Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Endebendebus reloaded...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door odorf »

Endebendebus schreef: morgen nog het voorste stuk blik en de voorste blokjes uit de goten peuteren. :nuts
Let op: er zit ook nog een schoefje van onderaf door de voorste blokken. Dit schoefje zit qua plek precies onder de alu rail van het doek. (maar dan van onderaf)
Endebendebus schreef:Nog een vraag voor de campermensen: We willen graag een nieuw doek bestellen. Maar een nieuw doek heeft een benedenomtrek die 10 cm korter is dan het profiel. Boven is het doek 14 cm korter. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een nieuwe tent? (op basis van gegevens van "stofamstuck.de") het dak is van 91. Mogelijk kan het doek deze centimeters nog rekken???
Ik heb geen ervaring met het monteren van een nieuw doek, maar als ik zie hoe gespannen de stof rondom de rails zit kan ik me best voorstellen dat dit gewoon oprekt.

En de opmerking van Pluuke over het rubber van de dakschaal wil ik ook nog benadrukken. Hij moet echt aansluiten! Anders krijg je daar bij gesloten dak water binnen en gaat je tentdoek rotten. Wellicht voor het in elkaar zetten een passend plastic oid. staafje in de ronde opening van het rubber plaatsen en met een heel klein beetje secondelijm de rubbereinden aan elkaar plakken. Bij mijn Westfalia zitten de einden ook met iets van kit tegen elkaar geplakt.

Succes! Ook met het zagen!

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door erik988 »

Zo, dat vordert lekker! :toppie Is het gelukt met het dak zagen? Mooie tentbalg, welke is het geworden, met voor en zij openingen? Snel geleverd geloof ik. Succes met de montage van het dak, gaat je lukken.
groet uit Borne.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Zo zeg da's een beste klus...! Eerst gisteren de klinkmoertang gehaald. Daarna naar de plaats waar ik een dag of drie terecht kon met de bus. Bedankt, scouting Almere!! (Veel kon ik daar overigens niet vies maken, wat een zooi! :klappen )Maar een dak boven ons hoofd, met ramen helemaal super! Eerst maar eens de bus droog maken en het "operatiekleed" wat ik al op het donordak had uitgesneden eroverheen getrokken. Lekker stevig met duc-tape vast gezet dat er geen slijpsel of zaagsel op of in de lak kan gaan roesten. Daarna aftekenen van de maten van het donordak en de officiele afmetingen van Westfalia bekeken.
Een nauwkeurig klusje. Daarna ff slikken en het gat geboord voor de zaag :ie
Bijlagen
slik...
slik...
operatiekleed
operatiekleed
Binnen bij de scouting
Binnen bij de scouting
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Multivan Generation »

we wachten in spanning op de rest :gekte :gekte :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

erik988 schreef:Zo, dat vordert lekker! :toppie Is het gelukt met het dak zagen? Mooie tentbalg, welke is het geworden, met voor en zij openingen? Snel geleverd geloof ik. Succes met de montage van het dak, gaat je lukken.
groet uit Borne.
Inderdaad beste Erik snelle levering van Stofamstuck. Nog bedankt voor je "hulplijn" vandaag!! Nadat het gat gemaakt was, eerst een bakkie koffie voor de schrik. Overigens had ik natuurlijk ook de hele binnenzijde van de bus afgedekt. Ook een dekkleed over dashboard en ramen. De lange stukken met de flex gedaan met een superdun schijfje. Opletten dat je de kabelboom niet doorflext. Daarna op mijn gemak de voorste ronding uitgezaagd. Ook 10 x passen en meten. Je kan het maar een keer doen he!
Wat een zooi geeft dat. Leek wel of de bus in de fik stond :ie
Bijlagen
IMG_0761.jpeg
IMG_0756-1.jpeg
IMG_0757-1.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Daarna de profielen maar eens gepast. Het voorste blik paste perfect, dus die maar met een paar klemmen vastgezet tijdelijk.
daarna de langs profielen passen en meten. De linkerschuifdeur was ok hier en daar wat bijkloppen maar de andere kant moest aangepast omdat we daar ook een schuifdeur hebben. Dus een flinke hap eruit, ter hoogte van de bovenste geleider.
Passen en meten, vooral etteren met de kabelboom. Dus die maar met ductape in de uiterste hoek geplakt. Hopen dat ik er niet doorheen boor... Daarna de achterste bedplank erin, waar het profiel nog aanvast zat, en met een zuigend geluid viel de bedplank op z'n plek. Alles er weer uit en eerst met witte sika 211 de voorste versteviging erin gelijmd en met klemmen en balkjes van onder vastgezet. Ook al de eerste popnagels erin. Helaas hier geen foto's van, je komt handen tekort in je eentje en die zitten onder de kit bovendien :muur
Uiteindelijk alles erin gelijmd met sikaflex en gepopnageld...begonnen om 9 uur en klaar om 18 uur (zonder stoppen)
Toen was ik wel een beetje gaar :gekte
Bijlagen
IMG_0772-1.jpeg
IMG_0764-1.jpeg
IMG_0767-1.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Oskar 725 »

Je houdt het wel spannend Thomas :adhd Wel mooi zo'n (tijdelijke) cabrio. :bifun
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door erik988 »

Ha Thomas,
Wat ben je mooi opgeschoten en wat ziet het er goed uit. Het ergste heb je achter de rug! Nu verder opbouwen, da's het leuke werk. Wat betreft de kabelboom... niet te druk over maken. Het zou heel wel kunnen dat je de kabels anders gaat laten lopen; eigenlijk is het systeem heel simpel!
groet,
Erik
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Wat je zegt...het ergste heb ik in mn rug, kreun :bifun Vandaag bezig geweest met het doekprofiel en de blokjes in de goten. Achter begonnen met de blokjes erin te lijmen, deze passen maar op een manier, makkelijk zat. Zwarte sikaflex 221 gebruikt.
En vervolgens met het profiel van achter naar voren gewerkt. Steeds een rail tijdelijk met drie parkertjes vast gezet en alles voorgeboord.
Zo was ook precies de positie van de voorste gootblokjes te bepalen. Vooraf alles afgeplakt wand voor je het weet is de witte bus nie zo wit meer...
Bijlagen
Afplakken
Afplakken
blokje beetje aanklemmen
blokje beetje aanklemmen
De kit komt er lekker uit
De kit komt er lekker uit
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Nadat de sika een beetje drogend was de tape voorzichtig verwijderd. En dan nog poetsen om zwarte kitresten weg te krijgen. Ik haat kit.... :politie
Afijn nadat de kit droog was met de cabrio naar huis gereden, zon op mijn bolletje...ook een goed idee :toppie En daarna met alle hands on deck het dak uit de huiskamer op de bus gemonteerd.. Veel kids maken licht werk zeg maar. Wat een takke-klus.
Maaaaaar het ligt erop, en kan ook nog open. Morgen het doek samen met de pees in het profiel zien te krijgen. En het dak afstellen???? Het wil namelijk niet echt op slot vallen. Blijft een stukkie open zeg maar. Weet iemand hoe dat moet?? :jumpklap
Bijlagen
&quot;m'n kop zit klem&quot;
"m'n kop zit klem"
steun en kreun
steun en kreun
bevelen roepend
bevelen roepend
Laatst gewijzigd door Endebendebus op 20 jun 2012, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door matje86 »

ik heb gezecht dat ik er nog 1 in de bus had, helaas die heb ik op belgie meeting bij yasmine en wesley achtergelaten :wjw ik heb nog wel de korte uitvoering
Bijlagen
t4 009.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door matje86 »

heb nog wa gevonden moet alleen nog ff kappie omheen
Bijlagen
foto 002.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

matje86 schreef:heb nog wa gevonden moet alleen nog ff kappie omheen
Jan misschien past die korte ook wel...???? Anders ff allebei dan kwestie van proberen, krijg je er een terug.
:knipoog
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door odorf »

Gaat inderdaad rap zeg ... zo knipper je met je ogen en is hij even cabrio en alweer dicht.
Fijn fotoverslag.

Ik heb nog gezocht of ik iets kon vinden over het instellen van het sluiten,
Geen duidelijke instructie gevonden, het enige was dat je dat vooraan met de slotplaat-positie kon aanpassen.
En ook de stand van de pen.

Succes
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

jan2009 schreef:Je gaat wel supersnel , de bus staat alweer buiten.
Je treft het wel , voor morgen wordt er donder en bliksem voorspeld :bonk
Kan je gelijk testen of hij waterdicht is :knipoog
Ja Jan, ik voelde al nattigheid...dus ook de windafwijzer erop gelijmd vandaag en de cabine-hemel er weer in. Tent-doek in het profiel geding-est met de pees er netjes in. En voor de eerste keer geheel voorzichtig omhoog. Stak hoor! Past perfect. In tegenstelling tot de opgegeven maten van Stof-am-stuck. En ook leuk: drie ramen!!!!Nu even beetje gas terug nemen. Het lichaam protesteert hevig. Van de week verder af werken, en eens kijken of ik naar de RDW kan gaan (spannend!!!) :bonk
Bijlagen
En plop...
En plop...
Windafwijzer
Windafwijzer
Wat een ge-etter
Wat een ge-etter
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie