je daar meer uit gaat proberen te persen met of zonder turbo wordt dat alleen maar erger

@Harry...ja, tuurlijk kan dat met alleen een turbo en wat kleine dingen, maar dan draait het blok niet lang meer......is maar wat je wil.....



en wat betreft de keuring....... dan moet je er van af blijven of (als dat mogelijk is in Belgie)om laten keuren, en dan is een TDI denk ik makkelijker door de keuring te loodsen dan een aangepaste 2,4
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

[quote="Roger B. (11)61
en wat betreft de keuring....... dan moet je er van af blijven of (als dat mogelijk is in Belgie)om laten keuren, en dan is een TDI denk ik makkelijker door de keuring te loodsen dan een aangepaste 2,4[/quote]

Om laten keuren is niet mogelijk in Belgie , dat is veel ingewikkelder dan in NL , je hebt bvb daarvoor een nieuw PVG nodig van VW-Belgie , en die weigeren dat zowieso .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

mijn bus is van voor 93.de regels liggen nog anders.
hij is verlaagt tot de min.(rijd als en go-kart)geen probleem gemaakt op de keuring
er zit en uitlaat op waar ze de diezel of de roet test niet kunnen op uitvoeren""""""""""""
volledige rechte lijn(uitlaat)
ramen zijn volledig geblendeert
het enige wat ze doen is zagen,en ik maar knikken en voor de rest mijn kl....ten aan vegen

wat doen ze op de keuring..ze trekken de moterkap open ,ze kijken of de batterij vast staat en controleren de nummers.en moterkap terug dicht
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door gait »

Dat is snel keuren, krijgen denk ik nooit een steekproef. Of werkt dat in belgie anders?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij net als in Duitsland maar een of twee instellingen die mogen keuren, niet elke werkplaats die bevoegdheid kan krijgen.

in DLD komt ook geen steekproef, de TUV keurmeester (of Dekra) is de persoon die bepaald of je auto goed is of niet, als hij zegt goed is het goed
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

busje is ook lichte vracht....
keuring is snel gedaan
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

Afbeelding

ik wil hem toch even tonen :yes
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

is de onderste helft overgespoten in een verkeerde kleur wit, of lijkt het alleen op de foto zo?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Egbert&Manon »

Roger B. (11)61 schreef:is de onderste helft overgespoten in een verkeerde kleur wit, of lijkt het alleen op de foto zo?
Jouw Discofoto van achteren geeft ook dat effect, maar niet zo erg.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

zie ik dat dan niet of heb je een monitor met beter beeld?

(het origineel van die foto was 50% van wat ik in beeld heb dus een beetje pixelvorming is daar ook debet aan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

spijtig genoeg is het zo..
had de verf besteld (de goeie nummer)maar ik kwam thuis toe,en het zag er volledig anders uit
dus terug naar de winkel,maar ze konden het niet terug nemmen.
heb wel en deel van mijn geld terug gekregen.
maar medertijd laat ik hem volledig herschilderen...dit is en
foto als het net gedaan was.het valt minder op nu
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:mijn bus is van voor 93.de regels liggen nog anders.
Heu ...De Belgische Wetgeving aangaande keuring van de voertuigen van klasse M1 (lichte vracht) heeft geen andere regels voor de voertuigen van voor of na '93 .
En de keuring is voor de rest identiek aan die van gewone personenwagen . Alleen het opmeten van de laadruimtelengte is extra t.o.v. personenwagen.
Jij zal dus waarschijnlijk een wel heel goed keuringsstation gevonden hebben , waar ze niet te nauw kijken :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

het is degelijk zo autos van voor 93mogen nog iets meer
het heeft iets te maken met de nummer da op de groene kaart staat
ale da hebben ze mij zo verteld
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:het is degelijk zo autos van voor 93mogen nog iets meer
het heeft iets te maken met de nummer da op de groene kaart staat
ale da hebben ze mij zo verteld
ale da hebben ze mij zo verteld
Ik ben er al jaren mee bezig met die materie : lichte vracht en de wetgeving ...

Dit (hieronder) is niet van "horen zeggen" , maar de wettekst , komende van de directeur van de keurings centra als antwoord op mijn vragen ...

Verbouwingen of verlagingen zijn niet toegelaten, volgens artikel 3 § 3 en artikel 13 van het Technisch reglement (K.B. van 15/03/1968) Art. 3 § 3. De ingebruikneming op de openbare weg van een chassis of van een zelfdragend voertuig is verboden, wanneer dit laatste niet geheel overeenkomt met het type dat werd goedgekeurd ingevolge een aanvraag, ingediend door de in artikel 6 van het zelfde besluit bedoelde personen. (constructeur of mandataris). Het voertuig dient op de openbare weg steeds conform te zijn aan zijn goedgekeurd type. De fabrikant bevestigt dit door het gelijkvormigheidsattest. (P.V.G. of C.O.C.)
Art. 13. Wijzigingen en verbouwingen.Het artikel 13 van hetzelfde technisch reglement, dat wijzigingen en verbouwingen bespreekt stelt dat de voertuigconstructeur of zijn mandataris een verbouwing dient goed te keuren. Onder wijzigingen of verbouwingen dient men vooral te verstaan, drastische ingrepen zoals aan de stuurinrichting, aan het ophangings-, emissie,- of aan het remsysteem of fundamentele ingrepen op het chassis of zelfdragend koetswerk die indruisen tegen het bestaande P.V.G. of C.O.C. Bovendien moeten verbouwingen of wijzigingen dezelfde veiligheid blijven waarborgen. Hopende u met deze inlichtingen van dienst te zijn.
Vriendelijke groeten,
xxx xxxx
Technisch directeur S.B.A.T. nv


Bij Lichte Vracht is elke vorm van wijziging verboden , tenzij de constructeur of zijn mandataris er een nieuw PVG voor uitreikt , maar een nieuw PVG nummer aanvragen kost handenvol geld , en D'Ieteren weigert dat te doen.
Het enige wat toegestaan is op lichte vracht zijn andere velgen/banden , zolang de afwijkingen binnen de wettelijke marges blijven , en laadvermogens vd banden OK zijn.

Uiteraard is het ene keuringsstation al wat "strikter" dan het andere ... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

alle ..ik zal er de goeie dagen uit kiesen dan..en veel geluk hebben
Plaats reactie