Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Na een laatste groet aan onze T4 welke weer terug naar Duitsland gaat zijn wij onze kleine vakantie gestart met ons gezin. We zitten nu in Willingen.
Wat is er opgevallen aan deze bus t.o.v. de T4. Hij is vooral veel stiller op snelheden boven de 100km/u. Tevens is het motortje ook een stuk zuiniger wat als positief ervaren kan worden…..
Wat is niet goed bevallen: ik durf hem echt wel als traag te beschrijven. Als je bijvoorbeeld 100km/u rijd en je wil versnellen moet ik even goed om me heen kijken dat ik niemand in de weg zit, dat zijn we niet gewend.
En het onderstel is helemaal een drama met windkracht 6 gisteren. Ding dweilt en je moet steeds bijsturen, voelt verre van koersvast. De T4 lag als een blok op de weg met de dikke stabilisatoren en de Sachs HD dempers.
De originele remmen zijn redelijk te noemen. Dit zijn de normale kleine dus niet de 17inch grote remmenset.
We gaan de bus dus eerst maar eens chippen dan zit dat voorlopig wel goed, grotere plannen komen later wel voor meer vermogen.
Onderstel plannen zijn H&R stabilisatoren, Powerflex verstelbare draagarmrubbers en een schroefset. Merk schroefset ben ik nog niet helemaal uit maar wel bijna.
Qua velgen in ieder geval besloten 20 inch.
Wat is er opgevallen aan deze bus t.o.v. de T4. Hij is vooral veel stiller op snelheden boven de 100km/u. Tevens is het motortje ook een stuk zuiniger wat als positief ervaren kan worden…..
Wat is niet goed bevallen: ik durf hem echt wel als traag te beschrijven. Als je bijvoorbeeld 100km/u rijd en je wil versnellen moet ik even goed om me heen kijken dat ik niemand in de weg zit, dat zijn we niet gewend.
En het onderstel is helemaal een drama met windkracht 6 gisteren. Ding dweilt en je moet steeds bijsturen, voelt verre van koersvast. De T4 lag als een blok op de weg met de dikke stabilisatoren en de Sachs HD dempers.
De originele remmen zijn redelijk te noemen. Dit zijn de normale kleine dus niet de 17inch grote remmenset.
We gaan de bus dus eerst maar eens chippen dan zit dat voorlopig wel goed, grotere plannen komen later wel voor meer vermogen.
Onderstel plannen zijn H&R stabilisatoren, Powerflex verstelbare draagarmrubbers en een schroefset. Merk schroefset ben ik nog niet helemaal uit maar wel bijna.
Qua velgen in ieder geval besloten 20 inch.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- krekwakwol
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Dus jouw kennende gaan er nog meerdere update's volgen.
Eerst een fijne vakantie.
Wel raar om je oude bus op een trailer te zien vertrekken, met een T4 ervoor
Eerst een fijne vakantie.
Wel raar om je oude bus op een trailer te zien vertrekken, met een T4 ervoor
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Afgelopen week de keus gemaakt om een Schroefset van KW variant 3 te bestellen. Heb al jaren een voorkeur voor KW gehad onder andere auto’s en mede de RVS dempers die zeer robust zijn ben ik gaan onderzoeken. Contact gehad met een aantal Duitse bedrijven die veel doen met bussen, ook California’s en verlagen met verschillende merken en een KW V3 kwam goed uit de ‘bus’.
Het grootste voordeel is dat de ingaande en uitgaande demping af te stellen is. De sets worden in een basisafstelling geleverd en naar gelang het gewicht van de bus, wielenset en eigen voorkeur kun je alles afstellen. Dit is wel een hoop extra werk maar ik denk hiermee voor ons de juiste keus gemaakt te hebben.
De Powerflex verstelbare draagarmrubbers rondom staan ook in bestelling. De H&R stabis moet ik nog bestellen.
We hebben wel gesleuteld aangezien stilzitten geen optie is
De distributieriem was nog nooit vervangen en was 90.000km en 9 jaar oud. Ik moet zeggen hij zag er nog best ok uit. Toch besloten alles compleet te vernieuwen wat daar ronddraait. Ook meteen de multiriem, spanner en omlooprol vervangen. Uiteraard ook de waterpomp. De komende jaren hoef ik hier niet naar om te kijken.
19 maart een afspraak gemaakt bij mijn huistuner voor software, beetje vermogen erbij kan geen kwaad.
Het grootste voordeel is dat de ingaande en uitgaande demping af te stellen is. De sets worden in een basisafstelling geleverd en naar gelang het gewicht van de bus, wielenset en eigen voorkeur kun je alles afstellen. Dit is wel een hoop extra werk maar ik denk hiermee voor ons de juiste keus gemaakt te hebben.
De Powerflex verstelbare draagarmrubbers rondom staan ook in bestelling. De H&R stabis moet ik nog bestellen.
We hebben wel gesleuteld aangezien stilzitten geen optie is
De distributieriem was nog nooit vervangen en was 90.000km en 9 jaar oud. Ik moet zeggen hij zag er nog best ok uit. Toch besloten alles compleet te vernieuwen wat daar ronddraait. Ook meteen de multiriem, spanner en omlooprol vervangen. Uiteraard ook de waterpomp. De komende jaren hoef ik hier niet naar om te kijken.
19 maart een afspraak gemaakt bij mijn huistuner voor software, beetje vermogen erbij kan geen kwaad.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Van het weekend even de dakrand schoongemaakt en de afvoeren gecontroleerd. Voorste zaten verstopt. Rechts vrij gekregen maar links nog niet. Tevens gezien dat de beschermfolie vooraan los begint te laten, dat ga ik binnenkort vervangen.
Alle rubbers waren helemaal groen. Dus dit was onze eerste grote schoonmaak van het dak. De bus heeft bij de vorige eigenaar veel stilgestaan en dat kan je er goed aan afzien.
Maar eerst onderstel afmaken en dan langzaam aan de buitenkant beginnen.
Alle rubbers waren helemaal groen. Dus dit was onze eerste grote schoonmaak van het dak. De bus heeft bij de vorige eigenaar veel stilgestaan en dat kan je er goed aan afzien.
Maar eerst onderstel afmaken en dan langzaam aan de buitenkant beginnen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Gisteren de vooras aangepakt. De oude draagarmrubbers eruit geperst en de powerflex verstelbare rubbers geplaatst. Meteen de fuseekogels vernieuwd. De H&R stabilisatorstang voor ook geplaatst met nieuwe koppelstangen.
Je merkt een flink verschil in rijgedrag. De neus is stabiler en hij stuurt een heel stuk scherper.
Volgende ronde zijn de rubbers achter en dan uiteindelijk de schroefset.
Je merkt een flink verschil in rijgedrag. De neus is stabiler en hij stuurt een heel stuk scherper.
Volgende ronde zijn de rubbers achter en dan uiteindelijk de schroefset.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Zo een roestig subframe is ook geen gezicht trouwens, dat los ik later wel op
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Dat rijgedrag kan me niet schelen, maar wow! Sexy kleurtje zeg, die knalblauwe stabilisator
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Dat rijgedrag vind ik wel interessant
Ga je aan de achterzijde ook nog een en ander doen?
Ga je aan de achterzijde ook nog een en ander doen?
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Achterkant ga ik uiteraard ook aanpakken met powerflex rubbers en een dikke stabilisator eronder.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Deze roestige steun ook vervangen
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Mooi project Erdem
Wat is het onderdeelnummer van deze snap ringen?
Groet Eurocook
Wat is het onderdeelnummer van deze snap ringen?
Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Misschien moet je volstaan met het melden van de onderdelen die je NIET gaat vervangen.
Scheelt heel veel tijd
Maar aan de andere kant:
Dit is voor ons zo een stuk leuker en leerzamer.
Ga zo door vriend
Scheelt heel veel tijd
Maar aan de andere kant:
Dit is voor ons zo een stuk leuker en leerzamer.
Ga zo door vriend
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
N90335004
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
zodan tranen afvegen na t T4 afscheid en dooooorrrr
Ook dit wordt/is al een best project zeg. Suc6 Erdem
Ook dit wordt/is al een best project zeg. Suc6 Erdem
T4 ‘02 california coach
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Groetjes Arnold.
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Groetjes Arnold.
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Als geld geen rol zou spelen had ik de T4 nooit verkocht. We hebben het er nog regelmatig over thuis, het was voor ons niet gewoon maar een camper maar we waren er ook heel erg aan gehecht als gezin. Maar zo is het leven nou eenmaal.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1