Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik wil mijn t5 chippen maar waar

vragen over de T5
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door rvanderraad »

wat is de erg?

ja ik had al gebeld maar hij zegt dat ik het nog wel ga merken met langen stuken rijden

wat is jou ervaring dan merk jij echt verschil van 0 naar 100 of veder pas

ik dacht echt dat ik in me stoel gedrukt wert zo als de eerste keer dat ik in me t5 stapte :ie

misschien heb ik er wel teveel van werwacht :huilen
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door robindekeiser »

Ik vind het chippen ook tegenvallen.
Laatst een passat 100 pk laten chippen naar 130 pk. Merkte weinig tot geen verschil. Terug naar JD en op de bank, blijkt ie 139 pk te hebben... maar je merkt het niet echt.

Dan moet je Finse turbo erop schroeven + software +/- 250 pk. Dat moet je wel merken lijkt me.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door rvanderraad »

ik heb een 130 he dan red je geen 250 denk ik
gr rick
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferry395 »

Tja ik vind het raar

Je hoort het duidelijk te merken juist onderin ik trek nu heel snel op en als ik in mijn zes rijdt trek ik hem nog sneller door als dat hij voorheen in zijn 5 zat toen hij nog niet gechipt was.
Dus of het is gewoon niet goed gegaan of hij was al gechipt en datzelfde geld ook voor die passat want als je hem chipt van 100 naar 139 moet je het echt wel merken.
Mijn maatje is net met zijn nwe a4 avant geweest (vrijdag) heeft er ook ongeveer 30pk bij nou hij trekt sneller op en hij trekt zijn caravan veel makkelijker .

succes gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door robindekeiser »

rvanderraad schreef:ik heb een 130 he dan red je geen 250 denk ik
gr rick
130 is hetzelfde als 174

verschillen: turbo (wordt dan toch vervangen) en software (die wordt ook opnieuw geschreven)
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door robindekeiser »

ferry395 schreef:Tja ik vind het raar

Je hoort het duidelijk te merken juist onderin ik trek nu heel snel op en als ik in mijn zes rijdt trek ik hem nog sneller door als dat hij voorheen in zijn 5 zat toen hij nog niet gechipt was.
Dus of het is gewoon niet goed gegaan of hij was al gechipt en datzelfde geld ook voor die passat want als je hem chipt van 100 naar 139 moet je het echt wel merken.
Mijn maatje is net met zijn nwe a4 avant geweest (vrijdag) heeft er ook ongeveer 30pk bij nou hij trekt sneller op en hij trekt zijn caravan veel makkelijker .

succes gr ferry
Natuurlijk merk je verschil, maar om nou te zeggen, woow wat een verschil... nee
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door edjeraketje »

robindekeiser schreef:
rvanderraad schreef:ik heb een 130 he dan red je geen 250 denk ik
gr rick
130 is hetzelfde als 174

verschillen: turbo (wordt dan toch vervangen) en software (die wordt ook opnieuw geschreven)
En vergeet niet aan je koppelingsplaten/ drukgroep/ lager te denken. 2-delig massa vliegwiel is hetzelfde.
Je kan ook de turbo van een 174 pk met software van JD gebruiken 190 pk en een dikke 400 Nm.
Heb nog wel een turbo van 174 liggen :yes
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door robindekeiser »

edjeraketje schreef:
robindekeiser schreef:
rvanderraad schreef:ik heb een 130 he dan red je geen 250 denk ik
gr rick
130 is hetzelfde als 174

verschillen: turbo (wordt dan toch vervangen) en software (die wordt ook opnieuw geschreven)
En vergeet niet aan je koppelingsplaten/ drukgroep/ lager te denken. 2-delig massa vliegwiel is hetzelfde.
Je kan ook de turbo van een 174 pk met software van JD gebruiken 190 pk en een dikke 400 Nm.
Heb nog wel een turbo van 174 liggen :yes
Groeten Edje
Volgens Jos (heeft toch ook jouw turbo geinstalleerd) zijn de blokken op de turbo en software na hetzelfde.

Dat massa vliegwiel vindt ik echt waardeloos.

174 pk turbo gaat als het goed is naar 210. Maar ik heb niet veel vertrouwen in die turbo's. EN als je het doet, doe het goed!
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door jeroen pluto »

hoe zit het met inrijden, ik hoor van een auto monteur dat ie tot 25000 km heeft gewacht, anderen chippen vanaf nieuw.. de mijn staat 4000 km op ik weet nog niet zo erg goed wat er nu in zit, blijf toch maar een beetje voorzichtig..wil wel chippen maar hoop ook dattie dan wat zuiniger wordt....
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Donald4Motion »

jeroen pluto schreef:hoe zit het met inrijden, ik hoor van een auto monteur dat ie tot 25000 km heeft gewacht, anderen chippen vanaf nieuw.. de mijn staat 4000 km op ik weet nog niet zo erg goed wat er nu in zit, blijf toch maar een beetje voorzichtig..wil wel chippen maar hoop ook dattie dan wat zuiniger wordt....
Hij zal wel iets zuiniger worden omdat alles nog op elkaar moet in slijten.
Ik zou tot 10.000Km wachten. dan is je blok en aandrijflijn lekker ' los' gereden en dan komt je tuning ook beter tot zijn recht.
Je hebt met een nieuwe motor ook nog niet zoveel vermogen als met een ' ingereden' blok :wjw
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Viking64 »

De mijne (96kw,lwb,2009) 3 weken terug (dikke 7000km op de teller) lekker door ABT laten doen....
Dit werd overigens bij de Audi vestiging van mijn dealer gedaan.

Waarom?
Omdat mijn vorige (t4, 75kw) ook door ABT gedaan was en daar was ik al reuze tevreden mee.

En nu gaat ie als de spreekwoordelijke brandweer (en dan weten dat ik continu zo goed als vol rijd = 2750-2800kg).
Ik moet nu oppassen dat ik niet gewoon weer achter alle personenwagens aan ga jagen....
anders komt er van een brandstof besparing ook niets terecht!

Ik ben tevreden !
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door jeroen pluto »

Wie is ABT ? waar zitten die en wat kost dat.. Gaat ie dan naar 160 pk zeker ??

Ik heb nog nooit zo,n brandstofverbruikersmetertje gehad en vindt zoveel liter per 100/km lastig te lezen.

Wel vindt ik dat als je ook maar een beetje gas geeft je al heel snel 24, 30 of meer liter per 100 ziet staan. met een aanhager erachter gaat ie soms wel naar 45 liter per 100.. echt doortrekken laat ik dan wel uit mijn hoofd, en dus weet ik niet of het nog erger kan..

Wanneer je echter 8 liter per 100 gemiddels wil rijden, ( iets wat toch makkelijk moet kunnen met dat moderne spul) heb je echt een fluwelen rechtervoet nodig en heeeel veel crouse controll...Is ook wel weer leuk om te doen, want je blijft nog steeds heel vlot rijden dan.
mijn T5 is nog helemaal origineel er staat nu ongeveer 5000 km op de teller..
Elvis
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2009, 14:41

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Elvis »

ferry395 schreef:Hey mastadont en damy

Hij past het aan op maat en de gegevens zijn gemiddeld dus het is plus minus 204 pk ( kan dus iets meer) etc.

Damy ten eerste bestaat een bus van 43 dznd ruggen niet of hij moet van goud zijn hahahah ( grapje hoor ) neem aan dat je 43 duizend euro bedoeld.
Maar daar komt bij ik heb hem bij hun laten tunen omdat ik ten eerste meteen geholpen wou worden die dag ( ja tot zelfs na zessen waren wij daar),en ten tweede omdat het normaal 495 kost nu openings aanbieding 295 euro want hij zit net nieuw in almere,ten derde ze hebben al 4 of 5 vestigingen in nederland en 1 in belgie,ten vierde hij word gewoon helemaal aangepast dus een chip op maat,ten vijfde ik kreeg heeel goed advies en zeker omdat mijn bus al de nodige km erop heeft.
Tuurlijk zal jd goed zijn maar waarom zal alleen hij het goed en doen en een ander niet,nee daar geloof ik niet in tuurlijk zal je er een hoop prutsers bij hebben maar dit waren zeer vakbekwaamde mensen en minstens zo goed als jd.
En hij doet ook de auto dealers chippen bij hem om de hoek.
En bij ons in alkmaar heb je m .schilder en die laat ze VAG tunen ( uhum door een jongen die hetzelfde doet als chip 4 power dus niks vag).
Tuurlijk moet iedereen weten wat ie zelf doet en tuurlijk 500 besparen op een auto van zo veel geld is eigenlijk niks MAAR waarom kan ik een zonnebank of een fitnessapparaat leveren voor minder geld als mijn concurenten ? omdat mijne slechter zijn hahahah laat me niet lachen kettler is kettler alisun is alisun dus daar kan niks mee mis zijn,nee weet je wat het is wil je iemand een poot uitrukken of wil je reeel je winst pakken dat is het.
Nee jd is de beste dat weten we nu wel ( tenminste vokgens jullie) maar ik gun een ander bedrijf ook een paar muntjes en tuurlijk moet het wel vertouwd over komen etc maar als je niet tevreden bent kan hij hem terug zetten op je eigen software (wat de meeste doen) maar hij kan hem ook opnieuw voor je aanpassen al kom je 10 x terug zegt.
Nou dat vind ik service en niet iemand die ik moet bellen op afspraak en dan kom volgende week of die week erop maar langs.
Ik ben zeer tevreden over mijn tuning ,en verder moet iedereen doen wat hij of zij zelf wil maar laten we die jd niet teveel de hemel inprijzen want er zijn heel veel andere bedrijven die het net zo goed mischien zelfs wel beter doen.
En ik ben gelukkig niet zon kudde dier die hetzelfde doet als iedereen want dan zouden er heel veel andere bedrijven over de kop gaan denk daar maar eens aan maar eens aan.
Maar ik wens een ieder succes met zijn of haar keuze. :toppie
:yes

Mvgr ferry






100% mee eens
Damy

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Damy »

ten dele mee eens....Maar het kan een lange wellicht op niets uitdraaiende discussie worden...
Dus I rest my case.... :T54LIFE
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Viking64 »

jeroen pluto schreef:Wie is ABT ? waar zitten die en wat kost dat.. Gaat ie dan naar 160 pk zeker ??

Ik heb nog nooit zo,n brandstofverbruikersmetertje gehad en vindt zoveel liter per 100/km lastig te lezen.

Wel vindt ik dat als je ook maar een beetje gas geeft je al heel snel 24, 30 of meer liter per 100 ziet staan. met een aanhager erachter gaat ie soms wel naar 45 liter per 100.. echt doortrekken laat ik dan wel uit mijn hoofd, en dus weet ik niet of het nog erger kan..

Wanneer je echter 8 liter per 100 gemiddels wil rijden, ( iets wat toch makkelijk moet kunnen met dat moderne spul) heb je echt een fluwelen rechtervoet nodig en heeeel veel crouse controll...Is ook wel weer leuk om te doen, want je blijft nog steeds heel vlot rijden dan.
mijn T5 is nog helemaal origineel er staat nu ongeveer 5000 km op de teller..
ABT is de 'huis-chipper' van Pon.....
ABT

Dat verbruiksding geeft het actuele verbruik aan...(tenminste die stand is er). Dus als jij met gestrekte voet optrekt gaat ie lekker naar de 49.9l/100km :ie .... daarna als je op snelheid bent (en cruise-control inschakeld) zie je 'm rap dalen al naar gelang de snelheid die je rijd.
Laatst reed ik 185km/u (gps) en toen gaf ie (op cruise-control) 18l/100km aan.
Maar doorgaans haal ik de 800km wel op 'n volle tank :zwaai
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Plaats reactie