Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Roger B. (11)61 »

Gouda's Glorie schreef: De teven gaan gewoon los met z'n allen in de laadruimte,
Je moet het natuurlijk zelf inschatten en bepalen, maar heb je je al eens gerealiseerd wat er bij een noodstop, laat staan bij een aanrijding, gebeurd met die honden die los in de laadruimte zitten?
Gouda's Glorie schreef: Ik wil de benches liever niet stapelen.
Interessevraagje: waarom niet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Roger,

Bedankt voor je reactie, maar als het om honden gaat, dan heb ik geen adviezen nodig hoor............. :knipoog
Als je me opweg wilt helpen met het zoeken naar een goeie T4 of tips hebt mbt de T4, dan graag! :zwaai
Roger B. schreef:
Gouda's Glorie schreef: De teven gaan gewoon los met z'n allen in de laadruimte,
Je moet het natuurlijk zelf inschatten en bepalen, maar heb je je al eens gerealiseerd wat er bij een noodstop, laat staan bij een aanrijding, gebeurd met die honden die los in de laadruimte zitten?
Gouda's Glorie schreef: Ik wil de benches liever niet stapelen.
Interessevraagje: waarom niet?
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door ardesch 879 »

Gouda's Glorie schreef:Ik heb er weer een gevonden. Hij staat al een tijd te koop op marktplaats. Is niet echt mijn kleur, maar wel een TD, verlengd en met weinig km.

Willen jullie nog eens kritisch kijken naar deze bus?

http://link.marktplaats.nl/216073598

Alvast bedankt

André
Deze bus is van een bouwbedrijf geweest, op http://www.zwarts.nl en op een van de foto's van hun projecten zie je door een raam een T4 staan en op een van de andere foto's staat een T5 in de zelfde kleur. je zou bij intresse en over het onderhoud kunnen bellen met Bouwbedrijf Swarts in naaldwijk tel. 0174-624652.
Lijkt me geen verkeerde bus.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Bedankt Ardesch,

Ik neem morgen even contact met de verkoper op. Als er iets uitgekomen is, dan laat ik het je weten.
ardesch 879 schreef:
Gouda's Glorie schreef:Ik heb er weer een gevonden. Hij staat al een tijd te koop op marktplaats. Is niet echt mijn kleur, maar wel een TD, verlengd en met weinig km.

Willen jullie nog eens kritisch kijken naar deze bus?

http://link.marktplaats.nl/216073598

Alvast bedankt

André
Deze bus is van een bouwbedrijf geweest, op http://www.zwarts.nl en op een van de foto's van hun projecten zie je door een raam een T4 staan en op een van de andere foto's staat een T5 in de zelfde kleur. je zou bij intresse en over het onderhoud kunnen bellen met Bouwbedrijf Swarts in naaldwijk tel. 0174-624652.
Lijkt me geen verkeerde bus.
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Ik heb net de garage aan de telefoon gehad die de bus heeft geleverd en altijd in onderhoud heeft gehad. De km kloppen. Bij 97000 heeft hij nog een grote beurt gehad en de distributieriem is bij ik geloof 75000 vervangen in 2003. Het enige "nadeel" volgens de zeer aardige en behulpzame dame van het garagebedrijf, is de startmoter. Die kucht als het ware een beetje na. Is volgens haar een kwaaltje waarnaar ze al een paar keer hebben gekeken.
Ik heb haar ook gevraagd of ze de bus zelf zou kopen als ze op zoek was naar iets dergelijks en ongeveer dit budget had. Ze gaf aan de bus wel te willen kopen.

Ik denk dat ik vanmiddag maar eens een proefritje ga maken.

Iemand nog tips of opmerking of een :goodidea laat het me dan ff weten.

Al vast hartelijk bedankt...........................
Gouda's Glorie schreef:Bedankt Ardesch,

Ik neem morgen even contact met de verkoper op. Als er iets uitgekomen is, dan laat ik het je weten.
ardesch 879 schreef:
Gouda's Glorie schreef:Ik heb er weer een gevonden. Hij staat al een tijd te koop op marktplaats. Is niet echt mijn kleur, maar wel een TD, verlengd en met weinig km.

Willen jullie nog eens kritisch kijken naar deze bus?

http://link.marktplaats.nl/216073598

Alvast bedankt

André
Deze bus is van een bouwbedrijf geweest, op http://www.zwarts.nl en op een van de foto's van hun projecten zie je door een raam een T4 staan en op een van de andere foto's staat een T5 in de zelfde kleur. je zou bij intresse en over het onderhoud kunnen bellen met Bouwbedrijf Swarts in naaldwijk tel. 0174-624652.
Lijkt me geen verkeerde bus.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Wim T4 935 »

Dat betekent dus dat de distributie aan vervanging toe is. Wellicht niet vanwege het aantal kilometers maar wel gezien het aantal jaren.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Wim,

Om de hoeveel km of jaar is een distributieriem aan vervanging toe dan? Volgens de garage kon hij nog wel ff mee. Maar ja, ik ben een leek he!
Verder nog tips?
Wim T4 935 schreef:Dat betekent dus dat de distributie aan vervanging toe is. Wellicht niet vanwege het aantal kilometers maar wel gezien het aantal jaren.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door matje86 »

wat automatisch weer in houdt ongeveer 1000 exstra (distributieriem en zo - startmotor)
zit je bij elkaar dus nog op 5000 eurie,s :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Hoe bedoel je "automatisch"? Ga je er dan vanuit dat de startmotor vervangen "moet" worden? Bij hoeveel km of om de hoeveel jaar vervang je normaal een distributieriem? Wat kost dit gemiddeld? E 1000,-?
matje86 schreef:wat automatisch weer in houdt ongeveer 1000 exstra (distributieriem en zo - startmotor)
zit je bij elkaar dus nog op 5000 eurie,s :T44EVER
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Wim T4 935 »

Het najanken van de startmotor is de bendix die niet meer soepel terugkomt. Kost je een nieuwe startmotor a 150 tot 200. Als je dat laat zitten kost je dat op termijn je starterkrans a 350 tot 500.
Voor distributie staat officieel afhankelijk van het type motor en bouwjaar 90.000 of 120.000 kilometer. Gezien echter het aantal riemen wat daarvoor knapt is de gangbare termijn maximaal 90.000 km of maximaal 5 jaar. Een inmiddels 6 jaar oude riem in combinatie met een nieuwe berijder cq rijstijl is vragen om een knappertje.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door matje86 »

bij mijn garage betaal ik ongeveer 650 euro voor distributie riem met waterpomp spanrolle en zo, startmotor kost ongeveer 130 euro :alarm
bij vw dealer gaat de prijs iets omhoog :alarm :alarm
kan je dingen zelf ben je goedkoper uit :yes
ga je de bus aanschaffen , laat dan distibutie vervangen,op hun kosten of 1000 euro van de prijs af :klappen
PS DISTRIBUTIE RIEM VERVANGEN NA 100.OOO KM OF 2 JAAR( van die 2 jaar weet ik niet zeker) ik rij veel dus doe het om de 100.000 km bij 220.000 gedaan dus binnenkort weer aan de beurt :driveT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Multivan Generation »

hou er even rekening mee, dat als je die bus wilt hebben,
en het imperiaal er af wilt halen,
dat je dan hoogstwaarschijnlijk 6 gaten in de regengoten zult hebben..

Enne met de proefrit ook even alle honden meenemen,
het liefste los achterin :knipoog
Dan weet je of het past.....

Ziet er netjes uit op de foto's.
Jammer dat er geen foto's van het interieur bij staan.
Dat kan namelijk na 13 jaar niet meer in nieuwstaat zijn... :knipoog

Oja en bij die leeftijd en die km-stand ook even goed naar de koppeling voelen,
lijkt er op, dat die auto veel in de buurt heeft rondgereden (anders veel meer km's),
dus koppeling zal zwaarder belast zijn..
Startmotor mee oppassen, maar misschien 50:50 voorstellen? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Allen,

Ik ben net ff wezen kijken.

Busje ziet er leuk uit. De cabine is "gebruikt" maar met een sopje en wat cockpit spray kom je een heel eind. Ik heb niet gereden. De accu was leeg. Heb er naar gekeken en er zijn wel wat dingetjes waarvan ik denk.............................tja.......................moet ik dit wel doen. De distributieriem vervangen kost E 290,- inclusief btw. De waterpomp zou hiervoor niet vervangen hoeven worden volgens de monteur??? Van de startmotor wist de verkoper niets, maar dat kost dan ongeveer 150,-. Laten we het afmaken op E 500,- extra kosten. de bus mag weg voor E 3000,- ex. Komt bij 19% btw. da´s E 580 + E 500 is totaal ruim E 4000,-. Dat is hij me niet waard. Ik ga maar eens opzoek naar een andere bus.

Tot die tijd doe ik het wel met mijn Volvo 66.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Multivan Generation schreef:hou er even rekening mee, dat als je die bus wilt hebben,
en het imperiaal er af wilt halen,
dat je dan hoogstwaarschijnlijk 6 gaten in de regengoten zult hebben..

Enne met de proefrit ook even alle honden meenemen,
het liefste los achterin :knipoog
Dan weet je of het past.....

Ziet er netjes uit op de foto's.
Jammer dat er geen foto's van het interieur bij staan.
Dat kan namelijk na 13 jaar niet meer in nieuwstaat zijn... :knipoog

Oja en bij die leeftijd en die km-stand ook even goed naar de koppeling voelen,
lijkt er op, dat die auto veel in de buurt heeft rondgereden (anders veel meer km's),
dus koppeling zal zwaarder belast zijn..
Startmotor mee oppassen, maar misschien 50:50 voorstellen? :knipoog
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Ron---63--- »

Jammerrrrrrrr..........
Slechte monteur zeg !!! Bij het vernieuwen vd distr riem ALTIJD de pomp en spanrollen mee vernieuwen.

Vreemd dat de accu leeg stond :nuts :nuts Zo verkoop je toch niet een bus ???
Rare handelaar, lijkt me niet zuiver.....
Als je zou overstappen op toch een witte dan heb je veeeel meeeer keus !! Tja.......wat is wijsheid he? :lach :lach

Ik zag net nog ff een nette bus, miss is het wat voor je ?
http://link.marktplaats.nl/218053947
Op hun site hebben ze nog een blauwe enkel cabine staan voor weinig :toppie

Of een rooie zonder btw?
http://link.marktplaats.nl/216968532

Of een legerbus?
http://link.marktplaats.nl/216732705





Groet Ron 63
Laatst gewijzigd door Ron---63--- op 05 jan 2009, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

De verkoper dacht ook dat de pomp en spanner vervangen moesten worden, maar volgens de monteur loopt die pomp buitenom ofzo? Weet het niet precies meer, maar hij wist het 1000% zeker.
Een witte gaat het echt niet worden hoor. Ik spaar nog wel ff door voor een betere gekleurde TD of zelfs een TDI als ik die voor een mooie prijs kan vinden, maar dan geen witte. :bifun

Die limegroene zag ik ook staan, maar da´s een kwb.
Ron---63--- schreef:Jammerrrrrrrr..........
Slechte monteur zeg !!! Bij het vernieuwen vd distr riem ALTIJD de pomp en spanrollen mee vernieuwen.

Vreemd dat de accu leeg stond :nuts :nuts Zo verkoop je toch niet een bus ???
Rare handelaar, lijkt me niet zuiver.....
Als je zou overstappen op toch een witte dan heb je veeeel meeeer keus !! Tja.......wat is wijsheid he? :lach :lach

Ik zag net nog ff een nette bus, miss is het wat voor je ?
http://link.marktplaats.nl/218053947
Op hun site hebben ze nog een blauwe enkel cabine staan voor weinig :toppie


Groet Ron 63
Plaats reactie