Dat is ongeveer 40 cent/liter duurder of wel ongeveer 25%,Hurbie schreef: ↑28 aug 2021, 19:56 Ook dit schaap is over de dam.... ;-)
Vandaag 50 liter HVO getankt. Dat betekent ongeveer 60% HVO / 40% 'oude' diesel.
(Negatieve) bevindingen over het tanken:
1. Tanken zonder (zakelijke) tankpas kan lang niet overal waar HVO (Neste My) te koop is. Zo kon ik in Ermelo niet zonder tankpas terecht. In Barneveld lukte het wel. In eerste instantie niet met onze normale bankpas, later wel met onze zakelijke bankpas. Geen idee of dat toevallig was of dat het onbepaalde tankstation echt zakelijke tankpassen registreert.
2. De prijs is natuurlijk niet misselijk. Dat wist ik al, maar het is tocht even schrikken toen ik 1.859euro de liter zag en 94euro moest aftikken.
dat verschil is dermate groot, dat voor mij de afweging hetzelfde blijft,
voorlopig niet. Als test prima, maar voor regulier gebruik (nog) niet.
De regering heeft vol ingezet om van de verbrandingsmotor af te komen,
dus ik kan mezelf voorstellen, dat ze een beter alternatief brandstof niet (meer) gaan subsidiëren.
Ergo: ze stellen liever een subsidie-potje beschikbaar voor de elektrische rijders.