Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Extra koelvloeistof verwarmer
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
Klein detail: heb je de stekkeraansluiting bewust omgekeerd ((op z'n kop) gemonteerd? Wel uitkijken met knoeien tijdens het tanken zou ik zeggen... Loopt toch aardig wat vermogen door die stekkeraansluiting, warmte, verdamping, vonkje, etc. 't Is diesel maar toch...
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
Met diesel voorzie ik geen problemen, daar durf ik wel een brandende sigaret in te gooien en dan gebeurt er nog niks.heemskerk schreef:Klein detail: heb je de stekkeraansluiting bewust omgekeerd ((op z'n kop) gemonteerd? Wel uitkijken met knoeien tijdens het tanken zou ik zeggen... Loopt toch aardig wat vermogen door die stekkeraansluiting, warmte, verdamping, vonkje, etc. 't Is diesel maar toch...
Plus het feit dat de stekkeraansluiting ver boven de tankdop zit dan zou het wel heel gek moeten lopen wil daar wat mis gaan.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
Weet je al wat het verbruik is van deze verwarmer?
heb nu (-2graden) de kachel op 45 min staan.
heb nu (-2graden) de kachel op 45 min staan.
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
voor diesel ben ik niet bang
dat brand pas bij enorm hoge temperaturen of hoge druk
dus geen nood
stekker zit expess op z'n kop.
anders kan je hem niet ontgrendelen ...
(geen ruimte)
dat brand pas bij enorm hoge temperaturen of hoge druk
dus geen nood
stekker zit expess op z'n kop.
anders kan je hem niet ontgrendelen ...
(geen ruimte)
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
volgens opgave is deze 2000 Wattronald tdi schreef:Weet je al wat het verbruik is van deze verwarmer?
heb nu (-2graden) de kachel op 45 min staan.
1Kwh/h kost denk ik 0,25 cent ??
dus 2 uur een 2 Kwh verwarmer , .. is 1 euro.
ik heb hem er 2 uur aan gehad gister ( 1e keer )
buiten temp 3" graden.
slangen waren lekker warm , maar niet heet ( logisch )
na de start kwam er snel warme lucht uit de venti.

na 5 min kwam de temp meter uit de hoek.
na 12 min , bijna op 70 graden.
dit zijn de eerste resultaten , dus hecht er nog niet te veel waarde aan.
dit was met de beschermkap er nog niet onder.
en de leidingen nog niet geisoleerd.
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
ik moest helaas wel de aansluiting iets verhogen ivm te weinig ruimte...
dacht dat er meer ruimte was...
dus een ring eronder gedaan.

dubbele aansluiting gemaakt
ook voor 230 v in de bus.. ( voor later)
schuifschoentjes ook gesoldeerd ivm het vermogen

tape voor wat bescherming

en zo zit het nu

dacht dat er meer ruimte was...
dus een ring eronder gedaan.

dubbele aansluiting gemaakt
ook voor 230 v in de bus.. ( voor later)
schuifschoentjes ook gesoldeerd ivm het vermogen

tape voor wat bescherming

en zo zit het nu

Re: Extra koelvloeistof verwarmer
ik heb nog geen lekkages kunnen vinden gelukkig
dus de alu pijpjes met cv pijp isolatie omkleed , waar mogelijk...
ook de messing verlopen geisoleerd...
daarna wat anti roest op kritische plekken
en daarna de beschermkap er weer onder.
nu een aantal dagen testen...
dus de alu pijpjes met cv pijp isolatie omkleed , waar mogelijk...
ook de messing verlopen geisoleerd...
daarna wat anti roest op kritische plekken
en daarna de beschermkap er weer onder.
nu een aantal dagen testen...

-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
strak werk zeggen we hier.
ben en blijf nieuwsgierig naar de resultaten op een langere termijn.
ben en blijf nieuwsgierig naar de resultaten op een langere termijn.
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
nu een aantal weken getest.
ik heb hem 2,5 uur aan smorgens
vanaf 4 uur zeg maar
dan is de motor niet heet.
maar goed warm / echt niet koud
start beter , en schakelt ook beter ( Automaat)
meteen warme lucht uit de blazers.
met 7 min bijna op bedrijfstemperatuur
stroomverbruikt valt mee
er is niet continu 2000 watt afname, dit gaat aan en uit..
dus pulserend zeg maar.
dus al met al ,
ik ben er erg blij mee.
niet hetzelfde als een standkachel, die is warmer denk ik ...
ik heb een extra 230V kabel mee naar binnen gemaakt,.
daar komt een mini kacheltje op , aan het tussenschot.
die gaat de cabine warm maken volgende winter....


ik heb hem 2,5 uur aan smorgens
vanaf 4 uur zeg maar
dan is de motor niet heet.
maar goed warm / echt niet koud
start beter , en schakelt ook beter ( Automaat)
meteen warme lucht uit de blazers.
met 7 min bijna op bedrijfstemperatuur
stroomverbruikt valt mee
er is niet continu 2000 watt afname, dit gaat aan en uit..
dus pulserend zeg maar.
dus al met al ,
ik ben er erg blij mee.
niet hetzelfde als een standkachel, die is warmer denk ik ...
ik heb een extra 230V kabel mee naar binnen gemaakt,.
daar komt een mini kacheltje op , aan het tussenschot.
die gaat de cabine warm maken volgende winter....


-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Extra koelvloeistof verwarmer
Mooi dat het werkt.
ok als het buiten kouder wordt duurt het ook iets langer dat is met een standkachel ook zo.
Bedankt voor de update
ok als het buiten kouder wordt duurt het ook iets langer dat is met een standkachel ook zo.
Bedankt voor de update