jan2009 schreef: 11 jul 2020, 18:43
De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
Toch is daar over nagedacht.
Je kan zo het foute volk laten zien dat er niets van waarde in zit..
MarkV schreef: 12 jul 2020, 12:59
...en het spaart VW geld
Dat kan wel zijn, maar dan is het wel zo handig/leuk/praktisch als VW dit als optie/onderdeel voor een Transporter dashboard zou verkopen.
Maar helaas.. Dus dan maar eentje van Van-X aangeschaft tegen een prijs waarvan je denkt

.
Gisteren voor een herkeuring naar het RDW geweest. Ditmaal in Schiedam omwille van de wachttijd in Roosendaal en andere keuringsstations.
Het is bij de RDW op dit moment gewoon zeer druk en de wachtlijsten die gekomen zijn door de corona crisis worden met man en macht geprobeerd weg te werken, en ondanks de hoge werkdruk blijven de medewerkers erg netjes en vriendelijk
Bij de herkeuring zijn we met 6 zitplaatsen voorgereden dus nu 1+2 en daarachter een 3 zits bank (zoals de bus is uitgeleverd af-fabriek) en dat was meteen in orde. Voor wat betreft het Austops slaap hefdak zijn er nog steeds wat bedenkingen.
We waren nu gewapend met een geldig TÜV-certificaat (vorige was eind 2019 verlopen), de inbouwhandleiding specifiek VW T5 en T6 alsmede het 28 pagina's tellende TÜV-verslag van hoe er getest is, welke waarden er gemeten werden vooraf en achteraf, waar er meetsensoren opgehangen zijn geweest, en waarin de conclusie staat dat er geen significante impact is op de torsiestijfheid van de auto, en op deze basis wordt er een positief stabiliteits gedrag in de omgebouwde Volkswagen transporter waargenomen.
De stationschef kwam er bij en heeft het bekeken en uitgelegd dat TÜV een test instantie is vergelijkbaar met de Nederlandse TNO, maar dat deze organisatie niet gaat over de richtlijnen welke lokale instanties zoals bijvoorbeeld het KBA in Duitsland en het RDW in Nederland hanteren en toepassen.
Het test-rapport kan gezien worden als onderliggend document en zal gewogen en verifieerd moeten worden tegen Nederlandse wet-en regelgeving.
Dus dat de afdeling VRT van het RDW (Voertuig regelgeving en toelating) zal dit gaan beoordelen.
Hierop heb ik meteen met de leverancier Camperfixx contact opgenomen, alsmede met Austops zelf en de Europese importeur van Austops (camperroof Europe in Nijmegen) en er wordt aan gewerkt.
Eigenlijk is het een beetje verbazingwekkend en wrang, dat dit zo lang moet duren, terwijl er genoeg andere mensen en eigenaren van busjes zijn, die zondere op-en aanmerkingen zo door de RDW keuring naar camper komen, notabene met hetzelfde dak.
Wordt vervolgd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...