Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer loslopende wielbouten help!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door harry t5 191 »

Toppy Bart dat je de moeite en de tijd neemt om andermans vervelende problemen op te lossen1 :yes

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Inmiddels 1 dag en 400 kilometer verder nog steeds :jumpklap
Gaat heerlijk dat zoeven over de snelweg zonder getril :T44EVER
Bart nogmaals dank! :wjw :zwaai
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

tjongejonge wat een beunhazerijgearage dan...... niet fatsoenlijk balanceren en velgen niet vast zetten...... daar zul je je groot onderhoud laten doen.......................................... :muur :muur :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Egbert&Manon »

Bij deze wil ik Bart nomineren voor Weetjeweller van de maand :jumpklap :jumpklap


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Roger B. (11)61 schreef:tjongejonge wat een beunhazerijgearage dan...... niet fatsoenlijk balanceren en velgen niet vast zetten...... daar zul je je groot onderhoud laten doen.......................................... :muur :muur :muur
Het ergste is heb ik daar 10 jaar laten doen!! Beide auto's ook het Ka'tje van mijn vrouw! :muur
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Charles 1065 »

Egbert&Manon schreef:Bij deze wil ik Bart nomineren voor Weetjeweller van de maand :jumpklap :jumpklap


Egbert

Helemaal mee eens, ook nog eens in zijn vakantie!! :klappen
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

danku danku. ach vakantie of nie ben toch veel op de zaak te vinden. Tis wel niet mijn eigen toko, maar voellt wel een beetje zo. En moest toch die dag op de zaak zijn vanwege gesprekken met de bigboss.
Die overigens goed verliepen.
Blij dat je bus toppie rijd. En inderdaad niet echt top werk wat de garage heeft geleverd. Al moet ik op banden gebied zeggen dat veel garage's daar minder in scoren. snap het ook wel goede apperatuur kost een flinke som geld.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33898
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Multivan Generation »

Is altijd mooi,
als je je eigen "skills" kunt aanwenden om een ander clublid te kunnen helpen..
Dat geeft altijd veel voldoening :knipoog

@ Bart :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

bartt4 schreef:dEn inderdaad niet echt top werk wat de garage heeft geleverd. Al moet ik op banden gebied zeggen dat veel garage's daar minder in scoren. snap het ook wel goede apperatuur kost een flinke som geld.
sorry, maar niet voldoende vastzetten of helemaal niet ligt niet aan de apparatuur, en netjes balanceren en niet met klompen lood over de hele velg verdeeld ligt ook aan de monteur en niet aan de apparatuur........

Als je lood plakt, nogmaals draait om te checken en het apparaat geeft 20 gram 40 graden verdraaid aan moet je het eerste lood verplaatsen, niet 20 gram elders erbij plakken (verplaatsen is dus aan de ene kant een paar "blokjes" eraf halen en aan de andere kant dat weer erbij plakken.....) ALs je veel gewicht moet plakken eerst proberen de band te verdraaien op de velg.... Maar ja...dan moet je je moeite doen en tijd kost voor sommige bedrijven te veel geld................... :muur :muur :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door bartt4 »

toch zit er met balanceer apparaten her en der wel verschil in hoor. inderdaad klopmen lood is niet nodig. maar het op spannen kan op diverse manieren. zelf span ik altijd op de boutgaten zodat het op de manier vast zit als op een auto. en niet met een losse kegel of spankop
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

bartt4 schreef:toch zit er met balanceer apparaten her en der wel verschil in hoor. inderdaad klopmen lood is niet nodig. maar het op spannen kan op diverse manieren. zelf span ik altijd op de boutgaten zodat het op de manier vast zit als op een auto. en niet met een losse kegel of spankop
oke, dat geeft onnauwkeurigheden in gewicht en plaats van het gewicht, maar dat zie je niet aan de velg, lood op meerdere plekken en extreem veel lood zie je zonder apparaat al dat dat niet goed, of waarschijnlijk niet goed werk is wat er geleverd is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33898
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Multivan Generation »

is er een relatie tussen balanceren, en de rode/gele stip die je vaak op nieuwe banden aantreft?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

die stip geeft het zwaarste punt van de band aan, en wordt doorgaans tegenover het ventiel gedraaid bij de montage van de band
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Hans uut Aalten 275
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:24
Locatie: Aalten

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Hans uut Aalten 275 »

Voor het balanceren moet je ook eerst het oude lood er af halen. :zwaai
Vallen is géén falen,
niet weer opstaan is falen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33898
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer loslopende wielbouten help!!!

Bericht door Multivan Generation »

Hans uut Aalten schreef:Voor het balanceren moet je ook eerst het oude lood er af halen. :zwaai
Dat nam ik als vanzelfsprekend aan :knipoog

Dank voor de aanvulling :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie